F5J Tisza Cup invitation
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Hope all you are well.
You can find the invitation for F5J Tisza Cup here:
www.f5j-hu.5mp.eu
See you in Szeged.
Best regards,
László Markó
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Because of the F5J FAI rules 5.5.11.1.1 use of Gyroscope is not allowed in the models....
Mají to v propozicích, tedy hezky česky - dle FAI pravidel nepovolují Gyroskopy, tedy stabilizace...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2079
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
V F5J je takto upravena telemetrie (vario atd.), což tedy je nesporně zakázáno, ale stabilizace nikoli, tak je legální.
Asi se donutím mu napsat, pořádek by měl být (i když se mě osobně tato úprava nijak netýká)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Luboslav Nagy
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 39
- Obdržená poděkování 2
Ľuboslav Nagy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Za mě sice vidím v některých momentech přínos, ale problém je, že model pak žere jak malý tank a pro ultralight modely s BEC na úrovni Talon25 je to dost riziko.
Můžu říct, že při testech mimo F5J jsem krásně sešrotoval EPP "F3A styl" a na 90% to bylo právě o upečení BECu kvůli stabilizaci (neustálý pohyb serv)

Řešit dost dimenzované napájení samozřejmě jde, jenže to už je docela cítit na hmotnosti (ono se to nasčítá).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Pro nějakého začínajícího pilota asi ano, ale představa, že mi stabilizace "žehlí" reakce letadla na vzdušné proudy (typické termické "kopance" do křídel) pro mě tedy není moc lákavá... Mám Guardiana v malém metrovém akrobatu, kde svou práci dělá výborně a prakticky z toho udělá letovým projevem o metr větší letadlo. Právě proto, že celkově ten let žehlí a projev tak vypadá mnohem lépe - o tom, že se taky mnohem snadněji řídí ani nemluvě.
V F5J ale netuším, k čemu je mi dobré, že letadlo letí stabilně a klidně skrz stoupáky i klesáky a já tak nemám šanci poznat, že tam nějaký je... To samé při použití v ustáleném kroužení - stabilizace nepozná, kdy už ze stoupáku vylétávám a stále se snaží držet klidný let.... pilot na zemi tedy nemá žádnou vizuální zpětnou vazbu.
Nabízí se možnost zapínat stabilizaci třeba jen při přistání za větru, kdy přízemní turbulence občas s letadly slušně cvičí... Tam jistý smysl vidím, je tu ovšem další ale... stabilizace taky potřebují nějaký čas na to, aby letadlo srovnaly a i když reagují mnohem rychleji než člověk, pohnout čtyřmetrovým letadlem chvíli trvá. Takže rovnání prudkých turbulencí stejně nezvládne ani elektronika, která sice zareaguje bleskově, nicméně letadlo na tenhle bleskový povel stejně reaguje dle svých možností. Proto má mnohem lepší výsledky v akrobatech, které udělají tři výkruty za vteřinu...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Horák
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 115
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - májová Vysočina, 17.-18.5. 2025 (1 Příspěvky)
- Po roce Vás opět zveme na Vysočinu na sobotní Třebíč a nedělní Náměšť. Letos, kvůli...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- Dnes 08:12
-
-
-
- SORG a odesílání výsledků (2 Příspěvky)
- Ahoj, už jsem to psal soukromě skrze FB. JE to tím, že se změnily hesla na různé servery, a...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- Včera 17:34
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (4 Příspěvky)
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Jaroslav
- Včera 06:22
-
-
-
- F5L Hořice 8. května 2025 (1 Příspěvky)
- Zvu piloty elektrodřeváků na oslavu Dne vítězství...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Jan Kubica
- 03. kvě 2025 16:38
-
-
-
- RCEP - novinky 2025 (1 Příspěvky)
- Zdravím příznivce této kategorie Sezóna se tak nějak zničehonic rozjela dřív, než sem se...
- v Letecké kategorie / RCEV a malé výškoměry obecně
- od Pavel Hloušek
- 03. kvě 2025 15:29
-
-
-
- Re: Altis V4 (404 Příspěvky)
- Ahoj, má někdo podrobnosti proč ? Jak se může takový "monopol" dostat do likvidace ? Chápu,...
- v Ostatní / Technika
- od Aleš Krátký
- 02. kvě 2025 05:53
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.