- Příspěvky: 134
- Obdržená poděkování 10
F5J - Asperatus
- Martin Veleba
- Offline
- Pokročilý
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1097
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Strávil jsem v Roztokách hodinku, povídali jsme si s panem Nadrchalem o konstrukcích, a i o tom, jak bylo křídlo propočítáváno a laděno obtékání.
Výrobu teprve začíná, ale ve výrobě modelů není nováčkem. Dělal kompoziťáky např. pro pylony.
Docela jsem na to zvědav, jaký to bude ve vzduchu. Vypadá to na zemi hezky a lítavě
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2062
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Chce si pohrát s těžištěm v mém modelu (více dopředu)
- Drobné úpravy na trupu modelu (Dost škaredě jsem s tím zapíchl, a pevnost není špatná, ale ani 100% jak bych si představoval) = již se upravuje
- Vyztužit prostor spoje uší a středu křídla. Při praštění o zem jsem uchem natrhl sklo nad nosníkem. = již vyřešeno, dává se tam uhlíková pásnice
- Zvětšit rozpětí klapek na pákách
Toliko negativ. Proto se to testuje, aby se odhalily věci z ostrého zápasení.
Co se týče pozitiv, tak to pěkně krouží, a po vyřešení drobností (které se ani jedna nedostane do produkčních verzí pro zákazníky) to bude OK.
Když jsme byli v termice asi v pěti letadlech, tak to stoupalo řekl bych mimořádně dobře a brzy přestoupalo celou skupinku.
Na těch porodních "bolestech" se již pracuje, a budou vyřešeny.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
stoupak.cz/2-uncategorised/229-asperatus-info-akce
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1097
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Po prvním létání s jeho testovacím modelem cca před 3-mi týdny, jsem dospěl k názoru, že krom těžiště někde mezi 93-95mm (přilepili jsme 3 dvacetikoruny na čumák ) je třeba ještě přizvednout spojky uší zkusmo na 7 stupňů, a zmenšit úhel seřízení.
Teď v neděli bylo už všechno ok, letadlo lítá naprosto v pohodě, s 1600g hmotností a ve větru 1-3m, při teplotě 4 stupně a zatažené obloze jsem si pěkně zalítal, a i termiku našel a vytočil. Kroužení i v pár metrech nad zemí je v pohodě, bez padání a naprosto stabilní. Kroužky umí i s totálně malým poloměrem.
Při tomhle seřízení termiku ukazuje hezky zřetelně...
Co bych na sezónu ještě určitě doplnil jsou - dovažování do větru (rozměry a uchycení balastu), a odlehčení kormidel. Jinak vše ok. Palec nahoru!
Jo a ty použitá serva, to je hrůza hrůz, tam je potřeba, aby si výrobce dal do modelu něco "normálního"
Jsem zvědav na uhlíkovou verzi, tohle byl sklokompozit.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Karel Mrázek
- Offline
- Pokročilý
- mobil 602 593 054
- Příspěvky: 219
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Letovou váhu mám 1450 g, Osazeno motorem MEGA 16/15/5CE F5J, regulátor YEP40, serva BMS105HV v trupu, v křídlech BMS115HV, vrtule 10x6, baterie BOLT 850/3S. Abych se dostal na doporučovanou polohu těžiště a nemusel dopředu cpát olovo (baterie je nacpaná až na motoru), vyměnil jsem ocelové struny ke směrovce a výškovce za uhlíkovou kulatinu 1 mm a ocelové vidličky se šroubovacími koncovkami za podstatně lehčí kulové čepy. Zdá se, že jsou to prkotiny, ale na těžišti to potřebnou změnu dalo, dostal jsem se ze 101 mm na 96 mm.
Stoupavost jsem zatím neměřil, ale vypadá to, že je při tomto osazení dostatečná.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DNZ Gliders
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DNZ Gliders
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
https://youtu.be/OXdPVqRacsE
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- F5J-Poříčí nad Sázavou 27.4.2024 (9 Příspěvky)
- V poho, dobře polítejte. My do Poříčí 27.4. nejedeme, budeme všichni N v N. Pace.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Radek Novotny
- Dnes 17:12
-
- Django RCEV (1 Příspěvky)
- Zdravím všechny Po Taťkovi mám doma dva modely Django - celouhlik. SL 623g ST 798g Kompletně...
- v Ostatní / Inzerce
- od Martin Rajšner
- 13. dub 2024 20:30
-
- RCEV Hořice 13.4.2024 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Petr Dušek
- 13. dub 2024 19:34
-
- 13. Samba Cup F5J (3 Příspěvky)
- Aktuální počet přihlášených je 145 pilotů ze 14 zemí. Limit je 140....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Jaroslav
- 08. dub 2024 19:10
-
- Oznámení (1 Příspěvky)
- v Vážná témata / Důležité
- od Martin Rajšner
- 08. dub 2024 12:08
-
- Pozvánka na První Packá Véčka 2024 do Nové Paky (1 Příspěvky)
- Pozvánka do Nové Paky na První Packá Véčka 2024. Buřtíky tentokráte nemá kdo připravit,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Vladimír Čermák
- 05. dub 2024 19:33
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.