- Příspěvky: 568
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
RCEK motory v chine ?
- Radim Barč
-
- Offline
- Expert
-
Aku jsem použil Outrage 1350, který má svá nejlepší léta za sebou.
Proud po spuštění- úctyhodných 46A, postupně samozřejmě klesá, ale i ve 20sec byl 31A
Otáčky- v 10sec asi 8800ot/min, ve 20sec- pořád nad 8000
A ve 21sekundě bílý dým.
Teplota vinutí- 107°C , pláště 90°C
Po vychladnutí funguje normálně, ale k dalšímu měření jsem se už neodhodlal a tak jsou hodnoty pouze orientační.
Vím, za letu by se odlehčil, ale 20sec mi na standu soutěžní motor vydržet musí.
RB
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Vzhledem k tomu, že se tento motor s odběrem 45A už i sem tam na Moravě používá (viz. např. Ondřej Matula a jeho článek...), má fakt cenu omezovat nějak motory jinak, než geometrickými rozměry...?
Stakovými motory ta věta o obchodní síti už i v tomto případě myslím ztrácí smysl, a modifikace pak taky... z 2209 statoru nekonečno nevyždímáš. S vrtkou 10*6 je tu už technologická stopka... Nevěřím, že se tu budou různé motory u stropu lišit o víc než jendotky procent. To už pak bude určitě větší roli hrát v rozdílných pohonech baterka. A Miho? Možná že pár jednotek procent přidá, a co...?
Mnohem větší roli než pár procent na pohonu bude mít stejně taktika a umění lítání. A to píšu proto, že tam u sebe cítím hóódně velké rezervy, a ne u toho pohonu...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Radek Novotny napsal: Mnohem větší roli než pár procent na pohonu bude mít stejně taktika a umění lítání. A to píšu proto, že tam u sebe cítím hóódně velké rezervy, a ne u toho pohonu...
Vyprávěj mi o tom... Já teď docela trénuju se Scorpionem a to letadlo má opravdu obrovský potenciál, ale pořád si ještě nevěřím tolik, abych s ním létal více než s Ambrosií či Magicem, na to by to chtělo daleko víc času. A takhle je to se vším

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 568
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Tentokrát vše proběhlo přesně podle mojí metodiky.
Překvapení je regl Spin 33, ustál to bez zaváhání. Aku- dva roky starý NRG Outtrage 1350. Vrtule RFM na trámci 42mm.
Otáčky po zapnutí -těžko přesně změřit, něco kolem 9200ot/min
V desáté sekundě 8480ot/min
Poté byl zase cítit, tak jsem ho dále netrápil.
Teplota vinutí 64°C, pláště 46°C
S nějakou ,malou baterkou to asi půjde, s dnešní špičkovou bych to neriskoval.
Zítra to možná prověřím v praxi.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Budu muset poskládat nějakou serióznější sestavu na měření, fakt ale je, že minimálně na českých soutěžích, kde je legální podchlazení, by to asi 20s motorový let přežilo a stoupavost by asi byla zajímavá. Fakt je, že mám s "normálním motorem" stoupavost v průměru 12m/s, to je za 25s 300 metrů. Kdybych se dostal na 16-18m/s, tak jsem stejně vysoko za nějakých 17-19s -je to 6-7 bodů k dobru, navíc se zkracuje i ta doba, kterou to musí přežít, to není marné.
Otázkou ovšem spíš je, jestli se mi s tím chce párat a riskovat problém a popravdě je odpověď se spíš silně kloní k ne

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 568
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Spíš jde o to, že reálný přínos je opravdu podle počasí v řádu 3-7s zkrácení motoru, což mi nepřijde jako až tak velký důvod k panice, zajména v situaci, kdy se při vysloveně špatném počasí s potřebou letět vysoko či opakovaně dostanou "supermotory" do problémů. Mě skutečně i tato diskuse přijde jako další potvrzení názoru, že by se asi nic nestalo při úpravě pravidel "pouze rozměry"...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - májová Vysočina, 17.-18.5. 2025 (3 Příspěvky)
- Vzhledem k aktuální předpovědi počasí sme se rozhodli obě soutěže, tzn. sobotní Třebíč...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- Včera 20:17
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (1 Příspěvky)
- Dobrý den všem. Dovolte mi vás pozvat na úvodní soutěže v rámci Ostravského nakladače, v...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- Včera 10:02
-
-
-
- F5L - Neratovice - 18.5.2025 - Nedělní neratovický... (1 Příspěvky)
- https://kalendar.sorgair.com/views/?v=CONTEST_DETAIL&ID=469&LANG=cze Okénko krizové komunikace...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Ladislav Bušek
- Včera 06:05
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (10 Příspěvky)
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Jaroslav
- 14. kvě 2025 18:20
-
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (3 Příspěvky)
- Video ze soutěže:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- 12. kvě 2025 21:08
-
-
-
- F5J - Polanecké F5J a Jarní Ostravské F5J (3 Příspěvky)
- Pár fotek ze závodů:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 12. kvě 2025 06:07
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.