Podmínky provozu modelů podle EU
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Mně osobně je každé vládní/nadnárodní opatření proti srsti, na druhou stranu toto je reakce na dost živelný rozvoj techniky = dronů a podle mě je velmi obtížné rozlišit mezi "dronem" a "modelem letadla", technicky to asi vůbec nejde, organizačně možná ano - a o to jde, alespoň jak to chápu, KLem SMČR. (Co třeba závody dronů podle FAI pravidel - je to "dron" nebo "model letadla"?)
A nevážně - odlehčujte a odlehčujte, kdo první udělá F5J pod 250g
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Těmi 250g se celý den zabývám a některé modely pana L. Svobody, by možná při rozpětí 1250mm mohly parametry splnit. Vše jsem jen kouknul a odhadoval bez váhy.
Ale i kdyby se to podařilo, termika jako taková je ztracena. Bojím se Havaje, tam přivadrovaná represní správa zakázala domorodcům serfovat. Trvalo léta, než se vše napravilo. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 502
- Obdržená poděkování 17
V každém případě to bude "velká" paráda.
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Vážený pane Cejnar. Děkuji za odpověď a přeji hezké vánoční svátky a stálou životní naději. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Bejček
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 32
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Odpovím si sám na 250g EU. Tak už jsem to našel. V kategorii RCH, která se u nás létá jako národní, má model GNAT 4 podle textu 215g. Tak s tím už by se něco dalo dělat. Nejen, že bychom mohli létat všude, pokud v tom není nějaký háček, ale bylo by to laciné, bez montáže a praktické do auta. Vida, co všechno nás ta EU naučí. Asi se do toho dám, abych si ověřil možnosti. Létá se to na gimicuk, ale to mi nevyhovuje. Musím ještě s jednou nohou do"servisu" a tak to chci stvořit na el. Bude to asi válka. Možná papírový potah. Vracíme se do pravěku. pravěku. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 502
- Obdržená poděkování 17
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Cejnar
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 161
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 6
S pozdravem Petr Cejnar.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jak píše Petr, do detailu bude popsáno, ale na tvůj dotaz je odpověď "ano, prakticky jistě bude stejné číslo pro všechny". Nová legislativa rozlišuje pilota a provozovatele, dohoda SMČR s ÚCL je v podstatě v duchu, že SMČR bude "jakoby provozovatel", na což se vztahuje i pojištění SMČR. No a konkrétní piloti už budou rozlišeni podle sportovní licence, která na modelu bude taky - o tom je zase ta dohoda.Pavel Svoboda napsal: ... to jako si všichni napíšeme stejné číslo ???
Je tam ale pár méně jasných bodů (třeba létání v zahraničí), u kterých sice celkem tuším, jak to bude, ale tady si dovolím nepředbíhat oficiální vyhlášení, které bude jistě v dohledné době
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Vysilač (2 Příspěvky)
- Tak na okraj - Hitec Optima fungovat s FrSky (a dalšími OpenTX/ETHOS alternativami) může. Musí...
- v Letecké kategorie / F3K
- od Tomas Hruby
- 08. říj 2025 06:50
-
-
-
- Podzimní F5J Trnávka (2 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V sobotu jsme na Trnávce Zakončili letošní sezónu kategorie F5J v ČR. Ranní...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 09:01
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (9 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V neděli se nám podařilo odlétat poslední letošní soutěž RCEV, ze...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 06:36
-
-
-
- RCEV Chomutov 4.10.2025 (3 Příspěvky)
- Soutěž RCEV plánovaná na zítra, je zrušena. Po dohodě s pár statečnými přihlášenými,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Radek Novotny
- 03. říj 2025 16:21
-
-
-
- RCEP - náměšťská podzimní (1 Příspěvky)
- - ZRUŠENO - pro malý zájem naši letošní podzimní soutěž rušíme bez náhrady...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- 26. zář 2025 09:55
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

