rcek v praxi
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-

ja si nestezuji, jen davam nazory do diskuze... litam co se lita,libi se mi to, nestezuju si
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zbyněk Smola
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 141
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Radim Barč napsal: Honzo, opět budu mlít jako kolovrátek. Zkusme nechat pravidla bez zásadních změn alespoň dva roky.
Kluci, aby bylo jasno: já nic nechci měnit, ani nechci nikoho nutit, aby bylo něco podle mě. Jediné, o co mi jde, je aby se diskutovalo. Elektrolety jsou natolik rozmanitá věc, že prakticky v každé zemi létají něco jiného. Navíc se mi zdá, že se historie opakuje: co v jedné zemi mají jako naprostou novinku, jinde opustili, protože jim to přišlo "blbé", málo zajínavé nebo prostě jen zastaralé. Dalším, nikoliv posledním, důsledkem té rozmanitosti je také to, že není a asi nikdy nebudou jednotná, ustálená a jednou pro vždy daná pravidla.
Takže pište, ať si mají před koncem roku trenéři z čeho vybírat. A že těch názorů a námětů se tu už pár najít dá

H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Nicméně si dovolím dvě poznámky, za kterými si mohu stát i tak.
Nejprve k tomu, jak tu Honza nadhazoval to, že se někde nepřepočítávají body za přistání. Podle mě je tento nápad hloupost z jednoho zcela konkrétního důvodu - celý přepočet je kvůli vyloučení vlivu počasí a to má samozřejmě zásadní vliv i na přistání. Pokud mám luxusní termiku a max letím s rezervou 100 či 200m, tak se samozřejmě i mnohem lépe srovnám na přistání - vše je pak jen o mé (ne)schopnosti, naopak když letím ve "sračkách", tak se obvykle musí dost improvizovat i přistání - tohle prostě souvisí a je dobře to přepočítávat celé.
Naopak co se týče škrtacího letu, ten by být měl právě kvůli tomu, že to jen posílí ochotu taktizovat a riskovat. Do pravidel by se nemělo vrtat v zásadních věcech jako je koncepce modelu a pohonu, letová úloha, atd., ale ten škrtací let při čtyřech kolech padá do kategorie "drobná vylepšení a upřesnění z praxe" a myslím si, že by to trenér navrhnout měl - opravdu to může jen prospět...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Cejnar
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 161
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 6
A teď si představte, že se bude jednat o umístění na bedně?!?!?!?!?
Taktika - jaká taktika? Máme s kolegou (se soupeřem) stejný +/- součet bodů po X kolech. Tak jaká taktika? Tak to poslední stejně musím letět naplno, aby to nebylo zrovna to škrtací, abych byl lepší než on.
To že budu hájit škrtací let, je jenom moje taková jakási vytvořená vnitřní pojistka-úleva "já jsem něco zkazil tak to se škrtne a v dalším to napravím". Trocha vnitřního alibismu. Ale že dávám šanci ještě těm za mnou to si tak nějak neuvědomuji.
Argumentace "jeden let se mi nepodaří a můžu jet domů" též neobstojí, neboť platí to co je uvedeno výše. Tak jak se nepovede mě let a bude se počítat, tak se počítá i ten blbej let kolegovi a on spravedlivě zůstává za mnou a též získává méně bodů. Vše je hodnoceno podle všech dosažených výsledků.
Jo pánové ti co trénují , tak létají jenom za 1000ce a pak není opravdu co škrtat.
Proč tedy škrtací let???? Trenéři zamyslete se !!!!!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
dle meho se bez skrtani vytraci u drtive vetsiny soutezicich chut riskovat,a stava se to vicemene padaci soutezi.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Nezhyba
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 182
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
skrtaci let rozhodne podporuje u vetsiny pilotu ochotu riskovat a dela soutez zajmavejsi
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Taky, co je to za riskování, když vím, že se mi nic nestane. Pokud chcete zavést nějaký prvek, kterým lze opravdu ocenit odvahu, musí dotyčný také něco vsadit a to něco ztratit, pokud se mu to nepovede. To je řekněme filosofický argument proti "jistotě a riskování".
Můj názor je, že škrtací kolo je ochrana před tím, co se nazývá smůla (řekněme záporná náhoda - technická závada, počasí, rozšlápnutý brejle,...), i když v tom případě by se mělo nějak eliminovat i štěstí (ale to by lidi nebavilo, tak raději ne).
A zda má nebo nemá být škrtací kolo, to si musí rozhodnout tvůrce pravidel. Vzhledem k tomu, že v "káčkách" jsou přepočty mezi rundami, opakovací starty a nakonec i finále, tak mně osobně se škrtací kolo zdá už trochu moc. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
na eurocupu jsem byl pred seskrtanim po sesti kolech 3 ti !!! a po seskrani 8my .. to je dost velky skok si myslim a to jsem mel 6* vysledek 9:20 / 100
a opravdu je VELKY rozdil mit a nemit skrtatko.
jak jsem rekl,kdyz je skrtaci, letam do jeho vyuzili riskatnim stylem, pokud je uz vyuzit,nebo neni, menim strategii na jistotu a soutez se stava mene napinava.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (2 Příspěvky)
- Pokud spokojeně létáte s Prestige 2PK od Sambamodel, pak si určitě nenechte ujít setkání s...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- Včera 18:47
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.