- Příspěvky: 141
- Obdržená poděkování 0
F5J
- Zbyněk Smola
-
- Offline
- Pokročilý
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
... to nie je odpoveď !Zbyněk Smola napsal: Tatínek se ozval. Přeji hodně trpělivosti a nakonec úspěch. Myšlenka je to dobrá, jako komunismus. ZS
Ale trpezlivosť bude zrejme potrebná
FAI-altitude (ktorú čítačka po pristátí ukazuje) je totiž definovaná ako maximálna výška dosiahnutá v intervale od vypustenia modelu do konca desiatej sekundy po vypnutí motora... Takže to nie je výška, v ktorej bol vypnutý motor ...
Okrem toho - pravidlá nehovoria nič o tom, že by modely po vypnutí pohonu mali byť v rovnakej výške.
FAI-altitude je parameter, ktorý vstupuje do hodnotenia letu spolu s bodmi za letový čas a presnosť pristátia...
Aj ja si dovolím jeden drobný "šťouch":
Tiež prajem hodne trpezlivosti - hlavne do procesu zmierovania sa so skutočnosťou, že minimálne osem krajín už lieta termické elektry podľa jedných spoločných pravidiel. Na rozdiel od jednej krajiny, v ktorej sa lieta podľa ôsmych (?) rozdielnych pravidiel
P.L.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Tedy:
- F5J je degradací elektropohonu
- výškoměr je drahý a o jeho spolehlivosti se zatím moc neví
Na druhou stranu:
- na koncepci měření výšky se lidé dokázali přes různost počátečních názorů shodnout, je to myšlenka nová, to jo, a umožněná technickým pokrokem
- bez "krabiček" se ještě nikomu nepodařilo výkon elektropohonu udržet na uzdě (v mezích předpokládaných při sestavování pravidel)
- zavedení F5J nikomu žádnou jinou kategorii nebere (až na to označení
Já osobně pokládám zavedení F5J za promarněnou příležitost, protože omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé, ale pokud chce většina lidí létat na "virtuální vlečnou šňůru", tak mi vyškoměry přijdou řádově smysluplnější než omezování hmotnosti baterie, rozměrů motorů a vrtulí, apod. Bude se totiž méně ladit a více létat.
Taky se mi nelíbí, že v organizaci soutěže F5J kopíruje "buzerační uspořádání" F3J, ale to je zase věc názoru.
A nakonec, má to být kategorií FAI, tudíž nic pro "normální lidi", ale absolutní špičku. Možná by stálo za to se začít domlouvat, jak z mezinárodní F5J udělat národní kategorii (menší éra, jednodušší organizace, apod.) H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
Súhlasím s tým, že F5J-FAI je hodne THERMAL a málo ELECTRICJan Kubica napsal: ... omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé, ale pokud chce většina lidí létat na "virtuální vlečnou šňůru", tak mi vyškoměry přijdou řádově smysluplnější než omezování hmotnosti baterie, rozměrů motorů a vrtulí, apod. Bude se totiž méně ladit a více létat. H.
Je to aj z môjho pohľadu skôr F3J-electric ako F5J-thermal
A keď budem zase mať chuť pohrať sa s elektropohonom, dám sa k Honzovej parte do AUTONOMY
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2089
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 76
Rozsah (délka textu) pravidel je příšerný, ale naštěstí je to napsáno dost srozumitelně, takže se v té záplavě paragrafů dá orientovat.
Že je tam řešena spousta zbytečností, které by si klidně pořadatel vyřešil po svém selským rozumem je jasné, ale dovedu si představit jak to vzniklo - pracovní skupina složená z X lidí a každý přijde se svou troškou která by tam měla být, potom je těch trošek zbytečně moc, snad to časem někdo osvícený proškrtá.
Nedomnívám se, že FAI kategorie jsou pro elitu a národní pro nás, takže pokud u nás létat F5J, tak tedy opravdu F5J, pokud to někomu s dvoumetrovkou připadá nespravedlivé, má na výběr minimálně tři kategorie pro dvoumetrovky... Sprinteři taky na českých závodech neběhají jen 80m.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1103
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
a to uz preco? "jecko" ked chce opakov start tak musi pristat.
co je na tom premarnené?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
bud tu termiku najdem a riskem to alebo som na zemi
o vo tom to je
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Vysilač (2 Příspěvky)
- Tak na okraj - Hitec Optima fungovat s FrSky (a dalšími OpenTX/ETHOS alternativami) může. Musí...
- v Letecké kategorie / F3K
- od Tomas Hruby
- 08. říj 2025 06:50
-
-
-
- Podzimní F5J Trnávka (2 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V sobotu jsme na Trnávce Zakončili letošní sezónu kategorie F5J v ČR. Ranní...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 09:01
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (9 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V neděli se nám podařilo odlétat poslední letošní soutěž RCEV, ze...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 06:36
-
-
-
- RCEV Chomutov 4.10.2025 (3 Příspěvky)
- Soutěž RCEV plánovaná na zítra, je zrušena. Po dohodě s pár statečnými přihlášenými,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Radek Novotny
- 03. říj 2025 16:21
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

