question-circle Altis V4

Více
20. srp 2014 16:29 #13039 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Nový výškoměr

Radim Barč napsal: Je to podmínka? Zatím jsem vždy aktualizoval se zapojeným Altisem a problém nenastal.


Zapojení kabelů asi v 99% případů nevadí, neměl by být ale zapnutý.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2014 16:34 - 20. srp 2014 16:35 #13040 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Re: Nový výškoměr

Miroslav Kopecký napsal: Tak jsem ze zoufalstvi zkusil i jiny regl a pořád nic. Altis po 30 sec prostě nevypne. Nemůže to souviset s tím, že mám na plynu nastavený bezpečnostní cutt-off na plyn, kde je dolní mez ne -100%, ale -125%?

Ahoj,
v návodu se píše ...
a) Ve vysílači překontrolujte šířku signálu pro zastavený motor.Musí být menší, než 1200μs.
b) V regulátoru nastavte režim pevné koncové body(„fixed endpoints“) – nikoliv autokalibraci

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 20. srp 2014 16:35 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2014 16:44 #13042 od Miroslav Kopecký
Tak jsem to zkusil i s tím změněným cut-off a nepomohlo. Zkusím ještě překontrolovat tu šířku signálu, ale proboha kde se to hledá :blush: . Budu se muset ponořit do manuálu. Ale teď jsi jdu ještě chvíli zalítat, než padne šero.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2014 21:00 - 20. srp 2014 21:00 #13047 od Miroslav Kopecký
Nastavil jsem na Altisovi 6ti řádkovou obrazovku, abych viděl hodnoty vstupního (což je předpokládám ona "šířka signálu při zastavení motoru) a také výstupního signálu PWM.
Pro začátek-na Graupnerovi MX-20 mám nastavený "bezpečnostní přepínač" plynu - tj. pokud je dvoupolohový přepínač na off, tak můžu s plynovou pákou dělat co chci a motor se nerozeběhne.
Sledoval jsem hodnoty vstupního a výstupního PWM při různých polohách plynové páky. Když je "bezpečnostní spínač" na OFF, tak je hodnota PWM 1000us. Když ho přepnu na ON a plynová páka je v 0, tak je hodnota PWM 982 us. Když přidávám plyn, tak PWM roste.
Mezi tím mi kolega na RC manii změřil osciloscopem, jaké hodnoty odpovídají poloze (nebo nastavení) plynové páky:

-150% .... 900 us
-125% ... 1000 us - odpovídá to tomu co ukazuje altis, když mám "bezpečnostní spínač" na OFF -mám cut-off nastavený právě na -125%

-100% ... 1100 us
-75% ..... 1200 us
0% ........ 1500 us
+100% ... 1900 us
+125% ... 2000 us
+150% ... 2100 us
Jsem z toho čím dál tím víc jelen... :(
Poslední změna: 20. srp 2014 21:00 uživatelem Miroslav Kopecký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2014 13:44 - 21. srp 2014 13:45 #13052 od Miroslav Kopecký
Tak jsem daělal další pokusy s Altisem doma na stole a výsledek je v grafu:



Co jsem vlastně dělal:

-k modelu, kde je zapojený Altis jsem připojil baterii. Nechal jsem odpípat sekvenci reglu.
- zapnul jsem přepínač pro motor (plynová páka je stažená do 0, motor se v tuhle chvíli netočí)
- přidal jsem plyn naplno, roztočil se motor
-po chvíli jsem stáhnul plyn cca na 1/2, nechal běžet cca 40 sec, jestli se motor vypne (nevypnul se)
- vypnul jsem motor spínačem (motor se přestává točit bez ohledu na polohu plynové páky)
-stáhnul jsem plynovou páku do 0.
Nevím, ale to, co se zobrazuje v grafu (značky spuštění/vypnutí motoru) se mi zdá divné. Teď kde je problém - v Altisu nebo v nastavení rádia? A hlavně-jak z toho ven?
Přílohy:
Poslední změna: 21. srp 2014 13:45 uživatelem Miroslav Kopecký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2014 15:29 #13053 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Nový výškoměr
Nevím přesně jak to máš s tím vytaženým pinem z konektoru. Zkusil bych to vrátit zpátky do domečku konektoru a zapojit standardně do série Altis do kanálu plynu všechny tři barvy a regl do altisu, taky všechny tři barvy. Žádný drát někde bokem.
Potom druhý pokus, nahrát F5J FW (myslím že 5.4), tam se nic nenastavuje, mělo by to chodit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2014 19:21 #13056 od Miroslav Kopecký

Petr Dušek napsal: Nevím přesně jak to máš s tím vytaženým pinem z konektoru. Zkusil bych to vrátit zpátky do domečku konektoru a zapojit standardně do série Altis do kanálu plynu všechny tři barvy a regl do altisu, taky všechny tři barvy. Žádný drát někde bokem.....

I to už jsem zkusil. Dokonce i jiný regl jsem zkusil. Ten F5J firmware ještě zkusím.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2014 19:29 #13057 od Miroslav Kopecký
Tak jsem o problému psal i do Aerobtecu a dostal jsem tuto odpověď:

problém bude niekde v nastaveniach vysielačky.

Keď si pozriete ako vypadá graf kanálu plynu ktorý ide z prijímača do výškomeru je evidentné, že nie je na výstupe nejakú dobu platné PWM a potom vyskočí na krátky okamih na hodnotu 1500us a z nej po chvíle opäť na 1000us. Toto samozrejme berie výškomer ako zapnutie a vypnutie plynu a tým pádom aj začiatok súťažného merania. Krátke impulzy výškomer filtruje no toto je už príliš dlhé "brnknutie" do plynu.
Odporučil by som Vám otestovať výstup, v konfigurácii kedy je plyn ovládaný bez blokovacej funkcie, alebo priamo na troj-polohový spínač., pravdepodobne pôjde o nejakú chybu FW vo vysielačke.


Takže se chci zeptat - provozujete někdo Altis s nějakým Graupner Hott rádiem?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2014 04:24 #13058 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Re: Nový výškoměr
Mirku, HoTT nemám, jen mě napadá, že "pípání reglu" musí být krátký impuls jakoby pro roztočení motoru, ale možná se pletu a taky už je to "za" Altisem, jen mezi ESC a motorem. Hlavně ale nevím, jak to souvisí s nevypnutím motoru po 30 s. To jako že si Altis ten první krátký impulz vysvětlí jako motorování a další zapnutí už je potom neomezené? A taky si matně vzpomínám, že nás na jedné soutěži upozorňovali, že si máme dát pozor na ruční vypínání motoru po 30 sekundách, protože to FW nemusí umět. Už je to dlouho, možná, že je od té doby nová verze FW, která vypne první motorování po 30 sekundách a potom hned umožní další spuštění motoru. Já bych zkusil Petrovu radu, nastavení F5J, a uvidíš. Pokud rádio pošle první krátký impulz a Altis ho přečte jako motorování, tak už motor vůbec nespustíš a chyba bude v rádiu, pokud to fungovat bude jak má, bude chyba v nastavení výškoměru. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2014 07:04 #13061 od Radek Janovský
Odpověděl Radek Janovský pro téma Re: Nový výškoměr
Provozuji Graupner MX 16 v modelu v modelu pro RCEV s výškoměrem Altis V4 a motor mám na dvoupolohovém přepínači.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.497 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám