file Pravidla pro RCEK na rok 2013

Více
22. lis 2011 09:49 #6066 od Jaroslav Nezhyba
no-ono jde jen o národní kategorii,která by měla být finančně a technicky nenáročná....ale ,jak se stane ,díky vývoji v elektronice finančně náročnější-viz vývoj sedmičlánků=RCE7,dopad by mohl být podobný
já bych zatím počkal na nastávající sezonu a pořídil si motor MIHO-jiné řešení nevidím
pravidla RCEK se v 2012 měnit nebudou
jinak jsem dostal informaci,že někdo lítal s AXI ,upraveným přímo u výrobce....nevíte náhodou ,zda je to pravda ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. lis 2011 09:57 #6067 od Tomas Hruby

Jaroslav Nezhyba napsal: jinak jsem dostal informaci,že někdo lítal s AXI ,upraveným přímo u výrobce....nevíte náhodou ,zda je to pravda ?


Tím je asi míněna varianta AXI2208/18, která se dá nechat udělat na zakázku - tohle nesporně existovalo a není nic nemožného si to nechat udělat. Motor je zajímavý, ale nejde o takový skok jako debatované "MiHo" - dá se přirovnat k Mega F5J, tedy jistý nárůst výkonu, ale dost to hořelo. Nicméně za opětovné vyzkoušení by to stálo - sice by nebyl výkon takový jako u MiHO, ale zas by odpadl nárůst hmotnosti z potřeby větších baterek, i regl by byl méně vyhrocený. Takový "kompromis"...

Ovšem zábavná otázka z pravidel - je legální motor, který sice vyrábí největší český výrobce, ale není uveden v žádném katalogu a dělá se jen na "vyžádání"?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. lis 2011 10:10 #6068 od Jaroslav Nezhyba
výklad pravidel se dá vykládat různě....stačí dva právníci a kařdý má jiný výklad

já bych se řídil jen textem o rozměrech statoru a délce magnetů,bohužel současné znění pravidel není jednoznačné

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. lis 2011 09:28 #6115 od Tomas Hruby
Neodpustím si jeden naprosto obecný příspěvek přímo k tématu, tedy RCEK pravidla na rok 2013...
Já si s určitým odstupem od vzniku tohoto vlákna myslím, že problém nebude až tak moc s motory či jinými drobnými úpravami pravidel... Prostě se z pravidel vyhodí ta věta o "obchodní síti a zákazu úprav" a nechají se jen rozměry, diskutabilní je pak velikost vrtule - já bych ji možná vyhodil taky (v rámci zjednodušování). A bude klid ;)

Skutečný problém je ale někde jinde, totiž v celkové koncepci kategorie. V minulosti měl Jirka Veselovský naprosto správnou snahu držet naše národní pravidla kompatibilní s "Eurocupem" - to se dařilo, sice se pár odchylek najde, ale v zásadě to není kritické a určitě nemá nikdo z ČR zvyklý na RCEK problém s létáním F5J outrunner třeba v Holíči (a naopak). Je ovšem otázkou, co se bude dít v EC v roce 2012. "Outrunnery" se totiž fakticky už létají jen v CZ a SK, Slovinci na to kašlou úplně a z HU létá jen pár lidí. A na Slovensku bude zcela jistě poměrně silný tlak na to, aby se zavedly i v této kategorii výškoměry... Jak se k tomu postavíme u nás? Podle mě je dost pravděpodobné, že v roce 2013 bude hrát Eurocup pro pravidla RCEK v jejich současné podobě roli malou až žádnou, takže se z RCEK stane "běžná národní kategorie", už nepůjde o takový "národně-mezinárodní hybrid".

Podle mě bychom měli minimálně uvažovat o dvou možných zásadnějších změnách v RCEK pro 2013.

1) Převod na malé výškoměry - tedy vlastně F5J FAI s limitem rozpětí třeba 2300mm. Argument pro je jeden jasný - definitivně by odpadly potíže s motory a jeden možný, totiž možnost, že by podobná kategorie vznikla i na Slovensku a zachovala by se tak možnost mezinárodního srovnání. Argumentem proti je hlavně česká mentalita - lidi budou prskat při představě koupě výškoměru. Že výškoměr stojí do 2000 korun, což je podstatně méně než třeba dva nové nadupané motory pro RCEK (i v té ceně zmíněné Radkem) už nikomu moc nedojde a bude se i tak mlít pantem, že je výškoměr drahý. Sorry, píšu to tvrdě, ale na řadu lidí to přesně sedí... :cry:

2) Pokud necháme stále klasické VMR ve stylu RCEK, tak předkládám k úvaze to, co zmiňoval třeba i Radek, totiž začít měřit chod motoru a zvýšit penalizaci za něj. Tedy stopky se spustí při zapnutí motoru, po jeho vypnutí bude mezičas, který se zapíše a od celkové doby letu se odečte čas motoru násobený 2-3x. Výsledkem nutně musí být snaha o krácení motoru a lety z menší výšky - tedy dominance termiky... Argument pro je právě to posílení významu termiky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. lis 2011 09:39 #6116 od Petr Dušek
Zopakuji, co už jsem napsal.
1) Myslím že tady bude stále celkem početná skupina lidí, které buď ladění (a převíjení) motorů bude bavit, nebo preferují ten přímý souboj ve stylu VMR. Proto by měla být kategorie RCEK dále v této podobě zachována (samozřejmě s důkladnou revizí pravidel včetně definice motoru).
Pro malé výškoměry, pokud o ně bude zájem, bych použil RCEJ.
2) Pokud se bude motorový čas násobit koeficientem, jenom to rozevře nůžky mezi různými motory. Tohle myslím není šťastný návrh. Navíc ta komplikace s měřením dvou časů... ne každý má stejně rychlé oba palce :D .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. lis 2011 09:50 #6117 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: 2) Pokud se bude motorový čas násobit koeficientem, jenom to rozevře nůžky mezi různými motory. Tohle myslím není šťastný návrh. Navíc ta komplikace s měřením dvou časů... ne každý má stejně rychlé oba palce :D .


Petře, sice do jisté míry souhlasím (třeba s tím možným problémem při měření motoru), jenže to má i druhý úhel pohledu. A tím je skutečnost, že čím budou "nadupanější" motory, tím bude menší bodový rozdíl mezi letem "nízko a vysoko". Pokud teď máš mezi letem "ala Luděk" a letem "na jistotu" rozdíl třeba 15s motoru, tak je to akceptovatelné a dá se říct, že rozhodne opravdu to zkrácení motoru a let z menší výšky. Pokud by ale stoupavost výrazně narostla, tak se ti úměrně ztenčí i bodový rozdíl a tí ti bude extrémně narůstat význam každé chybičky při přistání atd., na úkor termiky.
A pak ještě jedna poznámka - rozevírání nůžek je podle mě spíš teorie, "2208 nové generace" si všichni soutěžící s ambicemi pořídí tak jako tak (i když se motor více penalizovat nebude), takže budou hodnoty stoupavosti stejně jako dnes u všech podobné, jen na vyšší absolutní hodnotě.

Ještě poznámka - naopak souhlasím s tvým bodem 1, proto nejsem v otázce výškoměrů nijak radikální. I kdyby byly zavedeny na "mezinárodní úrovni", tak si umím docela snadno představit, že by u nás zůstala RCEK jako čistě národní kategorie i nadále v té VMR podobě.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. lis 2011 16:00 #6118 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Pro malé výškoměry, pokud o ně bude zájem, bych použil RCEJ.

Petře, už to tady zaznělo několikrát a nejen od tebe. Udělat z plechovek výškoměry není podle mě šťastný nápad.

- za prvé, je to kategorie, která má oficiální národní pravidla a je stále dost lidí, kteří si ji s chutí zalítají - viz např. účast u Jardy Lhoty. To, že jsme téměř "vynechali" mistrák ve Vsetíně je fatální chyba nás Čechů a není to zrovna modelová situace. Opět připomínám, že kdykoli po rozjetí diskuse na zrušení této kategorie mi bylo naznačeno, že je to blbost. Diskuse jsem rozpoutával spíš na základě různých názorů např. zde na Stoupáku, a ne že by to byl můj názor. To určitě ne. Tuto kategorii bych nechal přirozeným způsobem dožít už proto, že nikomu nevadí a pro nás, kteří se chceme hrabat v převodovkách a kupovat nové motory je to dobrovolná volba.

- za druhé, jsem přesvědčený o tom, že po konverzi na výškoměry by se z RCEJ stala nová kategorie s naprosto jinou filozofií a jako taková by určitě nebyla hned národní. Jediným výsledkem by bylo, že by administrativně zmizely plechovky.

Takže pokud by se uvažovalo o výškoměrech pro malé, tak jedinou schůdnou cestu (vůči KLeM ČR) vidím v založení kategorie nové se vším, co k tomu patří. Tzn. čekací doba, zkušební soutěže atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. lis 2011 16:34 #6119 od Zbyněk Smola
Přidám svů názor a musím se opakovat. Hodně toho zde už zaznělo od jiných.
Rcek se stala už jen národní kategorií, ať už chceme nebo ne. Když říkám národní tak se musí přidat i Slovensko.
Ovšem slováci mají větší chuť do spínačů, alespoň to tak cítím.
Tady se nabízí dvě možnosti.

Buď určit přesné typy motorů které mohou být použity a případně je každý rok po sezóně doplnit
a tak nahradit umírající, na moravě už umřelou kategorii Rcej. Ano v Čechách se ještě létá, zatím.
S možností ještě omezit výkon.
Například váhou(550,600g), a tak podpořit význam termiky za letu. Mohla by to být kategorie pro širší počet zájemců.
Je potřeba nějak podpořit termický charakter, vždyť jinak je tu Rcen a Rceo.

Nebo určit nějaké přesně měřitelné hodnoty v polních podmínkách a přenést to soupeření i do vývoje modelů.
Někdy mi přijde už moc jako sportovní nářadí. Koupím model, nejlépe už osazený výrobcem a závodím.
To až tak nemusím, ale uznávám že ne každý má podmínky nebo čas pro nějaké kutění. A také peníze.
Když se podíváte kam došlo staré F5j a např. Rce7, nebude to podobné? Jasně malé vyjdou levněji. Muselo by se to zkusit.

Mě vyhovují obě možnosti. Aby ovšem to neskončilo tak že se do praavidel po sezóně 2012 přidá
jen odstavec kde se bude vysvětlovat co je to běžná obchodní síť. Toho se trochu bojím.

A spínače (nové F5j)? Kdyby u nás nějaké soutěže jdu hned do toho. Určiě investuju peníze do spínače než do neustálé honby za novinkami. Zkušenosti sze Slovenska ukazují možnost začít u s malým érem. A při vhodném počasí i zatopit velkým. Ostatně jeden výškoměr už mám.
Já ovšem nejsem ten správný pilot, naposled jsem letěl v Paskově a od té doby používám balzu na takové divné rybičky s lopatkama.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. lis 2011 16:57 #6120 od Petr Dušek

Jiří Veselovský napsal: Udělat z plechovek výškoměry není podle mě šťastný nápad...

Jirko, chápu že si nechceš vypustit vlastní rybník, ale podívej se na to objektivně. V kalendáři 2012 už je jenom 6 soutěží RCEJ. Odhaduji, že průměrná účast bude 10 lidí. Další pokračování (2013 a dále) je podle mě neperspektivní.
Z hlediska pravidel (a byrokracie na KLeM) je určitě jednodušší úprava stávající kategorie (těch společných bodů je dost) než tvorba nové kategorie od nuly. Čerstvě to mám zažité s pokusem o RCEE (Autonomy) a nemám nejmenší chuť si to v dohledné době zopakovat :( .

Poznámka pro Zbyňka. F5J nebo výškoměry už nejsou "spínače", motor vypíná pilot, výškoměr pouze zaznamenává výšku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. lis 2011 16:58 #6121 od Aleš Krátký
dekuji vsem za vzorove prispevky k tematu se snahou neco vyresit.
mozna by nebylo od veci,kdyby se pridala i sirsi masa lidi a jen "zkusebni vzorek" at mame vice nazoru, protoze vice hlav vice ví

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.331 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám