- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Martin Beseda
- Offline
- Expert
Čtu a snažím se problematiku lipolek pochopit několik let. Informace jsou opravdu různé a to dost rozporuplné. Jedna z nich je, jak zprovoznit nově zakoupenou baterku. Někde někdo píše, že to chce několikrát nabít a vybít, jinde jsem četl, že jenom nabít, další zdroj uváděl natvrdo do provozu (cca 35A). Takže na mě je vybrat si. A vybrat si správně nedokážu, protože nejsem jejich vynálezcem a nemám s nimi takovou zkušenost. Tak jsem se rozhodl pro postup (uvedení do provozu) po svém. Netvrdím, že je to správně, ale nikdo mi nedá 100% informaci. A pokud ano, tak další mi taky tvrdí že na 100% se to tak nedělá a jsem na začátku. Vlastně se většinou nic nedovím. A všechno (až na drobnosti) co vím, jsou moje vlastní, drahé, a dlouhodobé zkušenosti.
Nebo je nějaký návod jak je zprovoznit co se bere jako dogma pro lipolky? Já ho neznám...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 550
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
2. vybíjím ji rozumně, ne do mrtě, to jí vadí
3. z letiště odcházím z rozumně vybitými lipolkami, nejlépe na 50% kapacity, nebo je ukládám k odpočinku po STORAGE režimu nabíječe
4. plně nabitou lipolku nenechávám dlouho bez činnosti, to jí vadí
5. balancuji vždy
když bodou lipolky dlouho ležet, tak je dobré je dát do chladu, naopak provozně jim chlad vadí, přílišné horko také, nejlepší teplota pro provoz je zhruba 30-40°C, pro skladování 5°C, nic víc nemá cenu řešit, každé vybití zkracuje životnost.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
Alois Hrabáček napsal: Pavle, nejdřív musím odmontovat převodovku od motoru a jak? Vepředu po obvodu demontovat těch pět šroubků na které nemám klíč, ale zítra si ho koupím, jaké má označení Thorax ?.
Tak teda jo ... začneme
Pročistím benzínem nebo lépe WDčkem ve stříkačce a to tak, že hřídelí nahoru - aby se zbytečně "nepropláchli"přední ložiska. a následně molitanový "štěrec" dočistí
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
Při správné konstalaci vazelína vyleze i zde
a zevnitř to vypadá takto
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
Jehlová ložiska mažu takto
Pozor! Někdy se stane, že je jehla vytlačena ( většinou u starších převodovek : - )
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
Satelity zpět do "klece"
přebytečnou a špinavou vazelínu odstranit
a namazat
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
a sešroubovat motor (převodouvkou dolů)
a je to
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
a) TH napsal "Tohle je na převody a satelity, do klasických kuličkových ložisek existuje přímo určený řídký olej,"
Dovolím si citovat jiné fórum ...
______________________________________________________________________________
X píše:
vazelínu s olejem doma nesmícháš tak, aby to byla homogenní směs....
Y píše:
Jak to myslíš? Já to teď zkoušel, trocha vazelíny a motorový olej, rozmíchat dřevěnou tyčinkou a normálně to šlo. Konzistence podobná medu a bez nějakých hrudek.
Z odpovídá : A co to udělá za den? Za týden? Za měsíc? Jak jako laik zajistíš / zjistíš, že časem nedojde k serapaci složek? Že ten olej "rozpustí" tu vazelínu jak chceš / potřebuješ? Že se to časem nesrazí? Že se to....?
________________________________________________________________________________
Dále článek Mazání valivých ložisek
________________________________________________________________________________
Za normálních provozních podmínek se pro mazání valivých ložisek používá ve většině uložení plastické mazivo, které má ve srovnání s olejem tu výhodu, že se lépe udrží v uložení – především v uložení se šikmou nebo svislou hřídelí – a dále přispívá k utěsnění uložení proti vniknutí nečistot, vlhkosti nebo vody.
Příliš velké množství maziva způsobí prudký nárůst provozní teploty, zvláště při vysokých otáčkách. Zpravidla by mělo být naplněno plastickým mazivem pouze ložisko, zatímco volný prostor v tělese by měl být vyplněn mazivem jen zčásti. Ložisko by se mělo nechat „zaběhnout“, aby se plastické mazivo mohlo v ložisku rovnoměrně rozprostřít a přebytečné mazivo z ložiska uniknout, a teprve poté je možné zvýšit provozní otáčky na maximální či provozní hodnotu. Na konci záběhu výrazně klesne provozní teplota, což ukazuje, že došlo k rovnoměrnému rozprostření plastického maziva v uložení.
________________________________________________________________________________
A "moje sádlo" LGLT 2 je asi univerzál i na ložiska ... snad ?
Typické způsoby použití
• Spřádací vřetena textilních strojů
• Vřetena obráběcích strojů
• Přístroje a ovládací zařízení
• Malé elektromotory používané ve zdravotnictví a zubním lékařství
• Inline kolečkové brusle
• Tiskařské válce
• Roboty
A finále ... čtyřkuličkový test, zatížení vyvolávající svar DIN 51350/4, N 2 000 min.
A co je "čtyřkuličkový test, zatížení vyvolávající svar" to jsem pochopil až po videu
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Heinrich
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 21
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Soubor XLS je treba tady:
horejsi.cz/ImagesZpravodaj/19/2019%20FAI...lovakia%20models.xls
Da se to dobre filtrovat atd.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- F5J-Poříčí nad Sázavou 27.4.2024 (9 Příspěvky)
- V poho, dobře polítejte. My do Poříčí 27.4. nejedeme, budeme všichni N v N. Pace.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Radek Novotny
- Včera 17:12
-
- Django RCEV (1 Příspěvky)
- Zdravím všechny Po Taťkovi mám doma dva modely Django - celouhlik. SL 623g ST 798g Kompletně...
- v Ostatní / Inzerce
- od Martin Rajšner
- 13. dub 2024 20:30
-
- RCEV Hořice 13.4.2024 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Petr Dušek
- 13. dub 2024 19:34
-
- 13. Samba Cup F5J (3 Příspěvky)
- Aktuální počet přihlášených je 145 pilotů ze 14 zemí. Limit je 140....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Jaroslav
- 08. dub 2024 19:10
-
- Oznámení (1 Příspěvky)
- v Vážná témata / Důležité
- od Martin Rajšner
- 08. dub 2024 12:08
-
- Pozvánka na První Packá Véčka 2024 do Nové Paky (1 Příspěvky)
- Pozvánka do Nové Paky na První Packá Véčka 2024. Buřtíky tentokráte nemá kdo připravit,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Vladimír Čermák
- 05. dub 2024 19:33
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.