Eurocup 2011
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Petr Dušek napsal: Dodatek k Tomášovi, argument "vždyť to tak mají i jinde" není zdůvodnění téhle změny ale pouze výmluva.
Petře, celý koncept F5J (už od začátků kdesi v USA) je postaven na pojetí soutěže F3J - létání ve skupinách, finále rozhodující o všem, od jisté doby i volba doby chodu motoru (jako se v F3J laboruje s délkou vleku) - tohle je prostě poměrně přesný obraz téhle kategorie. Proto není nic divného ani na převzetí přistání - žádná výmluva, ale přirozený vývoj.
Pokud chceš předložit pravidla pro "velké F5J" ve stylu Eurocupu, tak bych o tom vůbec nepřemýšlel a převzal 20cm, tady je vývoj jasný.
Pro Honzu - pořád opakuješ dokola to samé, ale pravdu prostě nemáš. V F3J už dávno jednotná výška není, na vrcholové úrovni se létá stále víc "nadoraz" a vleky se trhají po pár vteřinách - výšky reálně tak od 30m do více než 200m. VMR se snaží o něco podobného - čím dál častěji o vítězi kola rozhoduje doba chodu motoru, tedy v podstatě o to, z jak malé výšky si kdo troufá letět. Zatím se tohle projevuje řekněme "občas", ale jsem se ochoten vsadit, že v příštím roce nebudou starty za 10-15s motoru (v RCEK) nic až tak neobvyklého. Záleží samozřejmě na počtu a úrovni soutěžících - to je totiž důležité daleko víc, než kouzla v pravidlech. Pokud bude úroveň pořád stoupat, tak je zkracování motoru a snižování výšek zcela jisté.
Na okraj, kdyby se třeba velké modely F5J (něco jako Luďkův Pike) rozdaly finalistům letošního MS F3J, tak se můžeš vsadit, že by prakticky nikdo z nich nestoupal přes 10s a lety na 5s motoru by byly úplně běžné. Prostě je to víc o lidech, než o pravidlech...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zbyněk Smola
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 141
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2079
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Vždyť to je pořád dokola přesně to o čem mluvím, v "F5J" pro to není žádný důvod, ale "vždyť to mají v F3J, tak my to chceme mít taky".Tomas Hruby napsal: Petře, celý koncept F5J (už od začátků kdesi v USA) je postaven na pojetí soutěže F3J - létání ve skupinách, finále rozhodující o všem, od jisté doby i volba doby chodu motoru (jako se v F3J laboruje s délkou vleku) - tohle je prostě poměrně přesný obraz téhle kategorie. Proto není nic divného ani na převzetí přistání - žádná výmluva, ale přirozený vývoj...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zbyněk Smola
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 141
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Zkuste si představit, co by se stalo, kdyby se z káček nebo EC hodnocení přistávání úplně vypustilo. To by potom byla každá vteřinka motoru setsakramentsky drahá. Vysoké hodnocení přistávání ... (a nebudu se opakovat, viz výše). H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zbyněk Smola
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 141
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- ludek novotny
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2079
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - májová Vysočina, 17.-18.5. 2025 (3 Příspěvky)
- Vzhledem k aktuální předpovědi počasí sme se rozhodli obě soutěže, tzn. sobotní Třebíč...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- Včera 20:17
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (1 Příspěvky)
- Dobrý den všem. Dovolte mi vás pozvat na úvodní soutěže v rámci Ostravského nakladače, v...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- Včera 10:02
-
-
-
- F5L - Neratovice - 18.5.2025 - Nedělní neratovický... (1 Příspěvky)
- https://kalendar.sorgair.com/views/?v=CONTEST_DETAIL&ID=469&LANG=cze Okénko krizové komunikace...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Ladislav Bušek
- Včera 06:05
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (10 Příspěvky)
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Jaroslav
- 14. kvě 2025 18:20
-
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (3 Příspěvky)
- Video ze soutěže:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- 12. kvě 2025 21:08
-
-
-
- F5J - Polanecké F5J a Jarní Ostravské F5J (3 Příspěvky)
- Pár fotek ze závodů:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 12. kvě 2025 06:07
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.