file Technika RCEV

Více
26. led 2014 22:32 #11677 od Bedřich Koros
Odpověděl Bedřich Koros pro téma Re: Technika RCEV
Myslím, že ten motor Hyperion bude na RCEV bohatě stačit. Sám používám na 2,5 metrovku stejný s trojčlánkem je to v pohodě.
Pro zajímavost je v příloze křídlo které mám nyní v polotovaru. Dělal jsem je v pevnější verzi. Tj. až k zalomení s nosníkem mezi rovingovými pásy - svisle balza 4mm+z obou stran uhlík.pásnice 0,4x10mm. Jedná pásnice pokračuje do ucha až ke křidélkovým servům. Křídlo je dělené se spojkou uhlíková trubka D 10/8. Profil rychlejší do větru AG 40-43.
Váha polotovaru křídla (obě poloviny) je 340g. Někdo psal že křídlo prázdné Daidalos 100" váží 320g-tak to na tom nejsem tak špatně-nevím jaké má vystužení.
Chci udělat ještě jedno nedělené tj. lehčí s profily AG 26-28 a nosník jenom na stojato mezi roving. pásy jednu uhlíkovou pásnici 0,5 mm.
Serva použiji Dymond -křidélka D47 a klapky D60. To musí stačit. Na Daidalovi 2300 mám všechna D47. Faktem je, že na klapkách jsem po méně šetrném přistání do vysoké trávy s vyklopenými klapkami musel měnit převody.
Gondola od LS-Etalon myslím je plně použitelná-není tak těžká a vejde se tam bez problémů trojčlánek. Váží-li letadlo 2500mm až 1000g není gondolou ale váhou křídla a příslušenství.
BK-HK
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. led 2014 22:35 #11678 od Bedřich Koros
Odpověděl Bedřich Koros pro téma Re: Technika RCEV
Oprava - dal jsem ta dva stejné obrázky-tak zde je křídlo z horní strany.

BK-HK
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. led 2014 08:32 #11679 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Re: Technika RCEV
Pěkný, pěkný ;) Váha toho křídla je na domácí výrobu myslím vynikající. Daidalovské křídla sice pravda váží plné (vč. serv) cca 142g jedno (včera jsem vážil), dokupy tedy nějakých 290g i s uhlíkovou spojkou, ale je to možná zbytečně málo. Klidně by se mohlo lehce přidat na tkanině, to letadlo se k optimálním výkonům stejně musí dovažovat (tip pro další křídla od Martina ;) )

Aktuálně právě v Daidalovi řeším dovažovací systém, a je to na dobré cestě :D Jednak je to ocelová spojka místo uhlíkové (38g vs 7g) a hlavně potom dvě dovažovací šachty v křídlech (těsně za nosníkem, téměř v těžišti), kam lze umístit dalších 20-100g (pokud se použije olovo, v případě wolframových závaží je to až 170g). Zátěž v trupu ruším pro malou variabilitu tohoto řešení. Foto dodám po dokončení ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. led 2014 15:20 #11680 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: Technika RCEV
teda kluci pekne ! respekt :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. led 2014 09:37 #11681 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Re: Technika RCEV
Takže hotovo :) Pomocí balastu, různých baterií a spojek křídel se dá vekslovat s váhou v rozmezí cca 150g - jakmile seženu wolframovou tyč, tak to ještě o kousek naroste.

Dovažovací šachta se zajišťovací pružinou:


Sada závaží - 8 válečků po 10g a 6 distančních po 1,5g


Aplikace závaží:


Spojky ocel a uhlík:



Váhově teď Daidalos vychází takto:

Křídlo (polovina): 150g
Trup (bez baterie): 265g
Spojka uhlí: 7g
Spojka ocel: 38g
Balast: 0 - 80g
Minimální letová hmotnost vč. baterie 800mAh: 645g
Maximální letová hmotnost vč. baterie 1550mAh: 790g
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. led 2014 10:59 #11682 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: Technika RCEV
Teda Petře, Respekt vole ! Hustý nápad, provedení i dokumentace ... fakt dobrý.

Jinak Petr se trošku více rozepíše a spáchá článek na úvodní stránku. Děkujeme !

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. led 2014 12:28 #11686 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Re: Technika RCEV
Anžto jsi mě do toho uvrtal :cheer: , tak teda článek je tady: stoupak.cz/914-ostatni/144-system-pro-dovazovani-letadel-rcev

Snad to někomu pomůže ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. led 2014 14:06 #11687 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma Re: Technika RCEV
Perfektní článek, díky! Sice na RCEV budu stavět od 0 a křídlo bude konstrukční, ale minimálně tip na výrobu závažíček využiju.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. úno 2014 16:33 #11695 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma Re: Technika RCEV
Tak jsem jen tak pro zajímavost zkoušel koukat i po jiné gondolce+ocas trubce než na velkého Etalona, našel jsem třeba něco u Topmodelu, ale tam nevím, jestli to na 100 palcové křídlo nebude krátké - to nejdelší, co jsem tam objevil, bylo nějakých 1100 mm. No a ze svých poznámek ze seminářů p. Lněničky jsem vyčetl, že délka trupu u větroně se doporučuje nějakých 50-60% rozpětí. Což je pro 2,5 metru nějakých 1250-1500 mm. Z vašich zkušeností-opravdu to tak je?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. úno 2014 17:35 #11696 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Re: Technika RCEV
Ahoj,
už kdysi jsem měl u konstrukce svaháků takové zásady: - půl rozpětí = délka trupu, - 1/4 rozpětí křídla = rozp. VOP, hloubka u kořene *1,5 = délka čumáku. Pak už jsem jen nějak dosazoval a doladˇoval.
Nefunguje to u většáích štíhlostí křídla a zamávaly s tím taky lehké oběžky. Jinak to ale asi poplatné pořád. ;)
M.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.632 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám