file RCEN změna pravidel na rok 2010

Více
28. říj 2009 19:43 #615 od Aleš Krátký
pokud to tak je,tak je problem v tom,ze letis nahoru,pak 6 minut padas,a pak jen pristavas,takze na konec pokud se sejde skupinka prumerne dobrych pilotu,vsichni maji max score s odchylkou 1-2 body ? je to pak nuda z meho pohledu !!!! zati kdyz se lita ala RCEK tak je pristani nutna "tresnicka na dortu" a ne jedina uloha letu.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. říj 2009 19:45 #616 od Jan Kubica
Proč by to měl být problém? Všichni to ví, všichni jsou s tím srozumění. Nehledě na to, že padací disciplína může být i desetiminutová :lol: , akorát víc bolí za krkem.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. říj 2009 20:03 #617 od Aleš Krátký

Jan Kubica napsal: Proč by to měl být problém? Všichni to ví, všichni jsou s tím srozumění. Nehledě na to, že padací disciplína může být i desetiminutová :lol: , akorát víc bolí za krkem.
H.

no jak pisu, pro mne osobne a dost spoluletcu z rcej(rcek) je proste disciplina,kde se jen hraje o 2-3 body za pristani je proste nuda.
a ano,jsou i padaci 10ti minutove,ale urcite to neni rcej(rcek)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. říj 2009 21:04 #622 od Jan Kubica

Aleš Krátký napsal: ... a ano,jsou i padaci 10ti minutove,ale urcite to neni rcej(rcek)


Aleši, to jsou dvě naprosto odlišné kategorie. RCEJ určitě není padací, u RCEK se to ukáže příští rok, já si ale myslím, že spíše je než není. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. říj 2009 11:07 #623 od Aleš Krátký

Jan Kubica napsal:

Aleš Krátký napsal: ... a ano,jsou i padaci 10ti minutove,ale urcite to neni rcej(rcek)


Aleši, to jsou dvě naprosto odlišné kategorie. RCEJ určitě není padací, u RCEK se to ukáže příští rok, já si ale myslím, že spíše je než není. H.


nemohu souhlasit,mi to litame uz cely rok,a padaci to urcite nejsou ... psychika je mocna vec a jakmile vypne prvni v 25, ostatni se vetsinou pridaji,a to je vyska nic moc na tech 10 minut.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 11:11 #624 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal:
Aleši, to jsou dvě naprosto odlišné kategorie. RCEJ určitě není padací, u RCEK se to ukáže příští rok, já si ale myslím, že spíše je než není. H.


Honzo sorry že do tebe zas reju, ale právě jsi předvedl další z tvých příspěvků, kde svými dojmy nahrazuješ fakta... Ono je to totiž tak trochu naopak - tendenci k padací kategorii má spíš RCEJ, kde s ohledem na pevný čas motoru v kombinaci s růstem výkonů do značné míry rozhoduje výška dosažená za 60s . U RCEK je to podstatně složitější, nicméně je poměrně neokecatelný fakt, že už letos, kdy ještě taktika nebyla tak doladěná, se obvykle začínalo z menší výšky než u RCEJ. A nejen já si jsem ochoten vsadit na rostoucí tlak na další ořezávání chodu motoru...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 15:42 #627 od Jan Kubica
Tomáši, neomlouvej se, pokud je k tomu nějaký důvod, tak jen ten, že nemluvíme o RCEN.

Když jsem se bavili o RCES (vzpomene si ještě někdo?), dost vehementně jsem prosazoval VMR (tj. každý motoruje tak dlouho, jak chce) oproti LMR (pevná doba motoru). Od té doby jsem otočil, za což mě mnozí vážení kolegové (nejen Ty a Aleš) utřeli a utírají. Ten rozdíl mezi LMR a VMR je totiž podle mě naprosto zásadní. LMR je svého druhu vlečnou šňůrou. I když má každý pohon vyladěný jinak, o čemž ale tady a teď mluvit nechci, lze uvažovat se stejnou vstupní výškou pro kluz. Pokud by se ukázalo, že „maximum uletí všichni“, lze dobu motorování zkrátit. V podstatě lze tedy zajistit, aby bylo možno naklouzat třeba 7 minut a zbývající 3 je třeba nahonit termikou (nyní už nastavením „svišťů“ :-) ).

Ve VMR je to úplně jiné. Tam se hraje na to, kolik motoru spotřebuješ na nalétání 10 minut, tj. úplně jiná koncepce kategorie. Je tam samozřejmě spousta faktorů okolo, skupiny, davová psychóza, pravděpodobnosti nalétání maxima (když se něco škrtá) a určitě spousta dalších, ale v každém případě se mi zdá „dobrou“ strategií létat tak vysoko, aby se maximum dalo naklouzat. Konkrétně v případě RCEK je to navíc podpořené tím, že 10 s motoru odpovídá přes 100 m výšky či 3 minutám kluzu a to je ekvivalentem 1 m v přesnosti přistávání. No, a to mě vede k závěru, že to je (bude) padací kategorie, kde bude rozhodovat výkon pohonu a přistávání.

Zároveň ale říkám, že to, jak to je, ukáže příští sezóna, nechci si hrát na věštírnu delfskou. Z výsledkovek to totiž půjde poznat, zda rozhodují 2-3 vteřiny motoru a přistávání nebo termika. A pokud jsou to jen mé dojmy a budu usvědčen z omylu, tak budu jedině rád. Zatím si ale myslím, že jsme se měli dohodnout rovnou na MMR, limiterech nebo něčem "termičtějším". H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 16:20 #630 od Aleš Krátký
no ja i prez to co se tu pise rikam stale to same : diky VMR se proste bude litat nize nez se 400vkama ... rozdil 20ti bodu je znatelny,a pokud chce nekdo vyhrat,a ze lidi kteri maji na prvni pozici je na kazde soutezi minimalne 5 tak se proste bude litat docela nizko, protoze si NEMUZES dovolit vysky jako na 400vkach (upozornuji ze VYLADENE 400VKY!!!)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 16:37 #631 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Pokud by se ukázalo, že „maximum uletí všichni“, lze dobu motorování zkrátit. V podstatě lze tedy zajistit, aby bylo možno naklouzat třeba 7 minut a zbývající 3 je třeba nahonit termikou (nyní už nastavením „svišťů“ :-) ).


V debatě o úplně jiné kategorii (navijáky v RCV2,F3J atd.) napsal Michal Vágner jednu krásnou větu, která platí zcela obecně (a týká se i RCEN):
"Ano, ti nejlepsi piloti maji na mnohem vic, nez na 7 minut. Jenze kdyz nastavis pravidla tak, aby se pri nich ti nejlepsi zapotili, tak si ti prumerni ani neskrtnou.".
A o tomhle to celé je - pravidla termických kategorií, lhostejno zda větroňů či elektrovětroňů, ve kterých se soutěží na čas (F3B a F5B/F jsou jiné téma) jsou prostě určitým balancem v náročnosti. Pokud se to přežene ve smyslu přílišné jednoduchosti, tak se dostaneš do stylu RCEN, kdy tak z 95ti procent záleží opravdu JEN na přistání. Pokud by se ale třeba s modelem podle specifikace plechovek RCEJ létalo jen na 30s motoru, tak se kategorie rychle zhroutí z druhého důvodu, ti opravdoví "vlčáci" budou naprosto bez konkurence a průměrný soutěžící s průměrným modelem si ani neškrtne, protože prostě maximum ve většině případů nenaletí.
Já bych že řekl, že RCEJ i RCEK i přes jisté problémy tak nějak balancují na hraně, kdy má létání smysl i pro ty méně zkušené, ovšem špička se nenudí a zejména v RCEK má prostor k zlepšování se. Naopak u "eNek" se tohle tak nějak postupným vývojem techniky dostalo do stádia, kdy příliš převládlo to zjednodušení a už je to jen o přistávacím drilu. Otázka je, zda to ale musí nutně za všech okolností vadit...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 17:11 #632 od Aleš Krátký
ano krasne receno ... nastavovat pravidla bud moc lehke,nebo moc tezke neni to prave ... a to je myslim kouzlo RCEK a to,ze si kazdy nastavi pravidla jak chce (25vterin , 50 vterin) oba maji sanci na vicemene VELMI dobry vysledek.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.348 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám