question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
14. pro 2019 19:19 #22538 od Martin Beseda
Třeba takhle:
Čtu a snažím se problematiku lipolek pochopit několik let. Informace jsou opravdu různé a to dost rozporuplné. Jedna z nich je, jak zprovoznit nově zakoupenou baterku. Někde někdo píše, že to chce několikrát nabít a vybít, jinde jsem četl, že jenom nabít, další zdroj uváděl natvrdo do provozu (cca 35A). Takže na mě je vybrat si. A vybrat si správně nedokážu, protože nejsem jejich vynálezcem a nemám s nimi takovou zkušenost. Tak jsem se rozhodl pro postup (uvedení do provozu) po svém. Netvrdím, že je to správně, ale nikdo mi nedá 100% informaci. A pokud ano, tak další mi taky tvrdí že na 100% se to tak nedělá a jsem na začátku. Vlastně se většinou nic nedovím. A všechno (až na drobnosti) co vím, jsou moje vlastní, drahé, a dlouhodobé zkušenosti.
Nebo je nějaký návod jak je zprovoznit co se bere jako dogma pro lipolky? Já ho neznám...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2019 08:45 #22539 od Milan Chalupník
1. koupím Lipolku, nabiji ji až pár hodin před lítáním, během jízdy na letiště a lítám
2. vybíjím ji rozumně, ne do mrtě, to jí vadí
3. z letiště odcházím z rozumně vybitými lipolkami, nejlépe na 50% kapacity, nebo je ukládám k odpočinku po STORAGE režimu nabíječe
4. plně nabitou lipolku nenechávám dlouho bez činnosti, to jí vadí
5. balancuji vždy

když bodou lipolky dlouho ležet, tak je dobré je dát do chladu, naopak provozně jim chlad vadí, přílišné horko také, nejlepší teplota pro provoz je zhruba 30-40°C, pro skladování 5°C, nic víc nemá cenu řešit, každé vybití zkracuje životnost.
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 18:48 #22551 od Pavel Svoboda

Alois Hrabáček napsal: Pavle, nejdřív musím odmontovat převodovku od motoru a jak? Vepředu po obvodu demontovat těch pět šroubků na které nemám klíč, ale zítra si ho koupím, jaké má označení Thorax ?.


Tak teda jo ... začneme





Pročistím benzínem nebo lépe WDčkem ve stříkačce a to tak, že hřídelí nahoru - aby se zbytečně "nepropláchli"přední ložiska. a následně molitanový "štěrec" dočistí



I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 18:53 - 27. pro 2019 18:56 #22552 od Pavel Svoboda
Následně "prostříknu" přes přední díru vazelínu. Postupně všechny 3 díry. Tím se vyčistí a namažou přední ložiska.




Při správné konstalaci vazelína vyleze i zde



a zevnitř to vypadá takto


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Poslední změna: 27. pro 2019 18:56 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 19:00 #22553 od Pavel Svoboda
Dále demontuji satelity a jehlové ložiska satelitů



Jehlová ložiska mažu takto




Pozor! Někdy se stane, že je jehla vytlačena ( většinou u starších převodovek : - )


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 19:05 - 27. pro 2019 19:12 #22554 od Pavel Svoboda
Mi co hůře vidíme se lekneme, ale technika 21 století je mocná tak zkontrolujeme zda jsme vše vrátili



Satelity zpět do "klece"




přebytečnou a špinavou vazelínu odstranit



a namazat


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Poslední změna: 27. pro 2019 19:12 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 19:16 #22555 od Pavel Svoboda
Nezapomenout na ocelovou podložku ! Ta brání poškození hliníkové příruby.



a sešroubovat motor (převodouvkou dolů)



a je to


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 19:38 - 27. pro 2019 20:00 #22556 od Pavel Svoboda
Ještě doplňující info:
a) TH napsal "Tohle je na převody a satelity, do klasických kuličkových ložisek existuje přímo určený řídký olej,"
Dovolím si citovat jiné fórum ...
______________________________________________________________________________
X píše:
vazelínu s olejem doma nesmícháš tak, aby to byla homogenní směs....

Y píše:
Jak to myslíš? Já to teď zkoušel, trocha vazelíny a motorový olej, rozmíchat dřevěnou tyčinkou a normálně to šlo. Konzistence podobná medu a bez nějakých hrudek.

Z odpovídá : A co to udělá za den? Za týden? Za měsíc? Jak jako laik zajistíš / zjistíš, že časem nedojde k serapaci složek? Že ten olej "rozpustí" tu vazelínu jak chceš / potřebuješ? Že se to časem nesrazí? Že se to....?
________________________________________________________________________________

Dále článek Mazání valivých ložisek
________________________________________________________________________________
Za normálních provozních podmínek se pro mazání valivých ložisek používá ve většině uložení plastické mazivo, které má ve srovnání s olejem tu výhodu, že se lépe udrží v uložení – především v uložení se šikmou nebo svislou hřídelí – a dále přispívá k utěsnění uložení proti vniknutí nečistot, vlhkosti nebo vody.

Příliš velké množství maziva způsobí prudký nárůst provozní teploty, zvláště při vysokých otáčkách. Zpravidla by mělo být naplněno plastickým mazivem pouze ložisko, zatímco volný prostor v tělese by měl být vyplněn mazivem jen zčásti. Ložisko by se mělo nechat „zaběhnout“, aby se plastické mazivo mohlo v ložisku rovnoměrně rozprostřít a přebytečné mazivo z ložiska uniknout, a teprve poté je možné zvýšit provozní otáčky na maximální či provozní hodnotu. Na konci záběhu výrazně klesne provozní teplota, což ukazuje, že došlo k rovnoměrnému rozprostření plastického maziva v uložení.
________________________________________________________________________________
A "moje sádlo" LGLT 2 je asi univerzál i na ložiska ... snad ?

Typické způsoby použití
• Spřádací vřetena textilních strojů
• Vřetena obráběcích strojů
• Přístroje a ovládací zařízení
• Malé elektromotory používané ve zdravotnictví a zubním lékařství
• Inline kolečkové brusle
• Tiskařské válce
• Roboty

A finále ... čtyřkuličkový test, zatížení vyvolávající svar DIN 51350/4, N 2 000 min.
A co je "čtyřkuličkový test, zatížení vyvolávající svar" to jsem pochopil až po videu


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 27. pro 2019 20:00 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. led 2020 16:15 #22597 od Petr Heinrich
Chtěl bych se zeptat zkušenějších na názor na pohon pro F5J do větru. Uvažuji variantu na 4S a nějaký 100g motor. To by mělo dát výkon okolo 600-700W. Další agresivnější varianta je 6S, kde by mohl být výkon někde na 1kW. Co si myslíte, že je rozumnější? Není 1kW moc? Letadlo může mít 2200 g a bylo by dobré, aby to trochu letělo proti větru 12 m/s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. led 2020 08:20 #22601 od Ivan Horejsi
Doporucuji vyuzit kolektivni rozum - Sotir zpracoval v Trnave statistiku 400 modelu F5J.

Soubor XLS je treba tady:
horejsi.cz/ImagesZpravodaj/19/2019%20FAI...lovakia%20models.xls

Da se to dobre filtrovat atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 2.909 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám