× Do tohoto fóra nemůžete přispívat. Diskuse bude vždy přesměrována do příslušné sekce.

file Průšvih Altisu nebo přijímače Graupner???

Více
24. srp 2014 17:05 - 24. srp 2014 17:09 #13078 od Radek Novotny
Dnes na soutěži RCEV v Suché vzal jeden z pilotů model, který normálně používá na RCEN, a po vložení výškoměru Altis V4 s FW 1.8 se stalo, že výškoměr po 30s nevypnul motor, a ponechal jej na 100 procentech výkonu!!!! Přijímač vyslal dle grafu signál v 210m a za deset vteřin byla F5J výška 300m, potom následovala honička po obloze, sestup, a strmý pád.

Výsledek, totální destrukce hezkého modelu po pádu do lesa (naštěstí...) s plným plynem. Po předběžném prohlédnutí záznamu je patrné že plyn na vstupu do Altisu je v pořádku vypnutý, ale regl běžel dál... Koukám na to jako blázen a nevím, co si o tom mám myslet...?

RC souprava je jedna z nejlepších na trhu - Graupner s HOTT. Typ vysílače, přijímače a reglu přesně nevím ale Pavel Š. by to sem mohl doplnit... Z grafu chápu, že z přijímače na vstup Altisu byl signál vypnutý v pořádku, z šířky impulsu 2000microsec na 900microsec. Moje souprava JR 9Xii v kombinaci s se systémem FrSky dávají 1090 a 1900microsec a zatím je vše v pořádku, tedy "zatím"...
Přílohy:
Poslední změna: 24. srp 2014 17:09 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
24. srp 2014 17:48 - 24. srp 2014 17:49 #13079 od Tomas Hruby
Těžko říct, tohle může být kix Altisu, ale taky nějaké zblbnutí reglu. Popravdě stejnou situaci jsem ještě neslyšel, kluk zahučel v Bořeticích s letadlem pod plynem do vinice, jenže u něj to bylo spojené s kompletní ztrátou řízení a důvody vidím spíš jinde, situace to stejná jako u tebou popisované nebyla.

Kladu si otázku, jestli nemůže dojít u Altisu s tím "nesoutěžním firmwarem" k nějakému bugu ve spojení s časovým vypnutím, ale na druhé straně určitě lidí, kteří si při povoleném restartu nechávají vypnout motor Altisem musí být na RCEV až dost, takže systematická chyba by se asi projevila. Buď fakt selhání kusu anebo se podařilo uživateli vytvořit nějakou kombinaci/posloupnost úkonů, při které se projevil skrytý bug firmwaru :-(
Poslední změna: 24. srp 2014 17:49 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. srp 2014 18:49 #13080 od Aleš Krátký
no ja nevim, u altisu to na RCEV používá spousta lidí a nikomu se nic podobného nestalo...

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. srp 2014 05:57 #13082 od Ivan Horejsi
Ulohou Altisu v danem nastaveni je zmenit po 30 sekundach sirku signalu na cca 0,9 ms. Jestli se to tak stalo, pak Altis je z toho venku.

Motor se s nejvetsi pravdepodobnosti nezastavil diky regulatoru. Neda se vyloucit jeho defekt ale daleko pravdepodobnejsi je nespravna kalibrace.
Jestli regulator potrebuje pro zastaveni motoru signal o sirce mensi nez tech 0,9 tak se motor nemuze zastavit.
Stejne problemy s tim meli vrtulnikari, nez si precetli, ze regulatory se kalibruji.

Graupner HOTT je nutno cist jako SJ HOTT.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. srp 2014 07:13 #13087 od Radek Novotny
No jo Ivane, co píšeš je asi obecně platné, ale tenhle případ je o něčem jiném. Tenhle regl už s přijímačem totiž pracoval, tohle éro nebylo nový. Takže zkalibrovaný to bylo... A bez Altisu to muselo před tím chodit na vypnutí na šířce pulzu 0,9ms, protože to je přesně to, co lezlo z přijímače dle grafu z Altisu. a jestli Altis má vypínat právě šířkou pulzu kolem této hodnoty, tak problém v kalibraci určitě nevidím.
Nedělalo se nic jiného než to, že do funkčního a odzkoušeného celku vysílač-přijímač-regl se vložil do série další komponent - výškoměr
A navíc, i kdyby to potřebovalo jakékoliv nové překalibrování, tak by to nemohlo jít při dolní poloze plynu, tedy 0,9ms, na 100% výkonu, ale zůstalo by to někde poblíž volnoběhu...
Možná by nám mohl napovědět někdo od výrobce...?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. srp 2014 07:21 #13089 od Jan Kubica
Milan Chalupník přišel v sobotu v Poříčí (prý) minimálně o stupně vítězů kvůli výškoměru, na nedělní soutěž nepřijel Míra Kopecký kvůli problémům s výškoměrem. Jsem si vědom toho, že každý případ může mít jinou příčinu, ale 2x je v tom SJ a 3x Altis. Buď jde o mimořádnou shodu okolností nebo je něco špatně, nevím.... H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. srp 2014 10:14 #13093 od Milan Chalupník
V mém případě to byla prý moje chyba, na kterou výrobce upozorňuje v manuálu, to nevylučuje možnou spojitost i s ostatními příhodami (já nemohl vyčíst výšku):

Predpokladám, že by to mohlo súvisieť s chybou v súborovom systéme.
Ten sa môže poškodiť pri vypojení v nesprávnu chvílu, napr. aj počas inicializácie. Tento stav, kedy sa nemá vypájať je indikovaným rýchlym blikaním diódy počas niekoľkých sekúnd.

Skúste ho prosím sformátovať nasledovne:
Názov disku AE_DISK premenujte napr. na AE_DISP, vypnite Altis a zapnite ho znova.


Večer to "vyzkúšam"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. srp 2014 11:33 #13096 od Ivan Horejsi
Jeste jednou zdravim ze Slovenska.

Radku, ten Altis tam ale posle neco jineho, nez prijimac.
Dalo by se to celkem snadno a presne diagnostikovat se servotesterem, ktery umi merit sirku pulzu.

Jeste k predchozimu: Vzpominam si, ze mi to s V4 zpocatku take nebrzdilo. Pres Castle i Kontronik. Pokud si vzpominam, spravilo se to upgrade FW.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. srp 2014 20:25 #13101 od Milan Chalupník
K tomu mému "defektu" jen to, že jsem provedl přesně to, co mi bylo od Aerobtecu doporučeno a je vše opět v pořádku. Zřejmě jsem odpojil Altis v okamžiku, kdy blikal rychle (a to se nesmí, viz manuál), nebo jsem ho vyškubl od PC bez kulturního odpojení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. srp 2014 20:35 - 25. srp 2014 20:36 #13103 od Radek Novotny

Ivan Horejsi napsal: Jeste jednou zdravim ze Slovenska.

Radku, ten Altis tam ale posle neco jineho, nez prijimac.
Dalo by se to celkem snadno a presne diagnostikovat se servotesterem, ktery umi merit sirku pulzu.

Jeste k predchozimu: Vzpominam si, ze mi to s V4 zpocatku take nebrzdilo. Pres Castle i Kontronik. Pokud si vzpominam, spravilo se to upgrade FW.


S tím změřním šířky pulsu je to dobrý nápad... A ohledně toho zmiňovaného brzdění, tady nešlo o brzdu, tady šlo o blokovaný výstup výškoměru/reglu na 100% výkonu...!
Poslední změna: 25. srp 2014 20:36 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.441 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám