- Příspěvky: 13
- Obdržená poděkování 1
Klapky a plyn na kniplu
- Ondřej Vinklář
-
Autor tématu
- Offline
- Začátečník
-
Obracím se na vás s dotazem jak nastavit na vysílači futaba T14SG a na vysílači Hitec Flash7 mix, abych při motorovém letu mohl ovládat motor pravým kniplem a poté přepnout vypínač a použít knipl na brzdové klapky. Za případné rady děkuji.



Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 568
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Motor mám jednoduše zapínaný na nějakém zvoleném přepínač (třeba dvoupolohovém) a plynový knipl je zvolen jako trim tohoto motorového přepínače s tím, že ho mám v rozsahu tuším 30-100%, tzn, že i při poloze kniplu ke mě se motor točí, takže ještě nereaguje výškoměr a model letí horozontálně bez stoupání. Funkci motorového přepínače mám zase Separátně a aktivuji si toto zapínání motoru jen v těch režimech, kde to chci.
Každá funkce i předvolená od futaby, má možnost buď AKT (aktivace) nebo deaktivace, a pak ještě buď Separat/Global- chování v let. režimech (zvolím si aktivitu,velikosti výchylek pro každý různé / nebo pro všechny režimy stejné), ale to už opakuji to co jsem popsal.
Bacha na různé kombinace, které se ve vzduchu pak těžko řeší, je potřeba začít co nejjednodušeji, i já (a i lepší piloti) jsem se párkrát spálil. Třeba zapomenutí vypnutí motoru přepínačem, když mě motor vypnul výškoměr ve 30sek., a sám jsem ho manuálně dodatečně nevypnul, tak jsem neměl funkčí brzdy při přistání a skoro jsem trefil stan s párkama v Plzni.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20

Neměl bys lepší nechat motor na třípoloháku s nastavením vypnuto - dávkovaný - plný s tím, že střední polohu můžeš ladit některým poťákem (Futaba má koukám dva)? Jak často a přesně potřebuješ u větroně pracovat s plynem, abys ho musel mít na kniplu?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2078
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75

Plynulé ovládání motoru kniplem jsem dřív taky pokládal za zbytečnost (u RCEK to nemělo smysl...) ale po tom co jsem to vyzkoušel už bych neměnil. Taky jsem si už zapomněl přepnout režim a přistával bez brzd, ale je to jen věc cviku a nacvičených postupů. Pilot ve velkém letadle musí taky před přistáním vysunout podvozek a nesmí zapomenout, jinak má problém...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20

Ono nejde o to zapomenout - taky nezapomeneš vytáhnout brzdy (analogie s tím podvozkem). Ale podvozek se u letadla taky nevytahuje pákou tahu motorů


Neříkám, že plyn na kniplu je špatně, to ani náhodou, jen mám takový osobní blok mít dvě různé funkce na jednom prvku. Kdyby tam byl jen ten plyn, proč ne... jenže ony jsou tam i ty brzdy, potažmo odtokovka....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Futaba.
Na jednom prepinaci mam tri polohy plynu. Ten kratkej vlevo vpředu.
Hned za nim je dlouhej, tim motor zapinam a vypinam, bez ohledu na jeho velikost, danou tim kratkym.
Na nastaveni staci záložky Motor a Krivka plynu ( a prirazeni tech prepinacu).
Troje otáčky jsou napevno definovane a poberu to i ja.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
EDIT - Haha, koukám, že Ivan napsal v některých ohledech to samé minutu přede mnou

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2078
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Právě proto mám plyn na kniplu, protože krizovka hrozí po startu při zapnutém motoru, mohu řídít a přitom ovládat motor bez lovení přepínače nebo jiného prvku... naopak příprava na přistání krizovka není, to je rutina... když ta ženská hlásí devátá minuta (například) přepnu si v klidu přepínač... ale správně napsáno, každému podle jeho vkusuPetr Koláska napsal: ...Tak nějak si sám sobě prostě nevěřím, že v krizovce si budu pamatovat, že kromě šáhnutí na správné místo musím ještě navíc myslet na správně přepnutý spínač...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-





Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (2 Příspěvky)
- Pokud spokojeně létáte s Prestige 2PK od Sambamodel, pak si určitě nenechte ujít setkání s...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- Dnes 18:47
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.