file CIRRUS F5J

Více
15. čen 2015 10:07 #15066 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma CIRRUS F5J
Ne, tohle nemá s vysílači moc souvislost, mám další Futabu a logika se mezi těmito modely vysílačů prakticky neliší. Dovolím si tvrdit, že souvislost nastíněných úprav se změnou vysílače je v tomto případě nulová, šlo skutečně "jen" o to, že když už jsem dělal nové programování, tak jsem se na to podíval trochu s odstupem a nadhledem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. čen 2015 07:48 #15076 od Jiří Kotrba
Odpověděl Jiří Kotrba pro téma CIRRUS F5J
Mám Hitec Auroru 9 , buterfly mám na Daidalu 2,3 m nastavené asi tak klapky na 45 % , křidélka jen 5mm nahoru , potlačení
VOP asi 6mm , ale při přistámí otevírám brzdy ukazováčkem pravé ruky plynule ( uberu nebo přidám ) tak jak chce model
v závislosti na síle větru , nebo bezvětří - pomocí pravého bočního potenciometru RS.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. čen 2015 11:51 #15181 od Bohumil Belan
Odpověděl Bohumil Belan pro téma CIRRUS F5J
Na Ambrozii mám nastavený motor na dvojpolohovom prepínači - Vypnuté-Plný plyn. Klapky ovládam plynovou pákou, nulová poloha je pri sebe. Mám nastavené letové režimy Normal, Termika, Rýchlosť ovládané trojpolohovým prepínačom. Klapky a krídielká (Butterfly) ovládam pri pristání plynovou pákou, základná poloha je pri sebe, klapky otváram pohybom od seba. Klapky sú aktívne v každom letovom režime. Pôvodne som mal nastavený aj letový režim Pristátie, ale je zbytočný.

Na Daidalovi 250 som nastavil plynulé ovládanie motoru plynovou pákou, plný plyn od seba. Motor vypínam dvojpolohovým prepínačom rovnako ako u Ambrozie. Vypnutím motora sa aktivuje letový režim Normal (všetko v nule). Na trojpolohovom prepínači mám nastavené letové režimy Termika, Rýchlosť a Pristátie. Klapky sú aktivované len v režime Pristátie. Klapky by mohli byť aktivované aj v režimoch Termika a Rýchlosť, ale nie v režime Normal. Tým zabránim aby sa pri vypnutí motora vypínačom nevysunuli klapky pri polohe plynovej páky vpredu.

Okrem toho mám nastavené plynulé nastavovanie zakrivovania odtokovej hrany krídla (Crow) ťahovým potenciometrom v režimoch Termika a Rýchlosť. To používam pri ladení modelu.

Toto sofistikované nastavenie sa mi neosvedčilo. Niekoľkokrát som pred pristátím zabudol prepnúť letový režim na Pristátie a keď som zistil že klapky nereagujú na pohyb plynovej páky už bolo neskoro. Nasledovalo tvrdé pristátie, alebo som preletel pristávací bod. Zmením nastavenie tak že motor bude na trojpolohovom prepínači (Vypnuté - Plný plyn - Polovičný plyn) a klapky budú aktívne v každom letovom režime.

Alternatívou by bolo súčasné vypínanie motoru plynovou pákou k sebe a zároveň vypnutie prepínačom. Klapky by boli aktívne aj v režime Normal. Stáva sa mi však že motor vypnem prepínačom pričom plynovú páku stiahnem neskôr. Tým by sa mi klapky vysunuli na vrchole stúpania čo nie je želaný výsledok. Zatiaľ som neprišiel na to ako urobiť aby to bolo blbovzdorné. Mám vysielač Futaba FX-20.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. čec 2015 06:56 #15242 od Jindřich Strakoš
Odpověděl Jindřich Strakoš pro téma CIRRUS F5J
Hledám nějaký větroň na rekreační polétání a zvažuji VektoraXXL vs Cirruse viz ( rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=73071 Rcmania
Vektora už jsem viděl na vlastní oči a teď bych si rád prohlédl i toho Cirruse.

Nemáte ho někdo (resp. něco obdobného od Reicharda) v rozumné dojezdové vzdálenosti od FM nebo Ostravy? A pokud ano - nechcete jej ukázat v letu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čec 2015 08:05 #15297 od Miroslav Kopecký
Nemáte náhodou někdo v hlavě, jak dlouhé jsou spojky křídel u Cirruse? Průměr si (snad dobře) pamatuju - 10 a 4 mm, ale délku ne a ne si vzpomenout. Chtěl jsem se dneska stavit ve Feroně a nechat si uříznout ocelové tyčky (použil bych je v případě větrnějšího počasí jako dovážení místo uhlíkových), ale papír s rozměrama jsem nechal samozřejmě doma.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čec 2015 08:39 #15298 od Radek Novotny
10mm ma 195mm delku, a 6mm ma delku 135mm.
Poděkovali: Miroslav Kopecký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čec 2015 09:24 #15299 od Jindřich Strakoš
Odpověděl Jindřich Strakoš pro téma CIRRUS F5J
Tak to vypadá, že vlákno přeci jenom někdo čte a očividně má Cirruse i někdo doma.
To jsou všichni majitelé mimo Severní Moravu nebo se nechtějí pochlubit? :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čec 2015 10:18 #15300 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma CIRRUS F5J
Když si protáhnete dojezdovou vzdálenost do Bořetic 8.8.-9.8. taka tam bude spousta věcí na koukání, a to nejenom modely... Tím myslím hlavně výkony :)
Já tam budu mít samozřejmě Cirruse sebou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čec 2015 10:55 #15301 od Miroslav Kopecký

Radek Novotny napsal: 10mm ma 195mm delku, a 6mm ma delku 135mm.


Díky moc.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. čec 2015 06:19 #15312 od Jindřich Strakoš
Odpověděl Jindřich Strakoš pro téma CIRRUS F5J

Radek Novotny napsal: Když si protáhnete dojezdovou vzdálenost do Bořetic 8.8.-9.8. taka tam bude spousta věcí na koukání, a to nejenom modely... Tím myslím hlavně výkony :)
Já tam budu mít samozřejmě Cirruse sebou.

Předpokládám, že jsou to Bořetice u Velkých Pavlovic - přiznávám, je to trošku z ruky, ale pokud nenajdu někoho tady na severu, asi mi nic jiného nezbyde.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.029 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám