Cirrus
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Hmotnost je 1520g, ještě něco málo chybí, takže odhaduji tak 1550g vzletovku - to mi přijde v pohodě
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2089
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 76
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohuslav Reichard
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 133
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2089
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 76
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Z hlediska aerodynamiky je obtékání na spodní straně stejně dost problematické a myslím si, že by bylo dost složité naměřit po změně náhonu podstatný rozdíl. Nicméně pokud se vymyslí nějaké zdokonalení, tak určitě nebudu proti.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2089
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 76
Při náhonu na horní stranu a správném přepákování se dostávají táhla do mrtvé polohy a do převodů jde jen minimální síla... tam se pak spíš vylomí vidlička z klapky, nebo ohne táhlo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
To ale neznamená, že nemáš pravdu v obecné rovině, u jiných modelů se stejně provedeným náhonem mohou být klapky daleko zranitelnější a tam už to nepříjemné být může.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Luboslav Nagy
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 39
- Obdržená poděkování 2
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/linkage.htm
Pred nedávnom som riešil uloženie serva v krídle a schovanie náhonov v krídle (ps+dyha). Všetko som mal vymyslené, prepákovanie vyrátané a ejhľa zabudol som na nosník
Ľuboslav Nagy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Na druhé straně je ale taky pravda, že zrovna při letu, kdy se mi toto stalo, bych to asi se Shockem ani nepotřeboval, protože bych to ulétal ve větší výšce, kde se chová daleko stabilněji, Cirrus je zatím ve větru na větší vzdálenost dost neklidný, pak jsem to doháněl v bublinkéch u země. Zkouším různě hýbat s těžištěm, ale výsledky nejsou jednoznačné. Musím počkat na bezvětří, abych si vše odladil bez vlivu větru a turbulence, pak to zpětně ověřím i za větru, opačný postup moc nejde
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- MČR 2026 F5J, RCEV (1 Příspěvky)
- Ahoj. Chlapi, přesouvá někdo termín, nebo si budeme muset vybrat?
- v Vážná témata / Důležité
- od Radim Barč
- 16. pro 2025 16:10
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

