RCEV Dino 1 - Grilovačka pokračuje
Po sobotní grilovačce s velkými ptáky na Polance pokračoval letecký cirkus o pár kilometrů dále na Dinu. Jednalo se o první RCEV v roce 2016. Přihlášených bylo dvacet lidí, nakonec dorazilo 19 (to si tak spletete datum a chtěli by jste přijet až za týden :)). A ve výsledku létalo jen 18 pilotů (jedno letadlo mělo po vylepšení funkční jen jednu polovinu křídla).
18 lidí je solidní číslo, počasí má být také dobré, dino posekané, stromy vzrostlé... vše jak má byt :)
Ze začátku to vypadalo, že budou pěkné výškové souboje. Okolo poledne se ale začalo trošku rozfoukávat a na malé letadla začalo byt docela větrno. Kéž by bylo jako včera na F5J v Polance. Termiky bylo sice požehnaně, dalo se najít kousek nad zemí, ale proklatě lemované klesáky. Stačilo aby jsme se chvíli kochali, a už jsme šli do pole pro letadlo. O opakováni tak také nebylo nouze.
Číst dál: RCEV Dino 1 - Grilovačka pokračuje
F5J Polanka - Vše je jednou poprvé
Máme za sebou soutěžní víkend. V sobotu První F5J pořádáná v Polance a v neděli první RCEV v ČR pořádána na Dinu. Začneme popořadě, čili "královskou" elektro kategorií F5J.
21.5.2016 se v mecce dvaapůlmetrovek stalo něco nečekaného, pořádaly se tam vůbec první F5J závody. Dokonce si myslím, že první v Moravsko-slezském kraji, pokud se nepletu. Velké díky patří organizátorům, že se o to vůbec pokusili, že to zkusili jen v pár lidech s málem techniky a také poprvé bez tiskárny! A musím říct, že se to sakra povedlo.
Číst dál: F5J Polanka - Vše je jednou poprvé
RCEO Uničov - Zradil jsem přátelé
Je neděle a v kalendáři je naplánován závod RCEO v Uničově. Já se okolo šesté probouzím, zalepeným okem mrkám z okna a vidím jak se už v tuto hodinu třepotají stromy pod nápory větru. Říkám si, jestli se mi chce tak moc vstávat, abych se nechal ošlehávat větrem a pálit sluncem nebo mám opět zalehout pod peřinu. Nakonec ale vítězí závodní duch a vyrážím směr Uničov. Přeci jen je to kousek, a tak se to dá risknout. Snáším ze 4. patra k autu malé letadlo, těžký kufr, židličku, batohy a už sedím v autě.
Číst dál: RCEO Uničov - Zradil jsem přátelé
Jak se dá s malým ptáčkem vyhrát velké divadlo.
Letos neobvykle začala sezóna v Nové Pace soutěží F5J místo tradiční RCEK nebo V , ale vzhledem k tomu, že to mám na Packé letiště krom Pačáků asi nejblíž, tak jsem poslal přihlášku a v sobotu ráno jsem vyrazil hodně brzo s malou stopalcovkou, abych zaparkoval. Na ploše už parkoval tradičně karavan s obytňákem a plochu pokrývala krásná jinovatka , ale naprosto jasná obloha a klubající se slunce dávalo naději.
Číst dál: Jak se dá s malým ptáčkem vyhrát velké divadlo.
F5J - Nová Paka
Nová Paka a F5J, to asi většině z nás připadalo ještě před rokem jako téměř neslučitelné pojmy, ale dnešek ukázal, že skutečnost může ještě překonat ty nejodvážnější představy.
Takže popořadě, předpověď počasí již týden hlásila téměř ideální podmínky a číslo u počtu přihlášených v posledních dnech rychle narůstalo, až se zastavilo na hodnotě 36. Na malé podkrkonošské letiště nad Starou Pakou je to úctyhodné číslo a je vidět, že kategorie F5J skutečně táhne, i přes proklamovanou finanční, technickou i pilotní náročnost.
Hořice F5J - A můžeme začít
Vždy přemýšlím, jak shrnout soutěž a poté článek do jedné věty... Tentokráte by to bylo asi něco ve smyslu "limity modelu jsou přesně takové, jaké jsou limity pilota". Proč takové resumé ? Inu, je to jednoduché... ale hezky popořadě.
Pro většinu pilotů začíná kolotoč soutěží právě F5J v Hořicích (teda pokud neobjíždítě mezinárodky, kde jste mohli být již nedávno v Maďarsku). Kdo tam byl, jistě ví :) Dalo by se to nazvat letištěm na větrné a ledové hůrce. Předpověď počasí na sobotní akci vypadala velice podobně. Měla být "kosa jak z nosa" a vítr takový, že jsem přemýšlel, kde ještě do letadla narvu olovo.
Číst dál: Hořice F5J - A můžeme začít
RCE4 !! Revoluce v kategoriích
Již delší dobu zde čteme o různých kategoriích, náročnosti na pilotáž, náročnosti na modely atd... Poslední diskuse na téma RCEP mě přesvědčila, že je tu potencionální zájem o nějakou lidovou kategorii, která by se hned "nezamarasila" profíky, kteří jdou přes mrtvoly. Kategorii která by byla nenáročná na modely, ale i piloty a organizaci.
Nejen proto jsem se rozhodl po dlouhém uvažování pustit do světa svojí myšlenku, kterou již nosím v hlavě velmi dlouho. Vzít ze všech kategorií to nejlepší a vytvořit něco, co by spojilo vše do jedné jediné nejlepší kategorie co máme a tím by byla kategorie RCE4
Číst dál: RCE4 !! Revoluce v kategoriích
MČR RCEV 2018
Všechny vás zveme na MČR RCEV 2018
Přihlášky zde do 21. 8. 2018 do 24:00 - http://registrace.stoupak.cz/soutez/37
Kolik kategorií potřebujeme?
V počtu kategorií elektrovětroňů na obyvatele patříme minimálně ke světové špičce, pokud nejsme absolutní jedničkou.
Za to nelze nikoho obviňovat, naopak: svědčí to o velké kreativitě našich modelářů.
Důvod je celkem jasný: obtížná až nemožná definice výkonu elektromotoru. To plyne z pracovního diagramu elektromotoru a s tím nepohne ani žádné usnesení strany a vlády.
Proto se také objevily nepřímé definice výkonu, které se ukazují jako velmi životaschopné: konkrétně F5J a její klony.
Stejně tak se ukázalo nemožné definovat výkon u kategorií F5B a F5D. Tam se problém nakonec vyřešil stanovenm maximální energie.
Číst dál: Kolik kategorií potřebujeme?
Komise F5 v roce 2015
V průběhu roku 2015 zpracovala komise všechnu běžnou agendu, kterou požaduje KLeM, nejvíc práce dají trenérům žebříčky.
Žebříčky
Dodali je všichni, včas a v pořádku. To prý není úplně běžné a trenérům za to patří velký dík.
Souhrn žebříčků najdete tady v definitivní podobě, schválené předsednictvem. Pravidla pro tvorbu žebříčků jsou dílem komise KLeM, její výklad je tedy závazný. Podle tohoto výkladu se v žebříčku vedou výhradně soutěžící, kteří v daném roce udělali v dané kategorii nejméně 3 výsledky. Má to logiku: Pokud se někdo o kategorii opravdu zajímá, určitě se během roku zúčastní více než dvou soutěží. - Žebříček je k dispozici ZDE
Číst dál: Komise F5 v roce 2015
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.