Q11, Daidal, Ambrosia a iné
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Petře, zatím jsem toho moc nepolítal, protože v LB bylo hnusně, ale vyfrézoval jsem do kabiny moje oblíbené "žábry". Už kvůli čistýmu svědomí, že jsem pro to něco udělal. Říká se, že chlazení není nikdy dost.Petr Lokvenc napsal: je zapotřebí u Daidala vybrousit otvory pro chlazení
[attachment=1:1hvqdtaj]<!-- ia1 -->21-1.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:1hvqdtaj]
[attachment=0:1hvqdtaj]<!-- ia0 -->24-1.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:1hvqdtaj]
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Lokvenc
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 87
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Už jsme o tom mluvili, teď to Ivan Hořejší i změřil: nepoužívej turbo kužel, potom je vzduch odsáván přes motor štěrbinou mezi kuželem a trupem. Vstupní otvory by měly být někde, kde je přetlak, ideálně buď pod křídlem nebo shora v trupu za křídlem (samozřejmě nesmí být trup ucpaný přijímačem v molitanu). Ty "žábry" vypadají moc hezky, ale o jejich účinnosti, co se chlazení týká, se dá pochybovat (sorry, Jirko).
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Lokvenc
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 87
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Lokvenc
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 87
- Obdržená poděkování 0
S přáním pohodového létání všem
Petr.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
a co kdyby si nekdo hodil dymovnici do era,a pustil motor s turbokuzelem a bez nej ? docela by me zajmal vysledek.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Možná by mohl i pro nás, co nečteme RCM, něco naznačit
Jinak ať si samozřejmě každý dělá co chce a umí, já jen tvrdím, že turbokužel je na dvě věci a žábry na kabině taky.
Mimochodem, některé Hawkery Hurricane měly vrtule Rotol s kuželem větším než navazující část trupu. Podtlak vysával z motorového prostoru vzduch s olejem a ten se rozpatlával po čelním štítku. Proto lze na některých strojích vidět přídavný prstenec, pouze v horní části krytu, který ten vzduch a olej usměrňoval pod výfuky. Viz třeba tady http://www.learning-to-fly.com/images/H ... icane3.jpg . A vzduch do trupu byl nasáván šachtami pro podvozek.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 574
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Horák
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 115
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- MČR 2026 F5J, RCEV (1 Příspěvky)
- Ahoj. Chlapi, přesouvá někdo termín, nebo si budeme muset vybrat?
- v Vážná témata / Důležité
- od Radim Barč
- 16. pro 2025 16:10
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

