file Penalizace F5J + RCEV

Více
10. čec 2020 09:26 #23178 od Radim Barč
Penalizace F5J + RCEV vytvořil uživatel Radim Barč
Zdar. Prosím některého z trenérů, případně znalce pravidel o sepsání penalizací v RCEV a F5J.
Děkuji

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

hawk

Více
10. čec 2020 16:49 #23179 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Penalizace F5J + RCEV
Nazdar Radime, nechceš tím snad naznačit, že by pravidla RCEV byla napsána nesrozumitelně...?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čec 2020 17:45 #23180 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Penalizace F5J + RCEV
Proč naznačovat... že jsou pravidla RCEV napsána nesrozumitelně je snad veřejně známá věc. Bohužel tvůrci F5J pravidel to postupnými úpravami úspěšně dohánějí :silly: .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čec 2020 18:17 #23182 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Penalizace F5J + RCEV

Radek Novotny napsal: Nazdar Radime, nechceš tím snad naznačit, že by pravidla RCEV byla napsána nesrozumitelně...?

Ahoj Radku. Nechci nic naznačovat, ani v tom nehledej žádné jinotaje.
Jen bych byl moc rád, kdyby to bylo na jednom místě, lehce k nahlédnutí.
A za sebe, penalty v F5J neovládám na 100%...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2020 08:33 #23183 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma Penalizace F5J + RCEV
Radime tady máš výčet všech podstatných událostí při soutěži F5J. Původ je u Petra Duška.
F5J 2017 – stručná pravidla (nejenom) pro časoměřiče

1) soutěžící zapíná palubní napájení modelu (inicializace výškoměru) na místě startu na
zemi pod dohledem časoměřiče
2) soutěžící musí odstartovat model, z koridoru u označení čísla startoviště, v okamžiku
startu stojí časoměřič za pilotem
3) soutěžící nesmí spustit motor před klaksonem oznamujícím začátek pracovního času
– za porušení pravidla penalizace -100 b.*
4) soutěžící nesmí odstartovat model z ruky před klaksonem oznamujícím začátek
pracovního času, při předčasném startu je let hodnocen
nulou (0). Není nárok na opravu!
5) v okamžiku startu modelu z ruky pilota nebo pomocníka musí být motor v chodu
6) soutěžící musí model odstartovat a přistát ve směru určeném ředitelem soutěže – za
porušení pravidla je penalizace -100 b.*
7) čas letu se měří od okamžiku vypuštění modelu z ruky pilota nebo pomocníka
9) soutěžící má v průběhu pracovního času nárok pouze na jeden pokus o platný let
10) v případě nároku na opakovaný let (např. při srážce modelů), soutěžící musí úmysl
opakovat let oznámit časoměřiči, ten mu to musí potvrdit
a pilot musí bezprostředně po srážce co nejdříve přistát .
11) měření letového času končí v okamžiku prvního doteku modelu se zemí nebo
pevnou překážkou, nebo v okamžiku konce pracovního
času (klakson), zapisují se pouze celé sekundy, tzn.
zaokrouhluje se vždy dolů (maximální zapsaný čas může
být 9:59)

12) časoměřič zapíše do karty letový čas, změří a zapíše body za přistání (měří se k nosu
modelu), potom časoměřič pod dohledem pilota odečte
startovní výšku a časoměřič ji zapíše do karty, zapisují se
pouze celé metry, tzn. zaokrouhluje se vždy dolů
13) zapsaný výsledek dá časoměřič pilotovi zkontrolovat a podepsat
14) pokud se model dotkne země po skončení pracovního času, tzn. v průběhu klaksonu
nebo po něm, body za přistání se neudělují
15) pokud se přistávající model dotkne pilota nebo jeho pomocníka, body za přistání se
neudělují
16) pokud model přistane v bezpečnostní zóně (parkoviště, apod.) udělí se penalizace
-300 b.*
17) pokud model přistane kteroukoliv částí v přístupovém koridoru, udělí se penalizace
-300 b.*
18) pokud model narazí do osoby v přístupovém koridoru, udělí se penalizace -1000 b.*
19) pokud model přistane dále než 75 m od přistávacího bodu, let se hodnotí nulou (0)
20) pokud výškoměr nezobrazuje startovní výšku, tzn. zobrazuje nulu nebo např. (- - - -),
let se hodnotí nulou (0)


* uvedené penalizace se odečítají z celkového výsledku soutěžícího

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2020 08:37 #23184 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma Penalizace F5J + RCEV
U bodu 5 vypadlo -100 b. Za start modelu bez zapnutého motoru

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2020 17:56 #23185 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Penalizace F5J + RCEV
Ten návod jsem vytvořil ještě na základě první verze pravidel, která byla tehdy i přeložena do češtiny, myslím že Tomášem Bartovským. Chtělo by to zrevidovat podle aktuálního stavu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. čec 2020 14:44 #23186 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Penalizace F5J + RCEV
Pravidla prekladal Tomas Hruby, TB revidoval.
Par drobnych zmen pro 2020 je v pravidlech FAI, jsou zvyrazneny dvojitou svilou carou na pravem okraji textu.
Pocitalo se s tim, ze pracovni skupina pod S. Lazarkovem prejede pravidla F5J tak nejak "zgruntu", ale protoze letos nebylo sezeni FAI, zatim se nic nestalo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. čec 2020 05:38 #23187 od Kamil Kičmer
Odpověděl Kamil Kičmer pro téma Penalizace F5J + RCEV
Dobrý den všem.
Začíná to tady sklouzávat k obecné diskuzi, a opouští to hlavní myšlenku.
Letošní rok se pořádají soutěže, aspoň ve většině případů, za podpory Sorg V6. Kdo si zkusil otevřít penalizace, tak ví o čem Radim píše. A kdo se na soutěži dostal do situace, že ji musí udělit, tak to ví o to více.
Hlavní myšlenkou bylo udělat si jasno ve všech penalizacích pro RCEV a F5J, a jakmile budou jednoznačně sepsána a odsouhlasena trenéry, bylo by dobré, kdyby je Aleš do Sorgu navedl, a pak je použil i v nové verzi.
Za mne tedy podle jednoznačně napsaných pravidel pro RCEV:

Celková:
1) přistání a průlet pod 3m v bezpečnostní zóně: -100

Okamžitá:
1) přistání víc jak 75m od bodu: 0 za let
2) dotek modelu s člověkem: 0 za přistání
3) druhý strat více jak 3m od bodu v jednom kole: 0 za let
3) druhé vypuštění modelu nebo zapnutí motoru před pracovním časem v jednom kole: 0 za let
4) přistání 61 a více sekund po pracovním čase: 0 za let
5) přistání do 60 sekund po pracovním čase: 0 za přistání
6) model ztratí jakoukoliv svoji část během letu ( ne v důsledku srážky s jiným modelem): 0 za let
7) soutěžící, nebo jeho pomocník, omezí model jiného soutěžícího, nebo jiného soutěžícího samotného při přistání nebo jeho přistávací bod: 0 za let

Prosím o případné doplnění, nebo opravu, pokud jsem na něco zapomněl, nebo něco špatně pochopil.

A ještě připomínka k pravidlům pro RCEV, respektive dotaz, proč nemůže být, nebo mne opravte, pokud se pletu, organizace startovacích bodů stejná jako v F5J, a to 10m od sebe, proč tam je pořád 15m, když jsou letadla menší, a usnadnilo by to spoustu organizačních problémů na plochách?
Děkuji.
Kamil.
Poděkovali: Petr Slezák

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2020 08:30 #23194 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Penalizace F5J + RCEV
Mam zato, ze ke konci me trenerske kariery jsme zmenu vzdalenosti startovist pro EV navrhovali, ale nejak se to vytratilo.
Nicmene: Kazdy clen SMCR ma moznost podat navrh na zmenu pravidel a prislusne organy se ji musi zabyvat.
Navrh musi odpovidat pozadovanemu formatu. Vsecno je presne uvedeno nekde v zakladni casti pravidel.
Deadlajn je tusim 15.10. tak je vhodna doba navrh podat, aby se pripadne formalne doladil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.904 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám