file RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?

Více
12. říj 2021 20:26 - 12. říj 2021 22:26 #24502 od Radek Novotny
Piloti RCEV, co byste vybrali vy?

Co? * Jak již víte, v 2022 nastane v pravidlech RCEV změna ohledně restartu motoru. Stejně jako v F5J, budeme moci použít FW s restartem, který je schválený ve FAI.
Na svazu je již schváleno, že tato změna nastane, nicméně je ještě možno doladit konkrétní znění této změny.

Proč? * Na několika soutěžích při diskuzích převažoval názor, kdy při použití restartu motoru by byla nula za letový pokus. Nicméně v tomto okamžiku, kdy je tato změna již komunikována, začaly se objevovat názory, že by měla být nula za celý let. Logiku to má.

Sám jsem zastáncem nuly za celý let, líbí se mi ta další možnost rozhodování, zda si mám nechat dát nulu, a nebo si v prvním pokusu pro model přeci jen doběhnu, abych tu nulu nedostal za celý let.
V případě nuly při použití v letovém pokusu si model budeme v prvním pokusi přitahovat na motor asi vždycky. Argumentů a možností pro a proti jedné ze zmíněných možností je nespočítaně.

Hlasování! * Chcete-li přispět názorem, napište zde do vlákna prosím svou preferenci, a já to k 31. říjnu vyhodnotím, a dle principu 'vox populi' přihlédnu k výsledku hlasování při úpravě změny pravidel. Jako platný hlas pro rozhodování vezmu hlasy pilotů, kteří v letošní sezóně odlétali v RCEV alespoň 2 soutěže.

Ve svém příspěvku jen vyberte z možnosti 1 nebo 2.

1/ Při užití restartu motoru je nula za celý let. Při použití již v prvním pokusu má pilot nulu a druhý pokus není.
2/ Při užití restartu motoru je nula za letový pokus. Při užití již v prvním pokusu je tedy možnost znovu odstartovat k druhému pokusu.

A klidně zde můžete přidat i nějakou myšlenku, proč tak podle vás má být.

Díky!

* A hned zde jako vzor přikládám i svůj hlas: Možnost 1/
Líbí se mi ta další možnost rozhodování, zda si doběhnout pro model, a nebo si nechat dát nulu. Zároveň mi i přijde bezpečnější, když se nebude narychlo přitahovat na motor skoro k bodu a honem pak startovat k druhému pokusu.
Restart by měl obecně být v principu použit spíše k záchraně modelu, než k taktizování.
Poslední změna: 12. říj 2021 22:26 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

hawk

Více
13. říj 2021 04:03 - 13. říj 2021 04:04 #24503 od Jan Kubica
Ahoj Radku,

Možnost 1/ Při užití restartu motoru je nula za celý let. Při použití již v prvním pokusu má pilot nulu a druhý pokus není.

K Tvému zdůvodnění, s nímž naprosto souhlasím, bych připojil ještě to, že kategorie obecně dovoluje pustit motor 2x:
- podle starých pravidel ke dvěma vypuštěním (pokusům),
- podle nových pravidel by mohlo být buď ke dvěma vypuštěním, nebo jednomu vypuštění a jedné záchraně.

Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Poslední změna: 13. říj 2021 04:04 uživatelem Jan Kubica.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2021 06:32 - 13. říj 2021 06:33 #24504 od Aleš Krátký
Možnost 1/
A to proto, že při variantě 2 může nastat scénář, kdy "to pošlu 10 metrů vysoko / 100 metrů daleko a ono to možná vyjde a když ne, tak si doletím zpět a dám si druhý pokus" :-)

btw. nebylo by lepší tady mít anketu (jde přidat při vytváření tématu) ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 13. říj 2021 06:33 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2021 06:53 - 13. říj 2021 06:54 #24505 od Tomas Hruby
Můj názor Radku znáš - varianta 2 z toho jediného důvodu, že to je nekontrolovatelné. Pokud si někdo dá kus nad zemí půl plynu a dost daleko to zas vypne aby blízko k sobě doklouzal, tak to prostě hlídat nelze. Vynutit si kontrolu výškoměru mezi pokusy je zas prodloužení pauzy před pokusem atd. Za mně je varianta A tak trochu návrat k RCEK a tehdejším sporům, zda někdo nepodváděl atd. - jasně, přeci jen méně vyhrocené, výhoda získaná nyní je daleko menší, ale otázkou je proč vůbec podobné spory připouštět?
Měli bychom pravidla maximálně zjednodušovat a naopak se maximálně vyhýbat situacím, které mohou být sporné. Přímo bych řekl, že z mého pohledu je jednoduchost a nespornost o hodně vyšší hodnota než teroretizování o tom, zda to nepovede k divokým taktikám.
A pánové upřímně - vždyť to Alešovo "střelím 100m vysoko a daleko a kdyžtak se vrátím" je ve své podstatě pitomost! Pokud bude počasí, které dává šanci to z menší výšky naletět, tak to prostě ve skupině někdo naletí a to, že k druhému pokusu odstartuji s pomocí motoru za dvě minuty místo za tři nic nemění na tom, že výsledek pokusu bude nevalný, tohle fakt není smyslupná taktika. Celé je to jen o drobném zmenšení škod, ale situací, kdy by někdo opakovanými pokusy s motorem došel k vítězství bude absolutní minimum. Prostě jak píšu - jen komplikace bez reálného důvodu...
Poslední změna: 13. říj 2021 06:54 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2021 09:34 #24510 od Radim Barč
Zdar pánové.
Přikláním se k možnosti 2.
Už toho moc neuběhnu, kontrolovat to nepůjde a zbytečně šlapat v polích mi vadí.
RB

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2021 09:45 #24511 od Vladimír Papírník

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2021 12:19 #24512 od Kamil Kičmer
Možnost 2.

Kontrolu si nedovedu představit.
Tomáš to popsal velice dobře a přesně.
Je smutné připustit, že by někdo mohl chtít podvádět, ale kontrolovat výškoměr při opakování, kdy se honí vteřiny je "nereálné". Varianta 1 by obecně směřovala k myšlence zrušit opakovací let.
Když se rozhodnu opakovat, je v podstatě jedno jak se dostanu do bezpečné zóny, nebo k bodu, jestli na motoru, nebo rychlým letem. A Tomáš to napsal dobře, 30s motorového letu někam, tam chvilku poletuji a zkouším, a pak logicky 30s na motoru zpět, což jsou cca 2 - 3 minuty. Úspěch v opakování je nesmysl.
A při použití restartu v druhém pokusu, je kontrola jednoduchá.
Kamil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2021 12:44 #24513 od Petr Semerák
Ahoj, za mne 2.
Důvody - jednak viz Tomáš, jednak si člověk více zalítá, když se dostane někde za les (od nás vím o čem mluvím), odkud není návratu bez motoru....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2021 17:19 #24514 od Martin Horák
Přikláním se k možnosti 1. Martin Horák

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2021 17:45 #24515 od Jaroslav Lhota

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.654 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám