CIRRUS F5J
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Petr Dušek napsal: Neberu nikomu jeho návyky, jen se mi příčí označení tohoto nastavení za logické? Pokud jedné poloze ovladací páky přísluší jednou zrychlování = plný plyn a podruhé brzdění = plné klapky, tak já v tom logiku hledám marně...
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1103
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Přesně jak popisuje Miroslav a Robert, není takto prostor pro vytažení brzd při přepnutí režimu se staženým motorem.... Já si motor vypnu kniplem stažením k sobě, a pak už jen přepínám režim, a nepřesouvám páku kniplu na druhou stranu. Někdo v tom potřebuje hledat logiku, někdo zase jen najít praktičnost
Ale pokud bych v tom logiku najít chtěl, tak asi tak, že s plynem u sebe mám vždy vše v klidové poloze - jak brzdy, tak plyn...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Související poznámka z hlediska palcovky je, že se mi při držená v ruce daleko lépe řídí s plynem nadoraz vepředu než nadoraz vzadu - přirozeně je to individuální, ale u mě to takto je.
Obecnější poznámka ale je, že nemálo lidí (včetně mě) používá páku plynu k plynulému řízení klapek v režimu termika, což ti logiku základní polohy taky pěkně rozbije...
Celkově vzato si myslím, že tebou popsaná logika je spíš pozůstatek z doby, kdy v ČR (ČSSR) přes 90% lidí létalo s pultem a u rádií rozhodně nebyly běžné letové režimy. Odtud se také dostala k některým lidem u vás v Chomutově, od kterých jsi to odkoukal - tohle naprosto dává smysl.
Vůbec ale nejsem přesvěčen o tom, že je tato "logika logická" i pro člověka, který začíná létat dnes s rádiem s plnou podporou letových režimů a zejména v situaci, kdy jde o palcové rádio a opravdu ho drží v ruce...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1103
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
A jak jsem už psal, kdybych se rozhodoval znovu, zase bych se podíval kolem nejdřív kdo jak lítá, a zase bych se podíval, jak to má Pérák a Luděk
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 247
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Plynová páka od sebe, pokud běží motor=přidávání otáček a tím pádem zrychlování.
Plynová páka od sebe, pokud ovládá brzdy=zavírání brzd a tím pádem opět zrychlování.
Co mne přimělo k zamyšlení, je poznámka výše o tom, že plné vysunutí brzd ve větší rychlosti může způsobit poškození křídla. No ale doufám, že to alespoň částečně eliminuju tím, že vyklápění brzd mám v rádiu naprogramované zpomaleně. Takže to není hrc-hrc z 0 na 100, ale postupně, pomalu se vyklápí klapky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1103
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Spíš se neuškodí čas od času nad některými věcmi zamyslet a v klidu na základě praktických zkušeností (a především s oprostěním se od předsudků) posoudit, zda náhodou nějaké nastavení, které člověk kdysi udělal, je opravdu rozumné a založené na logice anebo prostě jen "kdysi bylo dobrý nápad" atd.
Osobně jsem tímto letos sám prošel (po koupi nového vysílače) a poučné to bylo. Základní logiku jsem měnit nemusel, to mě potěšilo, nicméně pár nedomyšleností jsem přeci jen našel (vylepšení aktivace jednoho režimu, trochu lepší přístup k ovládání klapek v termickém módu atd.). Nemělo by se to dělat často, to by si v tom člověk udělal jen binec, ale cca jednou za dva roky to určitě neuškodí.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Luboslav Nagy
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 39
- Obdržená poděkování 2
Je to síce úplne mimo základnej témy aj mimo praralelnej, ale prezraď aký vysielač si kúpil. Zaujíma ma či nastala nejaká zmena medzi vysielačmi.Tomas Hruby napsal: Osobně jsem tímto letos sám prošel (po koupi nového vysílače) a poučné to bylo.
Ľuboslav Nagy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Vysilač (2 Příspěvky)
- Tak na okraj - Hitec Optima fungovat s FrSky (a dalšími OpenTX/ETHOS alternativami) může. Musí...
- v Letecké kategorie / F3K
- od Tomas Hruby
- 08. říj 2025 06:50
-
-
-
- Podzimní F5J Trnávka (2 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V sobotu jsme na Trnávce Zakončili letošní sezónu kategorie F5J v ČR. Ranní...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 09:01
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (9 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V neděli se nám podařilo odlétat poslední letošní soutěž RCEV, ze...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 06:36
-
-
-
- RCEV Chomutov 4.10.2025 (3 Příspěvky)
- Soutěž RCEV plánovaná na zítra, je zrušena. Po dohodě s pár statečnými přihlášenými,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Radek Novotny
- 03. říj 2025 16:21
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

