- Příspěvky: 1103
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
RCEK Chomutov č.613, 17.8.2013
- Radek Novotny
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Neumím si představit, že by třeba lítaly F3K s menším rozpětím než to maximální 1.5m
Lítat RCE1 s 2metrovkou samozřejmě jde, ale pilot má proti 2.5m hendikep, se kterým se musí vypořádat...
Já mám stejně radši dvoumetrovky, a budu lítat kategorii RCE2, jako max. 2m rozpětí...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladimír Čermák
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 424
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1103
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
U RCEK je to jiné, 2.5m má větší hmotnost než 2m, a tak to větší éro dosáhne na startu menší výšky, tím se ta výhoda kompenzuje...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 573
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2089
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 76
Možná se k vám na hory ta informace nedostala, ale výškoměry už se dnes dají koupit... www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=2135 ... :woohoo:Vladimír Čermák napsal: Pačtí Krkonošáci nemají výškoměr.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1103
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Jan Kubica napsal: ... Pro informaci (a jako výchozí bod) dodávám, že 2m létají v Itálii (rozpětí max. 2050 mm) na 7 minut normáně a 10 ve finále. FAI výšku mají potom definovánu takto: do 120 m - 0.5 b/m, do 160 m - 1 b/m, nad 160 m - 3 b/m.
H.
Už vidím 2m RCE2, maxo 6-7 minut/finále na 10minut, vše ostatní stejné jako velké F5J, a díky kratšímu maxu se stihne více letů, což bude legrace
A ještě bonus zdarma navíc - žádné palce, ale centimetry...
A kratší maxo davá taky smysl, když nechytneš na začátku termiku, a jen to dokloužeš, nemáš pak takovou bodovou propast mezi sebou a nejlepším v kole....= milosrdnější pro začátečníky...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2089
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 76
A poč 2,5 a ne 2m? Protože 2m modelů je možná už i dnes v RCEK menšina a v kategorii do 2,5m je na trhu mnohem věší výběr a v klidu se tam potká 500g Daidal 2,15m třeba s 1kg 2,5m Castorem (pouze příklad) a dopředu se nedá říct, kdo bude úspěšnější...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Kosticka o strane 1:
Delka strany 1, plocha 6, hmotnost 1 (při hustote 1)
Kosticka o strane 2:
Delka strany 2, plocha 24 (4 x vice) a hmotnost 8 (8x vice)
2,4,8 jsou mocniny 2, jsou to tedy mocniny meritka zvetseni. První, druha, treti.
Eroplany o rozpeti 2 a 2,5 metru:
Meritko zvetseni 1,25
Plocha 1,25 x 1,25 = 1,562 x vetsi
Hmotnost 1,25 x 1,25 x 1,25 = 1,953 !!! krat vetsi, nez hmotnost 2 metrovky.
Jde ovšem o "plnokrevne" 2,5 metru - nikoliv 2m s natazenym křídlem.
Při stejne meritkove rychlosti poleti 2,5 metrovka 1,25 x rychleji v absolutni rychlosti. Kineticka energie je m x v*2. Zvyseni energie doplnte.
S tim souvisi setrvacnost a tedy i casova konstanta rizeni daného eroplanu.
Reakcni doba člověka je ale v obou pripadech stejna.
Samozrejme to neplati doslova, ale da se od toho odpíchnout.
A v tom je také hlavni tajemstvi toho, proc velke eroplany letaji lepe. Plus související vetsi rychlost, vetsi Re atd.
2 metrovka nemůže statisticky konkurovat 2,5 metrovce. Obcas muze vyhrat, diky schopnostem ridice, stesti atd.
Apropo, navrhoval bych pridat do pravidel zakaz pouziti stabilizačních systemu. V souvislosti s nimi se mluvi o MS F3B, kde zcela dominovali Nemci. Trochu to s tim souvisi.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Podle mých zkušeností je rozdíl mezi Castorem (asi 2.5 m a asi 1 kg) a Virem (asi 2 m a asi 600 g) naprosto propastný. Asi jako mezi Radkovou audinou a mou fábií
Podle mě je na další výškoměrovou kategorii, tentokrát 2m, už pozdě. Mimochodem, jsem tomu rád. Podle mě se s 2.5 m dá už termika létat plnohodnotně (čti nízko a daleko), s půlkilovým érem to nejde ani náhodou.
Na druhou stranu jemná úprava RCEK by vůbec nebyla obtížná, stačilo by omezit dobu chodu motoru nebo jinak omezit výšky. Dohodněte se
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - přeložená májová Vysočina 13. a 14.9. 2025 (8 Příspěvky)
- Pro pořádek hlásím, že naši květnovou, dvakrát přeloženou soutěž č. 723 rušíme bez...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- 26. říj 2025 20:02
-
-
-
- Vysilač (2 Příspěvky)
- Tak na okraj - Hitec Optima fungovat s FrSky (a dalšími OpenTX/ETHOS alternativami) může. Musí...
- v Letecké kategorie / F3K
- od Tomas Hruby
- 08. říj 2025 06:50
-
-
-
- Podzimní F5J Trnávka (2 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V sobotu jsme na Trnávce Zakončili letošní sezónu kategorie F5J v ČR. Ranní...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 09:01
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (9 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V neděli se nám podařilo odlétat poslední letošní soutěž RCEV, ze...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 06:36
-
-
-
- RCEV Chomutov 4.10.2025 (3 Příspěvky)
- Soutěž RCEV plánovaná na zítra, je zrušena. Po dohodě s pár statečnými přihlášenými,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Radek Novotny
- 03. říj 2025 16:21
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

