- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Přepravní obal na soutěžní větroně
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Méně
Více
26. srp 2015 08:18 - 26. srp 2015 08:33 #15455
od Petr Koláska
Přepravní obal na soutěžní větroně vytvořil uživatel Petr Koláska
Zachvácen kutilským nadšením a inspirován Malčíkovic přepravníma bednama jsem se rozhodl, že už mě nebaví nosit do auta letadla na soutěže natřikrát-čtyřikrát, a pustil se do stavby přepravního "Flight Case" - všechno pěkně pokupě v jedné bedně. Tak to třeba někoho inspiruje...
Původní myšlenka byla sestrojit jej klasicky jako normální flight case používané ponejvíce v hudebním průmyslu , kterých mám už pár za sebou. Jenže i při použití 7mm materiálu by ta potvora váhově převýšila obsah asi tak dvacetkrát a bylo by to tak trochu s kanónem na vrabce... Takže tudy ne. Protože neplánuji s letadlama cestovat v kamionu přes půl světa, zvolil jsem odlehčenou variantu. Materiál na stěny je reklamní pěněné PVC (5mm), které má tu výhodu, že se dá řezat obyčejným odlamovákem a váží desetinu toho, co překližka. Nevýhoda je větší pružnost a menší odolnost materiálu oproti dřevu, ale pro daný účel je naprosto vyhovující.
Z nařezaných desek byla vteřiňákem (nejlepší lepidlo na daný materiál) slepena "krabice" o rozměrech 170x40x20 cm, aby se do ní pohodlně vešlo i F5J. Zevnitř byly rohy pojištěny tavnou pistolí, zvenčí olepeny černým plastovým L profilem (za pomoci chemoprénu), aby se zvýšila odolnost proti otloukání při přepravě. Nahoru pak přišlo víko s přesahem, olemovaným hliníkovým U profilem. Spodní vnější rohy dostaly ještě kovové rožky. Ty jsou, stejně jako hliníkové lemování víka a panty, přinýtované.
Vevitř je pak systém přepážek, úchytů a závěsů, která pojme dvě kompletní letadla (F5J + RCEV) a anemometr i se stožárem. Nebyl by problém tam při jiném uspořádání ustájit i tři F5Jčka...
Rozměr byl vypočítán nejen podle velikosti letadel, ale i tak, aby se celý ten vehikl vešel do mého přibližovadla, aniž bych musel udělat cokoliv jiného než sklopit 1/3 zadních sedaček (Citroen C5 hatchback). Ovšem je pravda, že do Felicie bych to asi tak jednoduše nedal
Jo, i tohle se tam vejde
Vlastní větrné měřidlo ze 7m rybářského biče (použity 4m), DIY stojanu pod kolo auta, cyklocomputeru a
náhradního čidla pro meteostanici
. Na fotce ještě s přidělaným Radimovým Windmasterem na špici (pomocí něj se dělala kalibrace)
Původní myšlenka byla sestrojit jej klasicky jako normální flight case používané ponejvíce v hudebním průmyslu , kterých mám už pár za sebou. Jenže i při použití 7mm materiálu by ta potvora váhově převýšila obsah asi tak dvacetkrát a bylo by to tak trochu s kanónem na vrabce... Takže tudy ne. Protože neplánuji s letadlama cestovat v kamionu přes půl světa, zvolil jsem odlehčenou variantu. Materiál na stěny je reklamní pěněné PVC (5mm), které má tu výhodu, že se dá řezat obyčejným odlamovákem a váží desetinu toho, co překližka. Nevýhoda je větší pružnost a menší odolnost materiálu oproti dřevu, ale pro daný účel je naprosto vyhovující.
Z nařezaných desek byla vteřiňákem (nejlepší lepidlo na daný materiál) slepena "krabice" o rozměrech 170x40x20 cm, aby se do ní pohodlně vešlo i F5J. Zevnitř byly rohy pojištěny tavnou pistolí, zvenčí olepeny černým plastovým L profilem (za pomoci chemoprénu), aby se zvýšila odolnost proti otloukání při přepravě. Nahoru pak přišlo víko s přesahem, olemovaným hliníkovým U profilem. Spodní vnější rohy dostaly ještě kovové rožky. Ty jsou, stejně jako hliníkové lemování víka a panty, přinýtované.
Vevitř je pak systém přepážek, úchytů a závěsů, která pojme dvě kompletní letadla (F5J + RCEV) a anemometr i se stožárem. Nebyl by problém tam při jiném uspořádání ustájit i tři F5Jčka...
Rozměr byl vypočítán nejen podle velikosti letadel, ale i tak, aby se celý ten vehikl vešel do mého přibližovadla, aniž bych musel udělat cokoliv jiného než sklopit 1/3 zadních sedaček (Citroen C5 hatchback). Ovšem je pravda, že do Felicie bych to asi tak jednoduše nedal

Jo, i tohle se tam vejde

Poslední změna: 26. srp 2015 08:33 uživatelem Petr Koláska.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
26. srp 2015 10:10 #15459
od Aleš Krátký
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Přepravní obal na soutěžní větroně
Hustě Petře !
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
Méně
Více
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
13. pro 2018 07:09 #21125
od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Přepravní obal na soutěžní větroně
Použil jsi trhací nýty? Nevadili ti vevnitř ty hlavičky? Jsou dost vysoké.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.605 sekund
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- MČR F5J Jehnědí 2025 (1 Příspěvky)
- Vzpomínka - video ze soutěže od startéra:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- 18. srp 2025 10:13
-
-
-
- F5J Hořice, 13.9.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zvu vás na skoro podzimní soutěž F5J do Hořic. Přijeďte si příjemně...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 17. srp 2025 17:09
-
-
-
- RCEP - srpnová Vysočina 9. a 10.8. 2025 (4 Příspěvky)
- odkaz na fotky z Náměště...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- 15. srp 2025 11:08
-
-
-
- Druhá Packá Véčka (3 Příspěvky)
- Ahoj všem, je to tak, bohužel nemáme obsluhu grilu a naposledy když jsme to řešili svépomocí...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 15. srp 2025 11:08
-
-
-
- Řezání polystyrenu na CNC (6 Příspěvky)
- Kolega JoskaPilot si postavil řezačku EPP, tak mu když tak napiš: Prý se znáte i osobně...
- v Ostatní / Ostatní modelařina
- od Jaromír Šindelář
- 15. srp 2025 10:44
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.