file Hendrych převodovka

Více
09. kvě 2017 17:31 - 09. kvě 2017 17:45 #18770 od Radek Novotny
Hendrych převodovka vytvořil uživatel Radek Novotny
Tak tohle je ta záležitost, kterou jsem ukazoval na soutěži. Už je to namontovaný v Exploreru, a další kus půjde i do Pikouše Dynamika.


Jirka Váňa mi před pár týdny ukazoval kompletní pohon co měl na vyzkoušení od pana Hendrycha, malinkou oběžku s převodovkou.
Po okouknutí jsem usoudil, že je to pro F5J naprosto nepoužitelné, a ten motůrek je použitelný jen pro 2čl. napájení. Jinak čudí.

Co mne ale zaujalo, byla ta samotná převodovka. Doma mám několik druhů, Reisenauer, Axi, Dualsky, nonejmy, atd. ale tuhle jsem v ruce ještě neměl. Chod měla měkký, plynulý, a působila na první pohled kvalitně. Co ale chybělo, byla dostupnost jakýchkoliv technických údajů. Jednou zmínku, navíc neúplnou (říkající, že převodovka má hmotnost 48g) byla na stránkách Pala Lišháka. Jirka mi ale pak potvrdil, že těch 48g je blbost, a hmotnost byla někde kolem 29g.

No a tak jsem se pro jednu stavil u pana Hendrycha, a dal jsem dohromady úplně jiný pohon, a musím říct že pěkně předčí moje očekávání.

S vrtulí 10*6 točí s 3S850 na začátku pěkných 11200-11300 ot./min. na trámci s roztečí čepů 29mm (pro srovnání mi oběžky 2217 točí 10900-11000 ot./min.) a proud je někde kolem 35A. Na test jsem použil motůrek Turnigy se statorem 20-09, origo-nepřemotaný, s 4200KV.

A výsledek? Pan Hendrych se nechal přesvědčit k pár dalším inovacím na samotné převodovce, což povede k dalšímu snížení hmotnosti někam k 25 gramům, a možnosti případného mazání převodovky bez nutnosti demontáže.

V nabídce u pana Hendrycha bude po dalším testování ještě víc optimalizovaná kombinace motoru stejné velikosti (Leopard 5500KV) s převodovkou 1:4.1, také pro vrtuli 10*6. Tenhle převodový poměr už má 3 satelity dost velké na to, aby v nich byla ložiska - a budou-jsou tam. Ta moje testovací 3:1 byla se satelity bez ložisek. Proudová zatížitelnost toho 5500KV bude samozřejmě také vyšší. A co je dalším obrovským skokem pro RC lidstvo je to, že to vše bude srozumitelně v dohledné době prezentováno i na webu!

Jo, a ještě hmotnost toho kompletu - moje testovací 68g, po dalších plánovaných inovacích převodovky to bude někde kolem 63g. Vnější průměr pláště motoru je 26mm, takže v pohodě i do úzkých trupů...

Pro úspěšný a tíchý provoz dodržuju pár zásad:
- co nejlépe vystředit přírubu co se montuje na motor
- převodovku vypláchnout před instalací v benzínu, nebo lihu, a dobře namazat vhodnou vazelínou (mám origo od Reisenauera)
- a perfektně vyvážit vrtulové listy, aby zbytečně nenamáhaly vibracemi ložiska hlavního hřídele!!!

A pak se nestane, že vám bude pohon hučet v pravidelném rytmu hůš-hůš-hůš :)
Přílohy:
Poslední změna: 09. kvě 2017 17:45 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
09. kvě 2017 17:44 #18773 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Hendrych převodovka
Nějak se mi to co píšeš nezdá... Jak víš, mám Reisenaura právě s Leopardem 5500kV, ale převodem 5:1. Ale i u tohoto převodu jsem nakonec pro tříčlánek ubral vrtuli na 9x7 - výsledkem je naprosto dokonalý pohon pro lehouše s odběrem pod 30A.
Při převodu 4:1 a vrtuli 10x6 už musíš jít nad 40A odběru, což se mi na toho mrňavého Leoparda zdá dost přehnané. Nevím, ale ten převodový poměr je podle mého názoru pro tak velké kV opravdu dost malý...
Vylepšení vlastní převodovky naopak kvituji s potěšením, ono to určitě půjde s něčím sladit a pokud bude rozumná cena, tak proč ne :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2017 17:48 - 09. kvě 2017 17:53 #18774 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Hendrych převodovka
...Pérák to viděl na vlastní bulvy :) Ty máš kombinaci 5500KV s převodovkou 5:1, to je navrženo pro max tah s vrtulí dokonce 12 palců... Sám jsem si takový pohon s Reisenauerem vyrobil, a to jsem ještě ani nevěděl, že to nabízí taky se stejným malým s Leopardem.

Fakt, že ty takový tah pro lehouška nepotřebuješ ještě neznamená, že to ten pohon nedává.

BTW, hradečácí už to ví z vlastní zkušenosti taky :)

A ten odběr s 4.1:1 a 10*6 je někde kolem 36A. Pro režim lítání v F5J je to ok. Nic nečudí, a pohon šlape jak hodinky.
Poslední změna: 09. kvě 2017 17:53 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2017 18:02 #18777 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Hendrych převodovka
Ten Reisenauer 5:1 s kV5500 je podle údajů výrobce cílen primárně na dvojčlánek. Udané hodnoty pro 3s jsou už s doporučením o maximální době chodu atd., moje varianta s 3s, ale menší vrtulí není vyloženě typická (ač se hodně osvědčila).
Pro "nadupaný" pohon s vyšším výkonem na 3s Reisenauer v této malé velikosti počítá hlavně s tou verzí s kV4750, tam se lze dostat na velmi slušné hodnoty i trvaleji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2017 18:07 #18778 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Hendrych převodovka
Jinak pro "bitevníka", kde se neřeší pár gramů, používám už tři sezóny kombinaci Mega16/15/2 s Kontronik 5,2:1. Hmotnost lehce nad 100g, ale je to absolutně blbuvzdorný nezničitelný pohon, který hravě dostane přes 200m i 2200g těžký naložený stroj.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2017 18:15 - 09. kvě 2017 18:21 #18779 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Hendrych převodovka

Tomas Hruby napsal: ...Pro "nadupaný" pohon s vyšším výkonem na 3s Reisenauer v této malé velikosti počítá hlavně s tou verzí s kV4750, tam se lze dostat na velmi slušné hodnoty i trvaleji.


Reisenauer s ničím pro 2S nepočítá, jen uvádí naměřené údaje různých kombinací...

Jak ty říkáš, "...se lze dostat na velmi slušné hodnoty i trvaleji" asi není pro použití v F5J moc potřeba.

Jinak Luděk mám ten 5500KV s 5:1 s vrtulí 11*7 nebo 11*8 v novém Explorerovi, a chodí jako střela (když je potřeba :) ). A to jen, protože tu vrtuli měl zrovna po ruce. Jináč to fakt uveze i 12 palec. Ale to už je o tom, kdo má jaký styl lítání.

Já měl vloni v Tilii vadný regl, táhnul mi tak na půl plynu, a vyhrálo mi to pár závodů. Tilie stoupala plynule, a já neměl šanci to pěkně oroštovat a příjít o body na metrech výšky :)
Poslední změna: 09. kvě 2017 18:21 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2017 18:20 #18780 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Hendrych převodovka
Když jsem se přímo zeptal, tak to říká, fakt :-)

Ad trvalý odběr - většinou to není problém, ale občas se do situace, kdy chceš opravdu celých 30s na plný plyn dostaneš a pak se občas dějí věci... Já si takto spálil jednu Megu (připouštím provozovanou trochu divoce), sloužila skoro rok v pohodě, ale s odstupem mi dochází, že jsem vlastně celý rok její parametry na doraz nepoužil. Ale pak se to jednou sešlo, že jsem letěl poměrně na doraz naopak pár letů po sobě a byl tu "čmoudík" :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2017 18:24 - 09. kvě 2017 18:27 #18781 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Hendrych převodovka
...ale pro takové případy není nic snazšího, než dát vrtuli 10*5, 10*4, nebo 9.5*5, jsi naprosto v poho...

A u lehouše se už kouká i na rozdíl mezi hmotností listů a kuželu, jestli to jsou 9 palce nebo 13 palce...

Mimochodem, ten Leopard 5500KV bude v nabídce i s převodovkou 4.7:1... Já ale zůstávám u 4.1:1, je to v poho, a když potřebuju kopanec směrem nahóru v posledních vteřinách motorového letu, tak ho dostanu...
Poslední změna: 09. kvě 2017 18:27 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2017 13:59 #18785 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma Hendrych převodovka
Radek napísal: Jednou zmínku, navíc neúplnou (říkající, že převodovka má hmotnost 48g) byla na stránkách Pala Lišháka. Jirka mi ale pak potvrdil, že těch 48g je blbost, a hmotnost byla někde kolem 29g.

Radku, pokús sa aspoň na mojom webe čítať s porozumením :-) Žiadny z tam popisovaných siedmych typov pohonov RedFox nemá uvedené, aká je hmotnosť samotnej prevodovky. Sú tam uvedené len hmotnosti kompletov - teda prevodoviek spolu s motorom... A žiadna hmotnosť čohokoľvek v uvedenom popise nemá hodnotu Tebou uvedených 48 g !
Keď z popisu vyberieš príslušnú pasáž o prevodovkách, uvidíš tam nasledovné konštatovanie:
"Tento rad má priemer čela prevodovky len 23 mm a hmotnosť kompletu sa pohybuje v okolí hodnoty 30 g"

Takže pokiaľ to malo byť z Tvojej strany len tradičný vyrývanie, beriem s nadhľadom :-)
Pokiaľ to však bola tiež už tradičná nedôslednosť, musíš si závery vyvodiť sám.
Zdravím
Palo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2017 14:42 - 10. kvě 2017 14:52 #18788 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Hendrych převodovka
Palo, promiň, promiň, promiň, samozřejmě je to moje tradiční nedůslednost :unsure: Ony to možná nebyly tvé stránky, ale něco jiného... odkazy na tu převodovku se skoro nedaly najít, a jeden zdroj ze dvou byly zrovna tvé stránky riva, tak je i možné, že jsem si to asocioval s tebou, a přisoudil jsem tu nedůslednost omylem tobě :)

Ale spíš si myslím, že jsi měl/máš na stránkách popis pro PG28, která má těch 48g, a já jako neznalec převodovek Hendrych jsem to hned přisoudil i těm PG23, o kterých jsem ani nevěděl, že existují.

Jako zákazníka mne to hned odradilo od dalšího hledání, a to je asi špatně...
Poslední změna: 10. kvě 2017 14:52 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.330 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám