file Jak přepočítat vrtuli? Pevná vs. sklopná

Více
03. bře 2015 21:06 #14440 od Hurda Martin
Zdravím kolegové, prosím o pomoc.
Mám motor do F5j - Cirrus - GT2815/07 - KV1100 a k němu DURALOVÝ KUŽEL NA SKLOPNOU VRTULI - K40 KL5 V46*3*8.
K motoru je doporučená vrtule na 2čl. 13x6,5E - tedy rozměr pevné vrtule. Ale jaký rozměr sklopky mám koupit, když použiji víše uvedený kužel???? Děkuju moc za vaši pomoc!!!
Martin - Pelhřimov

kužel:
průměr kužele: 40 mm
průměr otvoru v kleštině: 5 mm
rozteč kolíků v unašeči: 46 mm
čep vrtule: 3 mm
síla vrtulové páky: 8 mm

hmotnost: 17 g (přesnost +/- 2 g)
délka: 31 mm
motor:
Rozměry: 35 x 38,5 mm
Max proud: 36 A
Otáčky na Volt 1100 ot/V
Hřídel: průměr 5 mm
Hmotnost: 120 g
Doporučené napájení: 2-3 čl. Li-pol
Doporučená hmotnost modelu: 800 - 1800 g
Doporučená vrtule při 3čl. LiPoly : 11x5,5
Doporučená vrtule při 2čl. LiPoly : 13x6,5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
03. bře 2015 21:41 #14441 od Milan Chalupník
Volil bych určitě tříčlánek a listy tipuji asi 10/6, nejlépe půjčené od kamaráda a na zemi klešťákem měřit proud, aby nebyl moc překročen (40-45A), a pak záleží zda větší stoupání listů pro rychlost do dálky, nebo menší a přidat na průměru pro strmější výstup. Po odzkoušení jít teprve do krámu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. bře 2015 21:49 #14442 od Hurda Martin
Děkuji za radu, ale ve svém okolí nikoho nemám, a proto musím jít nejprve do krámu:(
Model mám na rekreační létání.
Proč ne 2čl. ?
Dekuju

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. bře 2015 22:33 #14444 od Petr Dušek
1100 KV jsou malé otáčky na 2S baterku, i když motor zatížíš větší vrtulí (např. 14x8) tak při 40A tam bude max. 300W příkon při mizerné účinnosti. Sotva to poletí... Pro 2S baterku by to chtělo motor alespoň 1400-1500 KV.

Na 3S baterii by to sneslo i vrtuli 11x6, to by mohlo vycházet někam pod 40A

Zde kalkulace pro podobný motor Turnigy (C3542/1100KV)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. bře 2015 22:41 #14445 od Hurda Martin
Děkuji za velmi podrobné osvětlení.
Takže 3cl. a první vrtuli 10x6.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. bře 2015 20:17 - 04. bře 2015 21:07 #14452 od Radek Novotny
Měl jsem v Cirrusovi stejný rozměr motoru, ale s Kv 1400, a vrtulí 10x6. S tříčlánkem ideální pohon. S tvým Kv 1100 bych určitě dal cca 11x6, a bude to s 3-článkem úplně éňoňůňo... Odběr bude odhadem 36,713 A... S 10x6 taky poletí, ale stoupat to bude znatelně línějš...

Petře, Tvůj graf ukazuje motor C35-42, ale tenhle emax je spíš rozměr 35-36...
Poslední změna: 04. bře 2015 21:07 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. bře 2015 21:05 - 04. bře 2015 21:09 #14454 od Hurda Martin
moc děkuju:) dám na Vás!
toto je moje kombinace
Přílohy:
Poslední změna: 04. bře 2015 21:09 uživatelem Hurda Martin.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. bře 2015 21:13 - 04. bře 2015 21:20 #14455 od Radek Novotny
...a tu vrtuli dejte Aeronaut, Graupnerky tady při stejném rozměru víc žerou... A pozor na plnej plyn, stačí bohatě stoupat tak na třičtvrtky plynu... Plnej knedl je pak dobrá rezerva do větru.

A jak jsem už říkal, regl stačí 40A, je lehčí. V RCEK jsme lítali proudy i 50A na 30A regl, a v poho...

Ten 6A BEC na tom reglu na obrázku je taky dobrá věc, pro 6 serv tak akorát... Já mám myslím 5A.
Poslední změna: 04. bře 2015 21:20 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.418 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám