file Penalizace F5J + RCEV

Více
14. čec 2020 09:21 #23195 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Penalizace F5J + RCEV
Ivane, pamatuješ si to dobře. Ten návrh jsem podával, a nějak to tenkrát svazem neproběhlo.

Nicméně já sám v tom návrhu vidím už dnes takovou jednu trošku konfliktní situaci. Přistávací kruhy (pásma) mají poloměr 10m, a tedy dosahují v případě rozestupů mezi body přesně k přistávacím bodům sousedních pilotů.

V případě, že přistanu pár centimetrů od sousedova bodu, ve směru k mému bodu, tak sousedovi téměř znemožním přistání, a já sám získám zcela legálně min. 5 bodů za přistání.

Z tohoto důvodu bych viděl ten návrh na min. rozestup mezi body na 12m. Připadalo by mi to logičtější...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2020 12:58 #23196 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Penalizace F5J + RCEV
Radku mas pravdu.
Ale druha pravda je synchronizace s pravidly FAI.
Takze spis bych asi zacal od hlavy: SMCR (nebo ja pres subkomisi F5) muzeme podat navrh na zmenu pravidla u pravidel F5J.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2020 13:55 #23197 od Kamil Kičmer
Odpověděl Kamil Kičmer pro téma Penalizace F5J + RCEV
To byl jen obecný dotaz, že u letadel s rozpětím 3,5 - 4m se vejdeme na přistání do rozteče bodů 10m, a to každý rozumný pořadatel dává raději 11m, pokud mu to prostory umožní, a u malých máme rozteč 15m. Když přidáte metry navíc, tak například Vostřelové s plánovanými 18 startovišti budou mít celý koridor o 34m delší. No to se nachodíme... V F5J je směr přistání daný! Když u RCEV poletím na přistání tak jak popisuješ, a jsou v jedné řadě, opravdu si koleduji o penalizaci za omezení soutěžících. Nic asi nejde vymyslet ideálně.
Když si nepohlídám kde přistanu, hrozí mi penalizace. A to je to, co chceme s Radimem řešit. Takže přistávací body můžeme řešit v jiném vláknu. Jen jsem se chtěl zeptat proč je v tom rozdíl.
Penalizace jsou myslím, aktuálně systémově nevyřešeny. Kdo už letos, nebo i v minulosti, pořádal závody na Sorg V6, a musel nějakou udělit, zajímalo by mne jak to udělal? Když pominu pokoutné přidávání výšky, ubírání bodů za přistání, případně přimhouření očí, protože by to nic nezměnilo, atd...
Takže vraťme se prosím k tématu, a prosím trenéry, ať to doladí, ať pak při přátelském soutěžním létání máme mezi sebou jasno. :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2020 14:37 #23198 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Penalizace F5J + RCEV
Omyl, v F5J už směr přistání jednotný být nemusí (od 2020), záleží na řediteli soutěže.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2020 19:23 #23199 od Kamil Kičmer
Odpověděl Kamil Kičmer pro téma Penalizace F5J + RCEV
Ano, to je jasné. Chci vidět blázna, který na F5J nechá volný směr přistání. Po první srážce bude super nálada....
Ale pořád odbíháme od tématu.
Takže zkusme jasně definovat penalizace celkové a okamžité pro obě kategorie...
Děkuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 03:23 #23200 od Pavel Hofer
Odpověděl Pavel Hofer pro téma Penalizace F5J + RCEV
Litovel byl volitelny smer. Nevidim v tom sebemensi problem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 03:57 #23201 od Pavel Hofer
Odpověděl Pavel Hofer pro téma Penalizace F5J + RCEV
Je pravda, ze v tomto pripade je dobre mit bezpecnostni koridor at pilot muze pocitat kde se mu pohybuji lidi. Ten by byl vhodny vzdycky. Kdyz sem videl v Trnavce jak se tam plantaji i ve smeru pristani. Ano koridor je zase problem velikost plochy. Ale jde ruku v ruce s bezpecnosti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 04:39 #23202 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Penalizace F5J + RCEV
Osobně nejsem nějak jednoznačným příznivcem volného směru přistání, na druhé straně to ale není ani velký problém. V podstatě se dá říct, že pokud vítr fouká jasným směrem, tak stejně všichni přistávají stejně a nic se nemění, zrovna v této situaci je možná povinný směr kladem, protože odrazuje od nějakých přistání mimo směr, když se třeba někdo vrací nadoraz. Naopak je ale volný směr kladem pokud vypukne nějaký chaotický variable vítr, ono už u F5J bylo vidět pár případů pěkných divočin když se krátce před přistáním otočil vítr a půlka modelu končila ránou či dokonce dojetím do koridoru.
Když se to tak nějak sečte, tak mi to přijde ve výsledku dost nastejno. Spíš bych podobně jako Pavel doporučil, pokud to jen trochu jde, vytyčovat koridor, který jasně definuje místo pohybu osob a omezuje jejich "výskyt na nečekaných místech".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 07:41 #23204 od Kamil Kičmer
Odpověděl Kamil Kičmer pro téma Penalizace F5J + RCEV
To je prostě práce s lidmi. Organizátor řekne, kdy a kde se může chodit, a najdou se tací, co to porušují, i po osobním upozornění. Na Trnávce to tedy aspoň v neděli bylo způsobeno startovacími body uhlopříčně přes plochu, kdy to vzhledem k větru jinak nešlo, ale to neomlouvá disciplinovanost soutěžících, kteří upozorňováni byli!
Je to úplně stejné jako teď tady....!!!
Chci s Radimem řešit penalizace, ať je na závodech jasno, a řeší se úplně něco jiného...
Takže je to marné, je to marné, je to marné...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 07:46 #23205 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Penalizace F5J + RCEV
Hele nic ve zlém Kamile, ale pokud napíšeš totální nesmysl kolem těch směrů přistání v F5J (jak stav pravidel, tak praktické dopady), tak je slušné chucpe, aby sis pak stěžoval, že se diskuse posunula jinam :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.328 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám