file RCEP v roce 2019

Více
10. srp 2019 16:57 - 11. srp 2019 07:13 #22013 od Bohumil Janák
Odpověděl Bohumil Janák pro téma RCEP v roce 2019
Hloupý dotaz.Vyřešeno.
Omlouvám se.
Boban
Poslední změna: 11. srp 2019 07:13 uživatelem Bohumil Janák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2019 08:52 #22140 od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma RCEP v roce 2019
Novinky z RCEP
Jak asi většina příznivců téhle klubovky ví, začalo se v letošní sezóně díky Jirkovi Kadlecovi uvažovat o jejím ,,zlegalizování“. Jirka mě požádal o sepsání průvodního dopisu a prostřednictvím Lojzi Hrabáčka podali žádost. Ta doputovala k Radkovi Novotnému, bo to spadá pod jeho křídla. S Radkem sme se potkali v Hořicích na stopalcovkách a pod dohledem některých skalních pevnovýškařů moudře pohovořili.

Když to zjednoduším, Radek má v podstatě jedinou vážnější připomínku a to je firmware. Tedy používání ,,tréninkového“ fw řady 2.x. V pravidlech se totiž odkazujeme na certifikovaný (schválený) výškoměr pro F5J a současně umožňujeme používání necertifikovaného firmwaru, který tak nějak mimochodem zobrazuje F5J výšku. To by mohl být v budoucnu problém, neboť ne každý musí mít Altis a hrozilo by riziko, že se objeví výškoměr s nějakým fw, který bude ukazovat nějakou F5J výšku. Shodli sme se, že nejelegantnějším řešením by bylo povolení pouze aktuálně platného fw pro F5J. Domnívám se ale, že ne každý bude tomuto řešení nakloněn a že tedy bude třeba trochu času na rozmyšlenou uvnitř tvrdého jádra RCEP. A tak sme se rozešli s tím, že si prozatím ponecháme RCEP tak jak je.

Nicméně se pokusím nastínit, jaká pozitiva a negativa bych já viděl v případném omezení na F5J firmware. Třeba nakonec dojdeme k tomu, že by to do budoucna šlo.
Pozitiva
- Stejný fw pro všechny kategorie (F5J, RCEV, RCEP)
- Snížila by se mírně výška vypnutí motoru, po čemž někteří volají (na oči to málokdo riskne do 189 m, že :)
- Fw pro F5J se neustále zdokonaluje a je odolnější proti lidové tvořivosti

Negativa
- Nutnost vypínat na oči, což je vzhledem k tomu, že vedle sebe letí třeba Stork s Tílií trochu obtížné
- Nutnost přijímat různé výstřelky typu ,,povolený restart motoru“ z F5J (o tom se v F5J zatím jen uvažuje)

To je asi zatím všechno co mě v tuhle chvíli napadá. Snad jen ještě malá změna, ke které v pravidlech pro příští rok dojde. Týká se zaokrouhlování F5J výšky tak jako je to u F5J a RCEV, tedy dolů na celé metry. Trochu to mátlo, tak sme se dohodli že to po sezóně upravíme.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2019 10:08 #22141 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEP v roce 2019
Nezlob se, ale tohle už se sune do pozice grotesky - kategorie výškových spínačů s firmwarem, který spínač neumožní?? Kladu si dotaz, jestli to nemyslíš jen jako vtip...

Podle mne máte v podstatě dvě možnosti.
Zaprvé to můžete nechat jako dosud s 2.x - jisté problémy to sice má, ale v mezích možností se to zjevně létat dá, varianta "nevrtat se v tom" mi nepřijde nijak nereálná a asi bych ji doporučoval jako nejjednodušší.

Zadruhé byste mohli uvažovat o jakési variantě "F5J lite", kdy by se létal F5J firmware a výška bodovala, ale jen jakýmsi minimálním penalizačním stylem v pásmech, ne po metrech- třeba do 100m 0b, do 125m -5b, 150m -10b, 175m -15b, 200m -25b, 225m -50b, 250m -100b, nad to už nula...
Prostě přeci jen motivovat k menším výškám, ale ne až tak přísně jako v F5J, přitom ale penalizace "za Gagarina" už přeci jen bolestivá. Výhodou by bylo odpadnutí problémů s firmwarem a zároveň nebude až tak velký problém s trefením výšky. Nevýhodou může být odpor některých soutěžících, kterým bude i takto relativně mírná bonifikace lepších pilotů vadit, proto bych si vsadil spíš na preferenci varianty 1.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2019 11:30 #22142 od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma RCEP v roce 2019
Ahoj Tome,
tvému prvnímu odstavci nerozumím, asi sem to zjednodušil moc a je to nesrozumitelný :)
Ve druhém - doporučuješ to, na čem sme se nakonec s Radkem domluvili, nechat to tak, ale jako klubovku.
Třetí odstavec - to je ta varianta, pokud by sme to chtěli protáhnout jako ofiko kategorii. Tzn pouze fw 5.x Penalizaci by sme ale nechali tak jak je, tzn do nějaké hladiny bez penalizace, nad ní nula za pokus

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2019 13:01 #22145 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEP v roce 2019
No první odstavec se týkal varianty mít FW5.x, ale přitom pořád létat na fixní výšku, s nulou za poměrně malé překročení, ovšem nově bez spínače... To by mi opravdu přišlo jako slušná groteska :-(

Jinak ale trochu nechápu, proč vidíte tak velký problém v užití fw 2.x a proč by to bránilo "oficializaci", to nastavení je dost jasné... Nijak se netajím značně negativním postojem ke konceptu RCEP, ale zrovna tohle mi mezi problémy přijde jako to naprosto nejmenší a problém bych s tím neměl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2019 15:35 #22147 od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma RCEP v roce 2019
Ta současná podoba pravidel je pro Radka neakceptovatelná kvůli tomu jak sem popsal ve zkratce výše. Nejschůdnější řešení by tedy byla ta groteska, což by v praxi znamenelo, že se bude vypínat pro jistotu o dost níž. Protože by ale šlo o dost významnou změnu se kterou nebude každý souhlasit, tak sme to uzavřeli s tím, že to radši prozatím necháme tak jak to je a budeme si to dál lítat jako klubovku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2019 11:36 #22149 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma RCEP v roce 2019
Co vím, tak nikdo v RCEP nic jinýho než Altis stejně nepoužívá. To je problém teda do pravidel předepsat konkrétní zařízení s konkrétním softem (nastavením)? U F5B/F je limiter taky od jednoho výrobce a u GPS myslím taky. Za cenu nějakého přemlouvání a doprošování bych to nechal tak, vždyť to oficální být nemusí. Soutěží je už dnes 2 možná 3x více než F5J a pilotů stále přibývá, kategorie je oblíbená. Jestli to je oficální nebo né je přece jedno.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. zář 2019 13:59 #22160 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma RCEP v roce 2019
Tak jsem se dostal ke klasické české diskuzi proč to nejde když jsem to nevymyslel já! Radkovi jsem poslal návrh pravidel s tím, že když něco bude nejasné tak a´t pošle e-mail s nedostatky a my je odstraníme. Radkovi jsem to poslal s velkým předstihem někdy v červenci. Zatím jsem nic nedostal, tak mám za to, že je vše v pořádku!
K tomu výškoměru: nevidím důvod proč by se nemohlo létat na výškoměr Altis, který mají všichni a fw.2.xx. Pokud má někdo něco jiného tak si s tím poradí sám! Není potřeba mluvit o to co by bylo kdyby bylo!!! Čekám na odpověď a po úpravě pravidel k jejich podání předsednictvi KLeM.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2019 10:21 - 13. zář 2019 10:23 #22183 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEP v roce 2019
Z dovolením bych se odpoutal od "filozofických debat" k "nudné technice" s dotazem asi nejspíš na Pavla Hlouška.

Připusťme chvíli variantu, že by pravidla byla napsaná natvrdo pro "pouze Altis". Mě by zajímalo, jestli jsi nějak víc testoval u Altisu 2.x to nastavení antizoom ? Na tvém doporučení setupu to zaškrtnuto nemáš, ale tahle funkce je přitom právě pro "spínačové kategorie" dost zásadní a vznikla už v té mnou zmíněné "historii před F5J".
Mělo by to dělat v podstatě to, že nastavíš-li třeba 150m vypnutí, tak ti od 100m začne plynule ubírat plyn právě proto, aby se vyloučily "finty s vystřelením" a výška vypnutí se co nejvíc blížila té nastavené.
V ideálním případě by se při tomto nastavení mělo dát létat prostě na spínač a zobrazené výšky vůbec neřešit, přesnost by byla dostatečná.

Jak jsem psal dříve, létal jsem první spínače už někdy v roce 2009 (rýpnu si, že hodně těch, kdo se tu dnes pohoršují nad mým skeptickým postojem tehdy ještě netušilo, že by větroň mohl mít vrtuli :-) :-) :-) ) a právě tehdy podobné věci v programech switchů vznikly. První spínače měly obrovský problém se "zoom", pak se právě začalo laborovat s tím, jak to vyřešit softwarově, jenže než se to pořádně ověřilo, tak už převládla dnešní podoba F5J a tak už se to tolik netestovalo.
Proto právě můj dotaz na Pavla, zda konkrétně tohle zkoušel, z diskusí mi přijde, že moc ne, ale nevím jistě. Přitom pokud by to fungovalo, tak by tudy mohla vést cesta - výškoměr jen Altis, nastavení výška plus antizoom, po letu se nemusí výška vůbec řešit, k tomu možnost namátkové kontroly nastavení pořadatelem (jelikož všechny Altisy od 4 mají stejný software na počítači a stejný kabel, tak to není nijak složité).
Ale musí se to ověřit, klidně pár testů udělám, ale obávám se, že se k tomu dostanu nejdřív příští víkend, tak se nejprve ptám, zda už to někdo nemá za sebou...
Poslední změna: 13. zář 2019 10:23 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2019 10:58 #22184 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma RCEP v roce 2019
No super! Přiznám se, že sice vím o možnosti antizoom v nastavení altise, ale vždy jsi to nějak ignoroval a neřešil, natož nějak testoval. Vůbec mě nenapadlo, že by Altis mohl umět nějakou svojí logikou řídit otáčky motoru! Kdyby toto fungovalo, tak by se nemusela kontrolovat výška, ale hlavně by se nemusela dávat diskutovaná 0 za celý let v momentě překročení 190m!! Protože by to bylo už bez diskuse jen termikou a né silným motorem!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.863 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám