Změna pravidel RCEV
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Problém se vyřešil právě u F5J tím, že nikoho nezajímá výška vypnutí, ale "nejvyšší výška mezi startem a časem vypnutí plus 10s" - je po problému.
Podstatu problému a důvod odklonu od koncepce "ALES" ke konceptu F5J hledejte právě v tomto. Kdyby tato komplikace neexistovala, tak by možná fixní vypínací výška pro národní akce či "menší kategorii" zas tak špatný nápad být nemusel. Sice by akce přišla o kus "kouzla" té výškové taktiky, nicméně pro nemalou skupinu pilotů by to mohlo být zajímavější. Viz klasické větroně - taky vedle F3J pořád existují RCV2, kde naprosto odpadá taktika s rychlostí vleku za cenu menší výšky a pro leckoho je to příjemnější.
Osobně si dokonce myslím, že by větší oddělení RCEV od F5J bylo spíš kladem, jenže bohužel praktická zkušenost s výškovými spínači opravdu není tak jednoznačná.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bedřich Koros
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 77
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 2
Ta výška je přece vzhledem k penalizaci jedna ze zajímavostí které u této kategorie jsou - to je taktické riziko pilota.
Pokud zase začneme vymýšlet různá omezení zvyšujeme nároky na kontrolu a tím i nutíme piloty k uplatňování různých fíglů jak to obejít.
Mám obavu, že to může vést opět k brzkému konci dané kategorie která je nyní oblíbená.
Přeci nechceme nutit piloty do nové a další kategorie což časem může vést až k jejich znechucení a omezení počtu účastníků soutěží a to i vzhledem k finanční náročnosti na pořízení modelů.
Tak to vidím já.
Mějme rozum.
BK-HK
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2078
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75

...aneb jak praví jeden z Murphyho zákonů:
„Nikdy není dost času na to udělat věc pořádně, ale vždy je dost času na to ji v klidu opravit, v případě potřeby i opakovaně.“
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Nikdo ovšem není dokonaly a chyba se muze vloudit na kazdem clanku retezce.
Prosim o upresneni, podle potřeby projednáme a ve spolupraci s predsednctvem pripadne opravime.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2078
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Podstatné, co jsem ve svém příspěvku napsal, je vyznění citovaného Murphyho zákona. Během krátké doby máme již třetí přepracované znění pravidel a bohužel světlo na konci tunelu stále v nedohlednu.
Nemá smysl zde dlouze řešit jednotlivosti, tak jen namátkou. Bylo zrušeno finále, ale na několika místech pravidel stále odkazy na finále zůstaly. Je předepsán schválený výškoměr dle specifikace FAI, ale v pravidlech přitom zůstává původní nepřesná specifikace výškoměru (toto mělo být snad logicky zjednodušeno stejným zněním jako v pravidlech F5J).
Pravidla nestanoví inicializaci výškoměru na úrovni země (možná záměrně abychom se nemuseli ohýbat?).
V odstavci 9.6.8.8.1. je uvedeno odečtení trestných bodů před přepočtem na 1000b. vítěze skupiny - to je chyba, penalizace se odečítají až od celkového výsledku...
Stále nechápu smysl definice, že let končí zastavením modelu na zemi. Jak si potom vykládat odstavec 9.6.8.6.3.b) model přistál po pracovním čase - co znamená "přistál", dotkl se země nebo zastavil (tzn. ukončil let)?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Nebo si vezmi jinou situaci - pilot důkladně přelétá čas, třeba o 30s. Opět - stopky letového času dávno stojí (zastaveny na konci pracovního času), ale let jako takový skončí i v tomto případě až přistáním a pokud by pilot zahučel do zóny "po čase", tak je tu zase penalizace. Opravdu si myslím, že rozlišení letu a letového času je zcela na místě, formulace o "zastavení" je jen jedním projevem vzniklým při více situacích.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Jinak přemýšlím o koptéře. I když se mi jako stroj nelíbí, pravidla RCCR chápu

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jan Kubica napsal: Jinak přemýšlím o koptéře. I když se mi jako stroj nelíbí, pravidla RCCR chápu
, jsou na 1 stránce. H.
Honzo, nechci rýpat, ale přečetl sis u RCCR i diskusi? Ona totiž ta základní pravidla "na jednu stránku" mají řadu zcela zásadních děr, část dokonce úmyslně (třeba otázka legality FPV), ale to nic nemění na tom, že reálný závod by se podle toho bez celé řady "dohod" prostě letět nedal (vím o tom relativně dost, včetně osobních debat s T. Ciniburkem).
Já bych si na stejném dokumentem dokonce troufal založit diskusi opačnou, tedy potvrzující názor, že "pravidla na jednu stránku" prostě spadají kamsi do virtuální reality a v praxi se takto jednoduše řešit defakto nedají

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2078
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Asi chápu co myslíš, ale to o čem píšeš je naprosto přesně popsáno v odstavci 9.6.8.2.3.a) Žádná část modelu nesmí přistát, nebo se zastavit v bezpečnostní zóně. Tím je řečeno vše.Tomas Hruby napsal: Zrovna to o zastavení modelu mi ale smysl docela dává....
Ale formulace "Let je ukončen úplným zastavením modelu na zemi" je poněkud zmatečná. Minimálně by tam mělo být uvedeno "Soutěžní let..." aby bylo jasné že se jedná o tento terminus technicus, a ne o prostý pohyb tělesa vzduchem, ale i tak je to (podle mě) zbytečná věta a v některých případech i protichůdná, neboť podle ní model pohupující se ve větvích stromu ještě neukončil (soutěžní) let... pokud ho pilot sundá a na zem položí až v depu, znamená to tedy že porušil bezpečnostní pravidla, neboť model se "zastavil na zemi" až v bezpečnostní zóně (sranda... ale doslova vzato je to tak

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (2 Příspěvky)
- Pokud spokojeně létáte s Prestige 2PK od Sambamodel, pak si určitě nenechte ujít setkání s...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- Dnes 18:47
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.