file Kroužení - Lomcovák

Více
10. dub 2013 13:07 #9306 od Aleš Krátký
na lomcováku ( www.lomcovak.cz ) je zajmavy clanek o tom jak krouzit, nekrouzit :)
lomcovak.cz/wp_cze/f3b/2013/04/krouzeni/

udivujici je,jak nas konicek muze byt vedecky, vazny a technicky narocny.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
14. dub 2013 18:37 #9327 od Bohumil Janák
Ahoj.
Nechci zakládat nové téma a tady se to snad hodí.Dnes bylo solidní počasí a zkusil jsem lítat podle pravidel F5J.Výškoměr Altis V3 mám už dlouho a vždy jsem ho používal jen jako doplněk na měření výšky.Zapojený na volný výstup přijímače.Dnes byl zapojený tak jak má u F5J.Mám nastavený povolený restart motoru,ale nepoužil jsem ho.Co jsem vlastně chtěl napsat.Zalítat úlohu z max. výšky 200m a 10 minut je sakra problém.Zkoušel jsem pohon (ROTON L500W)s malou vrtulí,ale za 30 sec. jsem se dostal do max. výšky 87m a odletěl jsem pět a půl minuty.Pak jsem nasadil pořádnou lopatu a do 20sec.jsem měl výšku 189m.Ale i tak jsem toho moc nenalítal.Šest minut.Kategorie je to super ale zřejmě to chce super model a ještě lepší ruce.Mám se co učit.Jak se říká,celý život se učíme.
Jak se daří vám lítat?
Boban ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. dub 2013 19:54 #9328 od Aleš Krátký
nic si z toho nedelej.
jsme dneska byli taky, a z 200 metru ani prd :) dostali jsme 3* naklep od kolegy s magicem a bylo :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. dub 2013 20:17 #9329 od Petr Kurjan
Odpověděl Petr Kurjan pro téma Re: Kroužení - Lomcovák
Zapomněl jsi napsat, že u nás byla dnes "Valašská termika" :) Chvíli nosilo celé nebe a hned potom to padalo skoro všude. Kdo si v tu chvíli do stoupáku nevletěl na startu, neměl ve větru skoro šanci si pro něj doletět... Ale to je tréning, tak to má být!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2013 08:34 #9330 od Petr Koláska

Aleš Krátký napsal: dostali jsme 3* naklep od kolegy s magicem a bylo :-D


Kolikrát vám mám opakovat, že nosí návětrná strana mraku, ne nasvětlená... :D:D
Ale pravda, Valachia thermik to včera byla ukázková. Na to, že v těch poryvech to měl Magic papírově s oběma Daidaly projet na celé čáře, to docela šlo :D

Jinak co se týče toho článku.... vědecké pojednání pěkné, ale představa, že tohle půjde plošně aplikovat na všechny letadla je dost utopická...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2013 09:25 #9331 od Aleš Krátký
uz jen to,ze letadlo co leti pomalu a je naklapkovane proste leti v termice lepe nez nenaklapkova. To je presny opak toho v clanku :-D
hold jine letadla,jine polary, jine rychlosti.

kazdopadne proc zrovna na navetrne strane ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2013 09:54 #9332 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Kroužení - Lomcovák

Aleš Krátký napsal: uz jen to,ze letadlo co leti pomalu a je naklapkovane proste leti v termice lepe nez nenaklapkova. To je presny opak toho v clanku :-D
hold jine letadla,jine polary, jine rychlosti.


Akorát že zrovna to tvoje tvrzení spadá spíš do pocitů a při měření by ses asi divil. Co proboha potřebuješ klapkovat a zpomalovat na RCEK se zatížením někde u 15g/dm2? Tak maximálně točení malé bubliny těsně nad zemí, ale ve výšce?
Reálně si zpomalením klapkou spíše jen dále zhoršuješ už tak problematické Reynoldsovo číslo a roste ti odpor.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2013 10:00 #9333 od Aleš Krátký
ano, ale prakticky to dokazat nedokazu.
resp. pokud se nepletu,tak martin (bilek) rikal, ze u 230 daidala je profil nejak vice "zmutovany" aby ero bylo rychlejsi, a ze optimalni je litat naklapkovany (ze tak to ma spocitane na nejmensi opadani)

a protoze nase era musi byt univerzaly, musel udelat kompromis mezi rychlosti a opadanim.

jak si pamatuju tak rikam. az budu mit nejake smysluplne vystupy z vyskomeru a GPS, pak se o tom mozna rozepisu. zatim to jsou jak rikas "pocity"

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2013 11:23 #9335 od Petr Koláska

Aleš Krátký napsal: kazdopadne proc zrovna na navetrne strane ?


Pokud budeš uvažovat mrak jako vrchol termického komínu, obvykle se s modelem nedostaneš až pod základnu mraku, ale o dost níže. Ovšem tím, že fouká vítr, je mrak a vlastně celý komín značně vychýlen po větru (jako šikmá věž v Pise :) ) Takže otázka za dva body - kde se bude s vysokou pravděpodobností nalézat stoupák v půlce výšky mezi zemí a mrakem? Na návětrné nebo závětrné straně toho mraku?

Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2013 11:46 #9336 od Aleš Krátký
si myslim,ze stoupak musi byt pred mrakem,protoze se mrak tvori na zaklade prave toho stoupaku. tam se teply vzduch zacne srazet a jde "videt"

ale tvuj obrazek me docela presvedcil.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.392 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám