Motor vepředu, vrtule vzadu
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Méně
Více
07. pro 2009 15:54 #847
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Motor vepředu, vrtule vzadu vytvořil uživatel Jan Kubica
Pro mě něco úžasného, kdysi jsem o něčem podobném přemýšlel se "sifoňákem" na tento stroj
http://en.wikipedia.org/wiki/XB-42_Mixmaster
.
http://www.autonomy-f5j.it/foto/94.JPG
http://www.autonomy-f5j.it/foto/95.JPG
http://www.autonomy-f5j.it/foto/101.jpg
H.
http://www.autonomy-f5j.it/foto/94.JPG
http://www.autonomy-f5j.it/foto/95.JPG
http://www.autonomy-f5j.it/foto/101.jpg
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
07. pro 2009 16:30 #848
od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Motor vepředu, vrtule vzadu
A k čemu je to dobrý? Podle mě to má mračno nevýhod, napadá tě nějaký přínos?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
07. pro 2009 19:31 #849
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Odpověděl Jan Kubica pro téma Motor vepředu, vrtule vzadu
Aerodynamicky to výhodné jednoznačně je. Třeba ten Mixmaster byl rychlejší než Mosquito, Do335 byla jen na zadní motor rychlejší než na přední, Cessna 336 (?) taky, prostě účinnost tlačného uspořádání vychází větší. Ale ty problémy s pevností a hmotností to asi zabíjejí, navíc pro Autonomy už to nemá význam, to není rychlostní kategorie. Ale třeba pro RCEK už by to teoreticky fungovat mohlo 
Ale ten pocit, že se něco takového podaří navrhnout, postavit a zalétat, to musí hřát.
Mě pro začátek láká něco takového: http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... 1200259511
- akorát s tlačnou vrtulí a ocasem do obráceného V. Ve stoupání by to mělo být určitě rychlejší, v kluzu asi horší (ale kdo ví co dělá ta sklopená vrtule na čumáku, navíc by byla špička "hladší"). Až vyzkouším rozklápěcí směrovku, mám další námět na dlouhé zimní večery...
Palo, Tango je Tvé "dítě", ne? H.

Ale ten pocit, že se něco takového podaří navrhnout, postavit a zalétat, to musí hřát.
Mě pro začátek láká něco takového: http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... 1200259511
- akorát s tlačnou vrtulí a ocasem do obráceného V. Ve stoupání by to mělo být určitě rychlejší, v kluzu asi horší (ale kdo ví co dělá ta sklopená vrtule na čumáku, navíc by byla špička "hladší"). Až vyzkouším rozklápěcí směrovku, mám další námět na dlouhé zimní večery...
Palo, Tango je Tvé "dítě", ne? H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
07. pro 2009 20:43 #850
od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma Motor vepředu, vrtule vzadu
Dvojtrupák s tlačnou vrtuľou nájdeš tu >>>
http://www.rivamodels.sk/image_gal/1506.jpg
To éro čo má Bob je v podstate Tango, len sme ho "korešpodenčne" prestavali na dvojtrupák.
Myslím, že zaujímavé by pre Teba mohlo byť éro, ktoré je na starej web-stránke v galérii pod tým dvojtrupákom >>> http://www.rivamodels.sk/image_gal/1504.jpg
Má to dvoje krídel - jedny majú kladný šíp a kladné vzpätie, druhé záporný šíp a záporné vzpätie.
Angláni to volajú "joined wings". A ženie to tiež tlačná vrtuľa. Lietal som s tým aj na svahu... paráda !
Zároveň by si v tom mohol vyskúšať aj tú rozklápaciu smerovku...
A ušetril by si si hodne práce, lebo by si to mal "všetko v jednom"
To éro čo má Bob je v podstate Tango, len sme ho "korešpodenčne" prestavali na dvojtrupák.
Myslím, že zaujímavé by pre Teba mohlo byť éro, ktoré je na starej web-stránke v galérii pod tým dvojtrupákom >>> http://www.rivamodels.sk/image_gal/1504.jpg
Má to dvoje krídel - jedny majú kladný šíp a kladné vzpätie, druhé záporný šíp a záporné vzpätie.
Angláni to volajú "joined wings". A ženie to tiež tlačná vrtuľa. Lietal som s tým aj na svahu... paráda !
Zároveň by si v tom mohol vyskúšať aj tú rozklápaciu smerovku...


Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.343 sekund
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - májová Vysočina, 17.-18.5. 2025 (3 Příspěvky)
- Vzhledem k aktuální předpovědi počasí sme se rozhodli obě soutěže, tzn. sobotní Třebíč...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- Včera 20:17
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (1 Příspěvky)
- Dobrý den všem. Dovolte mi vás pozvat na úvodní soutěže v rámci Ostravského nakladače, v...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- Včera 10:02
-
-
-
- F5L - Neratovice - 18.5.2025 - Nedělní neratovický... (1 Příspěvky)
- https://kalendar.sorgair.com/views/?v=CONTEST_DETAIL&ID=469&LANG=cze Okénko krizové komunikace...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Ladislav Bušek
- Včera 06:05
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (10 Příspěvky)
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Jaroslav
- 14. kvě 2025 18:20
-
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (3 Příspěvky)
- Video ze soutěže:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- 12. kvě 2025 21:08
-
-
-
- F5J - Polanecké F5J a Jarní Ostravské F5J (3 Příspěvky)
- Pár fotek ze závodů:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 12. kvě 2025 06:07
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.