× Do tohoto fóra nemůžete přispívat. Diskuse bude vždy přesměrována do příslušné sekce.

file RES

Více
30. zář 2019 07:30 - 30. zář 2019 07:31 #22297 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RES

Karel napsal: F3RES jsou jasně daná pravidla a díky ním je cena modelu taková jaká je a jiná nebude. Přidá li se motor a všechno okolo, je to navýšení ceny cca o 3400,-kč.
Když elektro tak pevná výška a to je Altis. A to je cena za nejlevnější komponenty.
3400 je cena stavebnice.


Jen pro objektivitu - ta cena pohonu je o hodně menší, pohon pro RES (motor, regl a vrtule) se dá poskládat hluboko pod 1000. Pohonný LiPOL nestojí o nic víc, než přijímačovky do větroně, takže nemá cenu počítat. Dokonce bych se nebál to poskládat v ceně pod 500 - tady stačí oběžka a regl v relaci po cca 5-6EUR, vrtule také nějaký Turnigy lowend a fakt to bude šlapat krásně. Altis to sice zvedne, ale má použití o dost širší. Minimálně lze použít pro víc modelů, takže ta cena s ním se počítá jen jednou a zadruhé i s ním by to nebylo moc přes 2000...

Osobně propagátor E-RES nejsem, také se mi víc líbí gumicuková verze, nemám ale rád užívání dost zavádějících argumentů a zrovna to s tou cenou bylo pořádně nadsazené.

Co bych spíš viděl jako téma k úvaze možná i o změně pravidel je jiná věc. Pravidla RES výslovně připouští použít kratší gumipraky v případě, že to letiště vyžaduje, osobně běžně létám jen z 10m HK hadice a 50m silonu a polétání super. Bylo by ale fajn, kdyby pořadatel mohl při zkrácení gumy vyhlásit i zkrácení maxima, létat 6 minut z krátké gumy je super zábava při dobrém počasí pro pilota navyklého na F5J, běžného zájemce by to ale mohlo spíš znechutit, třeba tři minuty by byly pro 10-50m fajn. Tohle by mohlo rozšířit zájem pořadatelů z menších letišť, třeba u nás kolegové pořádali soutěž "Vosa", ale plný gumiprak pro RES se prostě použít nedá a to zkrácení je při plném maximu dost na diskusi :-(
Poslední změna: 30. zář 2019 07:31 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. zář 2019 09:09 #22298 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma RES
Nechci to moc rozmatlávat, ale ona to byla reakce na motorizaci 3m RES... a pak ještě křidýlka ... no nic. Diskuse nad možným zkrácením gumicuku a maxima je na místě, velkých vhodných ploch ubývá.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. zář 2019 13:38 #22301 od Karel
Odpověděl Karel pro téma RES
Přímo panu Hrubému, ta cena 3400,- je za komponenty z Českých modelářských krámků. Zakoupeným člověkem , který chce podpořit Českého prodejce,(který drží záruku,DPH atd) a né číňana.
To je cena za motor+regulátor+ baterie+ Altis a vrtul.koplet. A pokud nemá nabíječku tak ještě tu.
Kdo chce RES -E křidélka a větší rozpětí ať si vytvoří novou kategorii a F3RES nechá být. Dopadne to jako V2S ,kde na soutěži jsou k vidění stále stejné modely.
A doma si málokdo vyrobí něco sám. To už musí být modelář a těch je dnes jak šafránu. Proto buďme rádi za jakou koly podporu od Svazu modelářů směrem k mladým. Toť vše, mějte se fajn.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. zář 2019 14:19 #22302 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RES
Tak na méně než 1000 za motor, regl a vrtuli se dostanu i při nákupu v ČR - třeba emotors.cz...
A počítat s baterkami a nabíječkou je čirá demagogie, protože to se musí řešit i pro větroň bez elektromotoru, tohle je prostě argumentačně mimo. Jedovatá poznámka - v dnešní době se vsadím, že je daleko víc potenciálních zájemců, kteří už mají doma vhodné pohonné LiPOL než těch, kteří mají doma vhodnou napájecí baterku, vypínač a další věci pro větroň (a třeba si musí sehnat i ten gumiprak pro tréning), ve výsledku bude větroň spíš nákladnější.

Jak jsem psal - já sám jsem u této kategorie také umírněným příznivcem gumipraků, z E-RES úplně odvázaný nejsem, důvody by byly na dlouho. Ale souhlas se závěrem neznamená, že budu souhlasit zrovna s tou cenovou argumentací, to je prostě zavádějící a vytržené z kontextu, realita je spíš opačná.

Debatu o křidélkách a jiných velikostech doporučuji ignorovat, to je úlet jednoho diskutujícího, který není hoden pozornosti, myslím si, že valná většina nemá s pravidly F3-RES2M žádný problém.
Jediné téma, které asi dojde na přetřes, je ta elektroverze, to se chtě nechtě objevovat bude, poptávka po tom je docela značná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. zář 2019 15:18 #22303 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RES
Ahoj všem,

na téma gumicuku je pěkné vlákno (pro vás, co vládnete) na www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3411143-HiStart-Woes . Pro vás, co nevládnete, tak shrnuji: :gumicuk je "vopruz", ale některé lidi baví víc boj s trávou a větrem než létání.

K elektrice: osobně si myslím, že pro žáky je elektra jednoznačně lepší. Co jsem viděl žáčky v Hořicích (viz třeba www.rcex.cz/?p=5770 ), tak si nedovedu představit, že by se někdo dneska učil na gumicuku (jako kdyby někdo v aeroklubu namísto Blaníku prosazoval "glajtra"). Podle mých zkušeností s výukou pilotů se počítá čas ve vzduchu, ne počet natažení gumicuku (a to zamačkávám slzu při vzpomínce na své začátky s rozstříhanou duší, kterou jsem našel u dědy na půdě :-) ).

Ale dělejte si každý, co chcete, tady přeci nikdo nikomu nic nebere, ani nikdo nikoho k ničemu nenutí :-)

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. zář 2019 15:52 #22305 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RES
Honzo zase děti nepodceňuj - viděl jsem v reálu třeba kluky z kroužku od p. Vašiny na RCVS (věk žákovský, ne junioři) a start byl pro ně ten nejmenší problém... Možná to není na úplně první učení, tam je asi nějaká EPP elektra lepší, ale pro první zkušenosti se soutěžemi má guma možná i něco do sebe, v jistém smyslu si pak člověk toho letu váží víc :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. zář 2019 18:29 #22306 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RES
Nepodceňuji je, to určitě ne. Viz třeba "Kulišáky" :-)

Jennevím, proč když už jsem se jednou díky elektromotoru zbavil gumicuku, měl bych se k němu vracet ;-). Já lítám s elektrou normálně tréninky do 40-50 m a potom přistání, takže je to "skoro jako na gumě".

Je to OT, přeji všem modelářům bez ohledu na kategorii příjemnou zábavu, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. říj 2019 07:45 #22307 od Petr Cejnar
Odpověděl Petr Cejnar pro téma RES
Vážení diskutující, dovolím si pár pžipomínek k Vašim názorům.
Cca před 2 - 2,5 roky jsem diskutoval na soutěži F3J (nebo RCV2) s dalšími piloty na téma "Jak přitáhnout mládež". Jeden z pilotů vytáhl dvoumetrovku (stavebnice z Německa) a informoval o dalších možnostech létání s takovým to modelem (RES, RCVS, RCV.2)
Soutěže jsou nazvané F3RES a létají se snad po celé Evropě kromě (tehdy) ČR. Na základě tohoto jsme s T. Bartovským obstarali originál pravidla z Německa, Anglie, Rakouska a zajistili jejich překlad.
Důvodem volby této kategorie byla možnost zapojit se do evropského systému létání a nevymýšlet něco jiného co je již vymyšleno.
Není nic třeba měnit. Pravidla jsou daná. Kdo nemá potřebnou velikost plochy může velikost natažení gumycuku upravit a i s tím délku letu modelu. Stačí si přečíst pravidla "VZLET".V pozvánce pak toto uvést. Je to tam dvakrát.
Když bude moc foukat může ředitel zastavit soutěž. Je to v pravidlech a tak pod. Zamotání gumycuku, "ředitel určí při bočním větru", která strana začne startovat, aby se gumycuky nezamotávaly.
Kdo chce létat s elektrikou může model osadit a létat např. RCEN, RCEO, RCEP, RCEV (na F5J asi už mít nebude). Není potřeba zakládat nějakou novou elektro kategorii co by se létala jen u nás. Eletrifikací se model prodarží a děti budou lenivější, budou tloustnou, vytratí se míra spoluodpovědnosti a pomoci kamarádovi při natažení gumycuku zpět a tak pod..
Pro rozjezd kategorie z důvodu, že tato je určena především pro mládež, jsme po výběru z možných stavebnic zvolili model SAMBA ze Švýcarska a zajistili dovoz 60ti ks. Všechny stavebnice byli rozdány zdarma na členské kluby SMČR, které mají kroužky mládeže. Protože není na našem trhu odpovídající guma, dovezli jsme originál 50 ks gumy z Německa a rozdali zájemcům podle jejich požadavků a dle pravidel stanovených předsednictvem KLeM ČR.
Pro další máme zajištěno na 60 ks stavebnic již z české provenience a objednáno dalších padesát sad gumycuků.
Pravidla jsou daná, je zájmem svazu podporovat rozvoj mezi mládeží s směřovat toto pro zajištění dalších možných nástupců pro reprezentaci a v souladu s možnostmi soutěžení i mezinárodně v dalších kategoriích. Velmi vážně se uvažuje o předložení pravidel pro odsouhlasení a zařazení na úroven pravidel FAI.
Kdo by však chtěl létat nějak jinak, je mu to dovoleno.
S pozdravem
Ing. Petr Cejnar
předseda KLeM ČR

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. říj 2019 08:45 #22308 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RES
Zaprvé poděkování Petrovi - shrnul to uceleně, není co dodat. Sám jsem asi měl jistý vliv na nástup RES u nás, když jsem si jako jeden z prvních (ale ne jediný) koupil čistě pro zábavu (to jsem vůbec neuvažoval o soutěžích) dvě německé stavebnice a když jsem pak s nimi létal pro zpestření RCVS, tak se to docela líbilo více lidem. Po čase následovala popsaná akce SMČR, první postavené kusy (jeden ode mne) byly vystaveny na loňském ModelHobby, letos se o tom hodně mluvilo a v kroužcích nesporně stavěli a příští rok se čeká ostrý začátek...

Pro Honzu Kubicu k tomu gumipraku a obecně vlekání - z hlediska soutěží je to dost o tom, že je to zase zpestření a i když to zní blbě, tak vlastně něco nového proti někdy nudným elektromotorům. Ona tady totiž mimo malých RC házedel RCH žádná rozumná kategorie méně náročných větroňů nebyla - RCVS bez brzd pokládám za pro dnešní dobu opravdu přežitek (Vosu nekomentuji) a pak už tu byly jen RCV2 a F3J, kde to je o tahání se s navijáky (nehledě k jejich ceně) a modely jsou cenou někde jinde, přičemž u takto velkých modelů je zážitek z F5J trochu jinde, takže to fakt lákavé nebylo. Jenže u RES to je najednou trochu jinak - zábavná je najednou i stavba díky promyšleným pravidlům a spoustě rozsypů, rozumné ovládání (spoiler omezí hodně extrémů při přistání z RCVS), start gumiprakem je náročností "tak akorát" - musí se sice běhat pro padáček, ale není žádné tahání s navijáky a akumulátory, to se dá snést.
Osobně si myslím, že úspěch kategorie bude docela velký a rýpnu si - možná bys měl u svého Slite tu elektrifikaci přehodnotit, přijdeš tím o pěknou várku možné zábavy na soutěžích :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. říj 2019 08:21 #22314 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma RES
RES se elektrice proste nevyhne. Vyrobci uz bezne nabizeji konevrze. To neznamena, ze by se v ni melo hned zavodit.
Gumicuky jsem tahal v trave uz pred mnoha lety a pak v obdobi, kdy jsem jezdil po RCH. Ted jeste obcas na historiky. Nic moc.

Pak jsem na RCH naistaloval elektromotor. Ale RCH jsem letal dal, stacilo sejmout listy vrtule.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.859 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám