× Do tohoto fóra nemůžete přispívat. Diskuse bude vždy přesměrována do příslušné sekce.

file F5K ???

Více
16. lis 2019 08:30 #22441 od Ivan Horejsi
F5K ??? vytvořil uživatel Ivan Horejsi
Na FAI dorazila zadost o zavedeni nove kategorie F5K.
Velmi zjednodusene receno: hazedla F3K s motorem. Rozpeti max.1,5 metru. Mely by se letat ruzne ulohy, podobne jako u F3K.
Kompletni navrh mam k dispozici, pokud bude zajem.
Jak se zda podle prvnich reakci, subkomise se k tomu postavi kladne, takze kategorie ma sanci na schvaleni.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

dnz

Více
16. lis 2019 13:31 #22442 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5K ???
Tak to by Luděk mohl vytáhnout své omotorované F3K :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2019 18:45 #22444 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5K ???
TALES - viz www.gdshs.org/tales_rules.html (anglicky, samozřejmě)

Stejně mě trochu překvapuje, že máme tolik mezinárodních kategorií, které skoro nikdo (nebo alespoň já ;-)) nezná. Namátkou:velké elektromakety větroňů F5G, aerovleky F3Q (mimochodem, měl by někdo o jednu z nich zájem?), teď e-házedla. Ne že bych proti nim něco měl, ale zdá se mi, že by se před mezinárodním uznáním kategorie měla tato létat ve více zemích. Ale je fakt, že i u nás máme okresní, krajské případně zemské specifika ;-). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2019 07:41 #22448 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5K ???
Tak zaprvé to těžko bude právě F5K, protože F5K již existuje - halové pylony :-)

Jinak k problematice - podle mne tady může hrát roli jistá "válka" mezi F5 a F3 subkomisí - elektrolety kralují modelařině, jenže z řady důvodů to běžně probíhá tak, že jakmile někde elektromotory vládnou, tak buď jde kategorie úplně mimo elektrokomisi (typicky akrobaty, kde F5A je úplně zrušeno a elektry létají v F3A) anebo sice zůstávají v F5, ale po úspěchu nastane velký vliv lidí z jiných sekcí, kde jsou často představy trochu jiné - tohle se samozřejmě týká i F5J, kde evidentně hodně lidí nepochopilo, že pravidla fakt nejsou identická jako v F3J, ale třeba i pylonů F5D, kde se uvažuje o jistém spojení s F3D. Takže sice elektry vládnou, ale v rámci FAI je paradoxně F5 subkomise poněkud odstrkovaná.
Proto by mne vůbec neudivilo, pokud by F5 subkomise ochotně odkývla i pravidla "házedel"...
Můj osobní názor na případný vznik této kategorie je hodně rozporuplný, na jednu stranu by mne to asi dost lákalo, ale na straně druhé by to už tak velké roztříštění soutěžních kategorií jen narostlo a to také není ideální. Když si uvědomíte, že u elekter máme F5J, RCEV, národní RCEN/O, k tomu RCEP a ve vzduchu visí také E-RES, tak to už jsme na pěti kategoriích i když beru N/O jako v podstatě jedno a to samé, přidání F5(K?) by to už sunulo celkem do extrému.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2019 08:55 #22450 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma F5K ???
Moc prosim neprenaset ceske nepratelstvi kazdeho proti kazdemu do FAI.
O zadnem soupereni mezi subkomisemi F3 a F5 nevim.
O zadnem "odstrkovani" F5 nevim.
Subkomise muze novou kategorii pouze doporucit, schvaluje ji predsednictvo koncem dubna. Tj. cca 50 osob, 1 delegat z kazdeho clenskeho statu.
F5K - myslim ze halove pylony se rusi. Ale to jen pismenko.

V poslednim asi tak desetileti se razi nazor, ze si lide chteji hrat a aby se pritahli, dobra cesta je vsechny nove kategorie schvalit. Jen jako "provisional". Pak se ukaze.

Mnoha prohreskum proti vlastnim predpisum (terminovym) se dockaly jen drony.

Nemyslim si, ze aktualni tvar hazedel F3K je idealni pro F5K. Tvar F3K je ze nejvetsi miry dan optimalizaci pro okamzik vypousteni eroplanu z ruky. To by tady odpadlo. Nove eroplany? Zpatky k usatym kridlum?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2019 09:13 #22451 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5K ???
Ivane, nepodsouvej mi slovo "nepřátelství", to jsem nenapsal a přišlo by mi to i nadsazené (slovo "válka" jsem dal jen do uvozovek záměrně).
Ovšem to, že názory lidí vyloženě spjatých s F5 (třeba Steve a Emil) kolem F5J nejsou třeba u F5J zdaleka shodné s tím, co tlačí lidé spjatí s F3J, je z mého pohledu holý fakt, viz i letošní jarní debaty. Měl jsem tam i nějaké osobní maily a jemně řečeno "nadšení z nich právě nesálalo"... Zrovna tak jsem se s Emilem bavil osobně na ME a pak MS a jak říkám - určitě netvrdím, že tam je mezi komisemi nějaká "nenávist", ale to určité "nenadšení" z něj zkrátka cítit bylo, aspoň na mne to tak působilo.
Písmenko je samozřejmě detail, pokud pylony vypadnou, tak by se uvolnilo.

Ad poslední odstavec - tak minimálně by nastalo to samé jako v F5J, tedy možnost odlehčení konstrukce kvůli prudkému poklesu namáhání. Což mimochodem může vést k docela příjemnému zlevnění, klasická skleněná vakuovka jako třeba český Thowt je v F3K použitelná jen na rekreaci, zatímco v "F5K" by byla naprosto plnohodnotná.
Ale plně souhlasím s tím, že by to klidně mohlo pokračovat i dále - zcela jistě by se změnily ocasní plochy, ale nepřekvapila by mne ani ta úprava lomení křídla atd.

Jo a jedna poznámka na Honzu Kubicu - to cos odkázal zřejmě není to, co mínil Ivan, je tam rozpětí 80inch, tedy dvoumetrovky, ne házedla. Docela bych Ivana poprosil o připojení toho celkového návrhu pro FAI, aby si šlo udělat představu víc do hloubky...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2019 09:31 #22452 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma F5K ???
Tady je to. Opakuji, ze je to jen navrh !

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2019 09:49 - 18. lis 2019 10:09 #22453 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5K ???
Díky moc.
Jak píšeš, asi nemá cenu zatím moc hodnotit, já tam na první kouknutí vidím chybu u bodování úlohy A, ale to se jistě dá napravit.

Docela se mi líbí, že to stejně jako F5J předpokládá použití AMRT seznamu s jasně danými firmwary pro tuto kategorii a ne nějakou "tvořivost", to kladem je, nad jinými body naopak lehce kroutím hlavou. No nechme se překvapit, pokud to projde a objeví se i nějaký firmware pro tuto kategorii, tak to bude chtít zkusit si odlétat pár simulovaných kol (klidně s velkým F5J, tady jde o ověření, jak bude vypadat ten zápis a čtení více výšek z výškoměru). Pak teprve bude mít smysl k tomu zaujímat nějaké větší stanovisko...

EDIT jo a poznámka - asi to fakt berou vážně, poslední verze Altis Flight Manageru 4.4.0 jako novinku avizuje právě F5K - viz aerobtec.com/altis-flight-manager/#download . Zatím tam jasně neplyne, jaký to bude muset mít firmware, ale už připravenost té nastavovací aplikace hodně naznačuje...
Poslední změna: 18. lis 2019 10:09 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2019 10:15 #22455 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5K ???
Tomáši, já vím, že v USA to mají jako 2m, ale základní princip je stejný - různé úlohy z pevně dané výšky.
Jinak jak píšeš, dalo by se to klidně létat i s F5J :-).

Stejně pochybuji (hlavně u sebe) o schopnosti mentálně zvládnout v každém kole jinou úlohu :-) .

Jinak ze čtení pravidel na mě pořád vykukuje dobrý úmysl a málo smyslu pro realitu, ale to by se určitě časem usadilo.

Mimochodem, kdo ta pravidla předkládá? Myslím stát.

Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2019 10:19 #22456 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5K ???

Jan Kubica napsal: Stejně pochybuji (hlavně u sebe) o schopnosti mentálně zvládnout v každém kole jinou úlohu :-) .


Já kdysi F3K létal a snad s výjimkou pokeru to není zas tak zlé, prostě letíš na nějaký čas a jen si hlídáš maximum a potřebu dalších startů :-) Zjednodušuji, ale fakt je to spíš legrace než problém (myslím z hlediska pochopení pravidel a nutné taktiky, zalétat skvělý výsledek už zase taková legrace vždy není).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.350 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám