file Teorie vs praxe s nastavením výškoměru

Více
25. kvě 2014 08:45 #12523 od Stanislav Vinklárek
Navážu na posledního s dotazem zda je Altis4 pro RCEV nastaven takto správně ????
Dík za odpověd.



Viz obrázek.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. kvě 2014 16:20 #12524 od Radim Barč
Ahoj Stando, máš to v pohodě.

Otevíráš přihlášky k vám do Hranic tady na stoupáku nebo mailem?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 07:16 #15385 od Karel Mrázek
Včera jsem při zalétávání a seřizování Tilie narazil na zajímavou věc v chování Altisu. Abych nemusel po přistání před dalším letem neustále odpojovat baterii, nastavil jsem si volbu restart soutěží. Startuji na plný plyn, po pár
vteřinách stahuji na poloviční výkon a nechám to dojít do třiceti vteřin, kdy to vypne výškoměr, potom stáhnu plyn na nulu. Při jednom letu jsem zapomněl po vypnutí výškoměrem plyn stáhnout. Létal jsem poměrně daleko a vysoko, po několika minutách jsem měl pocit, že jsem nalétl poměrně slušný stoupák. Vytočil jsem ho a po dosažení stanoveného času šel na přistání. Jako obvykle jsem chtěl vzápětí opět startovat, po odhození modelu ale regulátor okamžitě vypnul motor. Baterie byla zcela vybitá. Doma na počítači jsem zjistil, že se motor asi po třech minutách letu zapnul (restart soutěží). Protože jsem měl nastaven plyn na malý výkon a létal daleko od sebe, vůbec jsem to nezaregistroval a domníval se, že je to stoupák. Ani při přistávání jsem nic nepoznal, protože motor byl již pro nízké napětí baterie odpojen regulátorem. Celý let vypadal zcela regulérně, pouze úplně vybitá baterie mě upozornila, že se něco děje. Výškoměr ukazoval F5J výšku změřenou po druhém samovolném zapnutí motoru, takže ani to nenaznačovalo nějaký problém. Dávám ke zvážení, zda by nebylo dobré na soutěži alespoň namátkově a u prvních tří vždy kontrolovat zápis výškoměru, moc času to nezabere. To, co se stalo mě se může stát komukoliv a nemusí to ani být úmysl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 07:59 #15386 od Petr Dušek
Jak prosté, milý Watsone... zakázat restart a předepsat schválený F5J firmware... proč to nejde je otázka na kterou neznám odpověď :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 08:32 #15387 od Karel Mrázek
I v tom případě by se mělo kontrolovat alespoň nastavení výškoměru. Bohužel ale není žádný problém nastavení výškoměru měnit i v průběhu soutěže. Takže nejprůkaznější kontrola je asi ze zápisů jednotlivých letů po soutěži. Ty se snad změnit nedají. Doufám, že úmyslné podvádění se v této kategorii nevede, pokud by se objevilo, asi bych zase se soutěžením rychle skončil. Dost by mě to mrzelo, začíná mě to bavit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 08:56 #15388 od Aleš Krátký
Restart soutěží se aktivuje až pod určitou výškou, myslím že 10 metrů ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 09:14 #15389 od Karel Mrázek
Aktivoval se v cca 170-ti metrech, graf jsem už bohužel omylem smazal.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 10:08 #15390 od Radek Novotny
Hmm, tak to je podle mně Karle pěkně blbá a zbytečná funkce v nastavení výškoměru... Sám jsem tu funkci ještě nezkoušel, nevím na co to je... Reset výškoměru by měl proběhnout odpojením, a vymýšlet nějaký SW obezličky, který jak se zdá ani správně nefungujou, je zbytečnost...

Kontrola záznamů alespoň prvních 3 pilotů v pořadí je dobrý nápad, dlouho to netrvá.Sám vozím na soutěže vždycky malý notebook, tak klidně s kontrolou kdykoliv pomůžu. Akorát vidím problém v tom, že sám jsem schopen zkontrolovat pouze Altisy, s ostatníma produktama nemám zkušenosti...

Na příští rok to už vypadá, že naprostá většina pilotů v RCEV by uvítala (či neměla námitek) zjednodušení definice výškoměru v našem sportovním řádu tak, aby byl uplatněn odkaz na aktuální a platnou definici výškoměru dle sporting code FAI F5J. Tím by se vše dost zjednodušilo, a jak říká Pérák, nebudeme mít pak blbý návyky na F5J B)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 10:33 #15391 od Rudolf Rada
Radku můžeme to překontrolování vyzkoušet v praxi v sobotu u nás v Suché. Uvidíme v reálu kolik to zabere času a jak to bude složité. U nás na to bude klid :whistle:

Ještě mimo toto téma. V registraci na F5J máš jiný číslo licence, není to mezinárodní?

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 10:40 #15393 od Petr Dušek

Radek Novotny napsal: ...zjednodušení definice výškoměru v našem sportovním řádu tak, aby byl uplatněn odkaz na aktuální a platnou definici výškoměru dle sporting code FAI F5J...

Jestli to mám chápat jako zákaz restartu(?), tak třikrát sláva!!!

Ad kontrola záznamu - je to těžko proveditelné, některé výškoměry vůbec záznam nezapisují a definice výškoměru nepředepisuje zápis a archivaci dat, takže těžko to po někom vymáhat...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.182 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám