- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
serva a problémy s nimi
- Martin Beseda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Problémy jsou na stole. V letadle zatím ani jeno není a nebylo namontované.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jiná malá serva, ať už to je Hyperion 09AMD/Corona 843MG, KST245 a nověji 08X či třeba do krachu JR JR386 jsou dobrá na ocasky a na křidélka, ale úmrtnost na klapkách je zkrátka mimo diskusi. Ani MKS nejsou bez chyb a vím o více lidech, kteří po zralé úvaze na klapky raději osazují serva kolem 20g hmotnosti - těch celkem řekněme 25g hmotnosti navíc je za bonus větší spolehlivosti přijatelné už u modelů se základní hmotností kolem 1300g, natož u o něco těžších. Samozřejmě u "ultralight" 1200g a méně se šetří extrémně a tam se použijí nejlehčí serva, ale už u "normálně lehkých" to není jednoznačné.
Serva jako KST08X přežijí na křidélkách a ocasních plochách, ale na klapky to prostě je veliký problém.
Jinak k tvým problémům - co se týče Corona 843MG, tak to s odstupem zavání nějakou déle skladovanou sérií, kde se opravdu až po nějaké době "usadil" potenciometr. To, že začaly chodit až po nějaké době mi připadá relativně obvyklé, opakuji, že jsem podobné chování zažil u více typů serv různých značek (i daleko dražších). Pokud ti už nyní chodí, tak bych se jich úplně nebál.
Co se týče KST08X, tak tam to vypadá na vadu konkrétního kusu, jinak to jsou docela dobrá serva. Sám je mám v jednom modelu na křidélkách už skoro dva roky (logicky to je dokonce starší verze než aktuální v5) a jsou naprosto v pohodě. Na klapky nedoporučuji, viz výše, ale na křidélka bych se vůbec nebál.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Takže:
1. Udávání signálu v procentech toho moc neříká. Je třeba znát skutečnou šířku signálu v mili (mikro) sekundách.
2. Pokud se serva nehřejí na 98% a hřejí na 100%, nejspíš se snaží jít "za roh".
3. Chování potenciometru v krajních polohách nemusí být obecně zcela jisté. Alespoň si to myslím a montuji serva podle toho. Raději bych udělal delší páčku na servu nebo kratší na kormidle, abych se pohyboval v rozmezí třeba +/- 80% od střední šířky signálu. Zase v us. KST udává 900 -1500 (střed) - 2100uS.
4. Serva 08 se na brzdy opravdu nehodí. Výměna převodů je skoro nemožná. Oholené převody se hodně prodraží. Používám (konečně) bez problémů KST 135 a teď asi vezmu novější X10mini s ocelovými převody.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Nedaří se mi naprogramovat chod motoru. Někdy ho regulátor nenačte a někdy se sám zapne i když je aktivní spínač vypnutí motoru a někdy se rozjede spolu s jinou letovou fází, kde motor normálně nejede. Někdy se nerozjede, jenom škube a pak regulátor pípáním hlásí opětovné naprogramování. Zkoušel jsem i jiný regulátor tím to není. Motor je taky ok. Začínám mít podezření na přijímač. A strach z létání zesiluje. Jiné modely jdou normálně.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
b) jaký regl ?
c) jaký motor ?
d) s výškoměrem ?
e) bez Altise vše OK ?
Na klapky mám třeba 145 % a není problém (tedy s MKS HV6100 ).
Jinak Bluebird není zdaleka MKS HV6100 (škoda, že Bluebird nemají ložiska tedy nejsou BB).
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2062
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
MKS i BlueBird mají stejné uložení převodů. Obě mají na výstupu pod tisícihranem pouze kluzné pouzdro, jen spodní konec výstupní hřídele je uložen v malém kul. ložisku. Samozřejmě se mohou lišit kvalitou materiálů a přesností výroby, ale konstrukční uspořádání převodů a ložisek je stejné.Pavel Svoboda napsal: Jinak Bluebird není zdaleka MKS HV6100 (škoda, že Bluebird nemají ložiska tedy nejsou BB).
Pavle máš s těmi BlueBirdy nějakou praktickou negativní zkušenost? Plánuji je zkusit na klapky zatím do stopalcovky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
Jinak mám jedno fungl nové Blue Bird BMS-106HV (v plné záruce - koupeno před týdnem u JINO)
Tobě ho věnuji k vyzkoušení na 100palcovku. Telefon na mě máš v soukromé zprávě.
Testoval jsem na směrovku F5J ... a vrátil se k MKS. Blue nedrží střed.
Jinak cena /výkon je tak jak je. Blue Bird není špatné, ale MKS to není.
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
b) YEP30 a další YEP30
c) PROPDRIVE 28-36/1400KV
d) s výškoměrem ano i s druhým výškoměrem stejně
e) bez Altise to jde, bez druhého taky
Zjistil jsem to před pár minutami. Ten druhý Altis je starší a v jiném letadle je v pořádku. Určitě. Ten první je nový V4, koupený nedávno. Dělá to ale s oběma. Dělá to s dvěma regulátorema a dvěma přijímačema stejně.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
Na tuhle botu přišel Honza Leiner ... po komunikaci s výrobcem viz,
___________________________________________________________________________________
Altis v4 považuje za zapnutie to ak je šírka impulzu väčšia ako 1200us a vypnutie to ak je šírka impulzu menšia ako 1180us.
Vo Vašom prípade je to presne 1180us, preto nereaguje na vypnutie.
Táto hysteréza je nastavená tak aby prípadna nestabilita v signále plynu nespôsobovala chybné vyhodnotenie stavu plynu.
Vo vašom prípade treba nastaviť menšiu dolnú úroveň plynu na vysielači.
Vždy je vhodné využívať rozsah 1000us - 2000us vo vysielači naplno.
Best Regards / S pozdravom
Jozef Rodina
_______________________________________________________________________________
Jinak Mvario2 EX "jede" od 1100
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- F5J-Poříčí nad Sázavou 27.4.2024 (9 Příspěvky)
- V poho, dobře polítejte. My do Poříčí 27.4. nejedeme, budeme všichni N v N. Pace.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Radek Novotny
- Dnes 17:12
-
- Django RCEV (1 Příspěvky)
- Zdravím všechny Po Taťkovi mám doma dva modely Django - celouhlik. SL 623g ST 798g Kompletně...
- v Ostatní / Inzerce
- od Martin Rajšner
- 13. dub 2024 20:30
-
- RCEV Hořice 13.4.2024 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Petr Dušek
- 13. dub 2024 19:34
-
- 13. Samba Cup F5J (3 Příspěvky)
- Aktuální počet přihlášených je 145 pilotů ze 14 zemí. Limit je 140....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Jaroslav
- 08. dub 2024 19:10
-
- Oznámení (1 Příspěvky)
- v Vážná témata / Důležité
- od Martin Rajšner
- 08. dub 2024 12:08
-
- Pozvánka na První Packá Véčka 2024 do Nové Paky (1 Příspěvky)
- Pozvánka do Nové Paky na První Packá Véčka 2024. Buřtíky tentokráte nemá kdo připravit,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Vladimír Čermák
- 05. dub 2024 19:33
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.