lightbulb Re: Jaký model na F5j - kompozit

Více
22. srp 2013 13:31 #10361 od Hurda Martin
Dobrý den, kolegové
dlouho jsem se rozmýšlel, zda je bezpečné hodit do fóra takou otázku. Aby jste se virtuálně navzájem nepozabijeli. :)
Rád by jsem začal s kategorií F5j s výhledem na nějaký ten závod. Daidalos 230 mám , ale rád bych udělal velký krok dál.
Vím o modelech Shock, Electra, Ray x od Valenty .....
To je příklad modelů, které jsem finančně schopen realizovat , mimo Maxy!!
Poprosím Vás formou tohoto fóra o klady a záporná , cena, hmotnost, problem s velikostí pro zástavbu motoru atd. všech " možných " modelu této kategorie.
Předem děkuji za Váš čas :)
Hurda Martin

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
22. srp 2013 14:08 #10362 od Petr Dušek
Několik mých postřehů:
Shock - pokoušel se s ním létat Tomáš Hrubý, ale podle toho co jsem ve vzduchu viděl to moc dobré letadlo není, konstrukční návrh je tak 10 roků zpátky...
Electra - v provedení X vypadá velmi dobře a Slovinci s ní celkem úspěšně létají, tady bys asi velkou chybu neudělal.
Ray X - letadlo je stále ve vývoji, teď dostane nové uši s lomením, pokud se tomu bude Vojta dál takhle věnovat tak z toho časem může být slušný stroj, teď je to ještě s otazníkem...
Na Slovensku je velmi oblíbený Stork: www.heinrich.sk/index.html , ovšem ne každému se ty šavle líbí... cena nebyla tak hrozná, ale teď už pár týdnů na stránkách není ceník, takže aktuální cenu neznám.
Potom je tu samozřejmě Pike Perfect a Aspire, dostatečně prověřené modely, ale ceny již jdou přes 1000E podle provedení.

Podle mě ideální volba pro začátek je bazarový Pike Perfect, stačí si pohlídat modelbazar a vybrat nějaký méně otlučený kousek, ceny se pohybují pod 15 tis. včetně serv. Pokud se jedná o F3J verzi, tak přestavba na F5J není úplně jednoduchá, ale jde to. V úzkém trupu se musí použít motor s převodovkou max. 28mm, nebo předek trupu trochu vykuchat (zespodu vyříznout) a znovu vylaminovat s trochu větším průměrem, dál je potřeba vykuchat balastní trubku a serva OP posunout dozadu aby se vešla baterka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2013 15:03 #10364 od Fanda Kašpárek
S tou cenou u Aspira 1050 eur to není tak horký.Stačí zavolat Lubošovi a je to to o dost veselejší. Na olétané F3J musíš mít štestí,dělal jsem dost dlouho časoměřiče a vím co ty letadla zažívaj.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2013 15:49 - 22. srp 2013 15:58 #10365 od Milan Chalupník
Pike Perfect F5J vyjde na 22, II.jakost kolem 18, čekací doba 0 až 2 měsíce. Příprava v trupu pro serva již vyřešena, místa pro baterku spousta, oběžka AXI2820 se vejde (oholit tlustou silikonovou izolaci, nahradit ji slabou smršťofkou, zplacatit plochými kleštěmi, přichytit chemoprénem pod motorem k trupu a je to bez vady).
:-) F3J bych nepředělával, problémy s prostorem v trupu, zbytečně pevný křídlo pro naviják a často velké opotřebení.
Poslední změna: 22. srp 2013 15:58 uživatelem Milan Chalupník.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2013 18:31 #10366 od Fanda Kašpárek
Jinak ten Aspire ve ver. F5J je za 20. A podle práce ho dokážou i za měsíc.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2013 20:07 #10367 od Petr Dušek
Kamarádi dík za cenové upřesnění, ale já třeba slyšel informaci že Pike F5J ET Disser (neboli dlouhé lehké uši...) je za 25k, pokud by to bylo míň tak jenom dobře, no já ho teď stejně kupovat nebudu... :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2013 20:37 #10368 od Hurda Martin
Díky všem za odpovědi.
Létané éro nechci.
Favoritem je Pike Perfect e.t F5j.
Vami uvedena cena je víc než příjemná !

Děla se ve dvou velikostech kridla.
Co myslíte?
Jo a někde jsem četl, že je Pike křehký, to mě jediné znervózňuje. Nebo to je fáma?
Děkuju :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2013 21:28 #10369 od Petr Dušek
Bezmála 4m kompozit s letovkou pod 2 kila křehký bude už z principu, ale myslím že není žádný důvod, proč by na tom měl být Pike hůře než ostatní konkurence.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. srp 2013 05:50 #10373 od Ladislav Jareš
Stejnou věc jsme řešili s kolegou letos v dubnu. Jeli jsme se podívat na závody do Hořic a následně vybírali. Původně jsme chtěli koupit XRay od pana Valenty, ale jeho letový projev se nám nelíbil. Nakonec jsme skončili u Storka a Maxy. Já létám se Storkem a kolega s Maxou. Moje Maxa čeká na nového "ženicha".
Asi tě bude zajímat, proč jsme se rozhodli právě takto. Takže Maxa - naprosto bezkonkurenční řemeslo. velice dobrá čitelnost - ukáže každou termickou bublinku, výborný dokluz a stabilita, robustnost zděděná z F3J.(Kolega s ní skončil na krásném 32. místě teď v Trnavě, což byl jeho 6. závod v životě!) Pro někoho může být nevýhodou, že se chová trochu jako autobus a pro někoho hmotnost. Ta moje Maxa má bez aku a výškoměru necelých 1840 g. Stork má velice zajímavou cenu, špičkový servis (když jsem si cestou do Bořetic v autě zničil střední díl křídla, tak jsem za týden měl nový dle mých požadavků - a za moji blbost fakt ani éro, ani výrobce nemůže). Navíc na stránkách výrobce je i informace o základním nastavení, za které éro dobře "funguje". Oproti Maxe není takový autobus, je agilnější, na druhou stranu pro mne není tak čitelné (ale jsem začátečník, létám od dubna t.r. a byl jsem na 4 soutěžích). Další výhodou je, že se dále vyvíjí, nyní v Trnavě byly předvedeny nové delší "uši", které v současné době testuje J. Adámek a připravují se další vylepšení. Nezanedbatelnou výhodou Storka je, že lze použít levný velký motor bez převodovky a s dostatečným výkonem. O kvalitě svědčí i výsledky, kterých jeho majitelé na soutěžích dosahují.
A na závěr ještě jednou o panu Valentovi - myslím si, vzhledem k tomu, jakým způsobem a s jakou intenzitou probíhá vývoj jeho X Raye, že brzy bude i tento stroj více než konkurenceschopný a příští sezóna už může vypadat úplně jinak.
Doufám, že i tento můj začátečnický pohled ti dá nějakou užitečnou informaci pro tvé rozhodování.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. srp 2013 13:33 #10382 od Hurda Martin
Děkuji za vyčerpávající odpověď.
Samozřejmě Maxa je bez debat, ale cca 70 000!!!???
Nechci na f5j ptákovi šetřit , ale to je moc.
Stork je určitě zajímavé letadélko, ovšem jeho cenu jsem nenašel.
Ale zeptám se proč jste si nevybrali zrovna mnou v tuto chvíli upřednostňovaného Pike Perfect f5j?
Dík za odveď.
Co myslíte vy ostatní? :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.344 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám