- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Alois Hrabáček
-
- Offline
- Expert
-

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Bečvář
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 89
- Obdržená poděkování 1
Ivan Horejsi napsal: Trochu bych se snad obaval balancovani jen ve fazi CV. Když se totiž nevybalancovana baterka (třeba 2S) dostane na 8,4V muze se stat, ze jeden clanek ma 4 V a druhy 4,4V.
Ale no tak, žádnou paniku CV fáze nastane, když jakýkoliv ze článků dosáhne 4,2V (pro lipol) A samozřejmě pokud má baterie takto rozdílné články jako poukazuješ, bude nabíjení trvat déle.
Icharger/reaktor umí i balancování po celou dobu nabíjení, ALE co se vlastně děje u takové baterie , která má články rozdílné? V jakékoliv fázi nabíjení pořád tečou vyrovnávací proudy a snaží se balancovat zbytečně a také zbytečně prodlužuje dobu nabíjení.
Cellpro je poněkud jiná liga, ta vyhodnocuje aktuální stav baterie a tomu přizpůsobuje vše kolem. Tu doporučuji každému, jen je krapet vyšší cena.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Tech klonu (padelku) B6 je spousta a nektere se chovaji tak jak jsem napsal ...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Už nejmenší iCharger 106 ale v tomto režimu umí cca 300mA a on je to zatraceně velký rozdíl, dorovnání se zrychlí velmi výrazně, navíc ale samovolně poklesne počet problémových situací, kdy balancer nezvládal, což podle inteligence softwaru vedlo buď k předčasnému ukončení, v horším případě ale i poškození baterií.
Vyšší iCharger modely umí ještě více, zrovna tak i další slušné výrobky, třeba Cellpro 10 (1A).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Je ale samozřejmě na místě filozofické otázka, zda není rozumnější horší sadu zlikvidovat a problém neřešit, nicméně to už není problém nabíječů

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Od samého vzniku Lipo, používám silný, vyřazený smaltovaný hrnec na vaření s puklicí, přepásanou silným řemenem. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Sedíc v autě, létám na Lipolky v zimě za každého počasí, aniž bych jim věnoval nějakou pozornost. Mám na mysli únosné počasí, kdy mi nepřemrznou balsová křídla. Jediné čeho se vyvaruji je nabijet mimo teploty okolo 20 stupňů. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Nafouklé baterie podle mě, patří do kontejnéru. Pokud se nafukují jsou většinou přetížené. Uvnitř teplotou dochází k přestavě. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
Svetová špička našťastie nezdieľa tento názorTomas Hruby napsal: - v podstatě celá česká F5J špička od převodovek ustoupila a bez problémů létá s Megami napřímo.

rád prezradí, ktorí špičkoví piloti, v ktorých krajinách a hlavne prečo dávajú prednosť jeho pohonným kompletom.
Podľa mňa nie je správne posudzovať len jeden z článkov celého pohonného kompletu. Prednosť RedFoxov v porovnaní s akýmkoľvek priamym náhonom sa jasne ukáže až keď sa vezme do úvahy skutočne celá pohonná jednotka. Teda od vrtule cez prevodovku, motor, regulátor a akumulátor:Tomas Hruby napsal: - proč bych měl používat komplikovanou jednotku s točítím se pláštěm o hmotnosti 98g, když mi stejně poslouží Mega napřímo o hmotnosti 88g
Namiesto špekulatívnych úvah uvediem ako príklad F5J model pre lietanie v slabom alebo žiadnom vetre s rozpätím 3600 mm. Pohonný komplet RedFox 400 spoľahlivo dostane tento model do výšky cez 230 metrov za 30 sekúnd (alebo v dvoch po sebe idúcich 15 sekundových stúpaniach bez dobíjania do výšky viac ako 2 x 115 m). Hmotnosť celého kompletu od vrtule po akumulátor (vrátane) je 176,5 gramu
V akumulátore ktorý cez S-BEC napája aj palubnú RC sústavu zostáva po cca 20 minútach plachtenia ešte bezpečná zvyšková kapacita (približne 35-40%).
Musím však priznať, že s originálnym kužeľom od Hendrych Technik by spomenutý komplet vážil až takmer 179 gramov

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - májová Vysočina, 17.-18.5. 2025 (3 Příspěvky)
- Vzhledem k aktuální předpovědi počasí sme se rozhodli obě soutěže, tzn. sobotní Třebíč...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- Dnes 20:17
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (1 Příspěvky)
- Dobrý den všem. Dovolte mi vás pozvat na úvodní soutěže v rámci Ostravského nakladače, v...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- Dnes 10:02
-
-
-
- F5L - Neratovice - 18.5.2025 - Nedělní neratovický... (1 Příspěvky)
- https://kalendar.sorgair.com/views/?v=CONTEST_DETAIL&ID=469&LANG=cze Okénko krizové komunikace...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Ladislav Bušek
- Dnes 06:05
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (10 Příspěvky)
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Jaroslav
- Včera 18:20
-
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (3 Příspěvky)
- Video ze soutěže:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- 12. kvě 2025 21:08
-
-
-
- F5J - Polanecké F5J a Jarní Ostravské F5J (3 Příspěvky)
- Pár fotek ze závodů:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 12. kvě 2025 06:07
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.